مشکل کمبود ماسک در بزرگترین بخش کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد

شیوع کرونا ویروس در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران سبب شد که در تامین برخی کالا و تجهیزات درمانی-پزشکی از جمله ماسک با مشکل روبه‌رو باشیم.

مشکل کمبود ماسک در بزرگترین بخش کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد

با شیوع کرونا ویروس کمبود ماسک در داروخانه‌ها به یک معضل و چالش جهانی تبدیل شد به گونه‌ای که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا شاهد صف کشیدن چند 10 متری بوده‌ایم، ولی در کشور ایران با ورود گروه‌های جهادی و راه اندازی کارگاه‌های تولید مساک تا حدودی زیادی این مشکل در این کشور برطرف شده است.

بخش پاتاوه به عنوان بزرگترین بخش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در روزهای اخیر با وجود ثبت چند بیمار کرونایی با مشکل تهیه و تامین ماسک روبه‌رو بودند که با پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان محلی این مشکل برطرف شده است.

توزیع 14 هزار ماسک در بخش محروم پاتاوه

بخشدار پاتاوه از توابع شهرستان دنا از تهیه 14 هزار ماسک با استفاده از ظرفیت خیران خبر داد و گفت: این ماسک‌ها در بین روستاهای محروم بخش توزیع می‌شود.

محمدباقر قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا کمیته مبارزه با کرونا در بسیاری از روستاهای بخش پاتاوه متشکل از دهیار، اعضای شورای روستا، پایگاه بسیج، خانه بهداشت و فعالان اجتماعی روستا تشکیل و راه اندازی شد.

وی عنوان کرد: این کمیته اقدام به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در مورد این بیماری و راه‌های پیشگیری، گندزدایی و ضدعفونی روستاها، کنترل ورود و خروج روستاها، انسداد راه‌های تفرج گاه‌‌ها روستایی در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی کردند.

نماینده عالی دولت در بخش پاتاوه خاطرنشان کرد: در همین راستا تهیه اقلام بهداشتی ضروری بود که خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده از طریق خیرین، بیش از 14 هزار ماسک تهیه شده که بین جمعیت هدف توزیع می‌شود.

قائمی تلاش‌های حسین کلانتری استاندار، جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار دنا ستودنی دانست و افزود: مسئولان و متولیان امر به صورت مستمر پیگیر مشکلات بوده و بازدید میدانی از روند فعالیت‌ها دارند.

وی با بیان اینکه پیگیری و حساسیت نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری و مقابله با شیوع کرونا ویروس تکلیف دیگر مسئولان را دوچندان می‌کند، ادامه داد: پیگیری و تلاش‌های مهدی روشنفکر منتخب بویراحمد و دنا در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات با وجود اینکه هنوز فعالیت وی به صورت رسمی و قانونی آغاز نشده، امیدوار کننده است.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    باید مردم و خیرین هر منطقه با همکاری گروهی و کنار هم در مقابل ویروس و راه نفوذ آن به سرزمینهای خود اقدام کنند.و برای امنیت و سلامتی همشهریان بی وقفه تلاش کنند و بیدار و هوشیار باشند. این مردم مهربان و با غیرت را تنها ندارنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها