صادرات خراسان رضوی قطع نشده است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان خراسان رضوی گفت: مقداری محدودیت در زمینه صادرات وجود داشته و همه مسائل مربوط به کرونا را رعایت می‌کنند، بنابراین صادرات کمتر شده، اما قطع نشده است.

صادرات خراسان رضوی قطع نشده است

محمدحسین روشنک، در خصوص وضعیت صادرات استان در دوران کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر صادرات استان صفر نیست، کم شده، اما باز هم کم و بیش در حال انجام است.

وی افزود: مدت‌هاست که صادرات مواد غذایی انجام نمی‌شود، در خصوص کالاهای دیگر نیز با وجود اینکه در کشور ما محدودیت اجرا شده، اما قرنطینه انجام نشده، اما در برخی کشورهای هدف ما قرنطینه ایجاد شده به همین دلیل آنها نمی‌توانند کالا ببرند، اما ما تا حدودی در ایام تعطیلی با سازمان‌ها و ادارات مربوط به حوزه صادرات هماهنگ کردیم که اکثرا در محل راه‌آهن و محل صادرات حضور داشتند.

روشنک ادامه داد: بازار هدف ما نمی‌تواند از کشوری کالا بیاورد و شرایط به گونه‌ای نیست که بازارهای هدف خراسان مانند آسیای میانه و افغانستان بتوانند تامین کالا کنند، همان‌طور که در هیچ جای دنیا نمی‌توانند این کار را انجام دهند. در حال حاضر تجارت در همه دنیا در شرایط توقف یا نیمه‌توقف قرار گرفته است.

این فعال اقتصادی بیان کرد: در حال حاضر صادرات غیر مواد غذایی به افغانستان و کشورهای آسیای میانه انجام می‌شود و کم و بیش این کار در حال حرکت و تحرک بوده، اما کم است. مقداری محدودیت در زمینه صادرات وجود داشته و همه مسائل مربوط به کرونا را رعایت می‌کنند، بنابراین صادرات کمتر شده، اما قطع نشده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی ما این است که در پساکرونا عواقب مسائلی که به وجود آمده را بررسی کرده و بتوانیم بازارهای هدف را تامین کنیم، زیرا نمی‌دانیم طول دوران کرونا چقدر است. تا وقتی که 15 روز قرنطینه صد در صد اعمال نکنیم، این قضیه همچنان ادامه دارد و بعد نیز کم می‌شود، اما مدتی زمان می‌برد. ما اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم هرچه زودتر صادرات غیر مواد غذایی را راه‌اندازی و پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه تاثیرات کرونا بر صادرات برای ما مشخص نیست، عنوان کرد: ما در ستاد مقابله با عواقب کرونای استان کارگروهی داریم و در آن کارگروه کمیته مربوط به مطالعه و بررسی عواقب کرونا تشکیل شده که وظیفه آن مطالعه، بررسی و برنامه‌ریزی مربوط به پساکرونا است. در حال حاضر در این کمیته این بررسی‌ها در حال انجام بوده و در حال برنامه‌ریزی در حوزه تولید، صادرات، مسائل اقتصادی، ضررها و کمک‌ها برای آینده هستیم.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها