زاینده رود بازگشایی شد

عضو هیئت مدیره نظام صنف کشاورزی اصفهان گفت: تخصیص آب برای کشت تابستانه منوط به بارش‌های دو ماه آینده خواهد بود.

زاینده رود بازگشایی شد

حسین محمدرضایی‌ با اشاره به بازگشایی سد زاینده رود از بامداد پانزدهم فروردین ماه اظهار داشت: برای تکمیل دوره آبیاری کشت پاییزه کشاورزان از بامداد پانزدهم فروردین ماه تا ١۵ خردادماه خروجی آب از سد زاینده رود افزایش یافت.

وی در مورد نیاز آبی کشاورزان بیان داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی امسال ان‌شاءالله که کشت غله کشاورزان تا تاریخ معین شده یعنی ١۵ خرداد رسیده باشد و در غیر این صورت باید برای تاریخ بسته شدن آب برای کشاورزان تجدید نظر شود.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان افزود: تخصیص آب برای کشت تابستانه منوط به بارش های دو ماه آینده خواهد بود که امیدواریم به فضل الهی محقق شود تا کشاورزان با تداوم زاینده رود برای کشت تابستانه بتوانند شعار امسال «جهش تولید» که توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شده را محقق نمایند.

وی با درخواست تأمین کود ازته مورد نیاز کشاورزان توسط دولت گفت: کشاورزان در تمام مراحل رویشی کشت شان نیازمند کود ازته هستند و لازم است تا کود مورد نیاز کشاورزان با نرخ دولتی در اختیار آنها قرار بگیرد.

محمدرضایی بیان داشت: کود اوره در بازار آزاد سه برابر قیمت حمایتی دولت است که این هزینه کردن برای این کود و در این شرایط ظلم مضاعفی به کشاورزان است و قیمت محصول تمام شده را بالا خواهد برد و از سود کشاورزان کاسته می شود.

وی تأکید کرد: تمام کشاورزان موارد بهداشتی را برای جلوگیری از درگیری کرونا ویروس رعایت نمایند و ماشین آلات، ادوات، تجهیزات و وسایل کارخود را به طور مرتب و دقیق ضد عفونی نمایند.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها