سؤال روز مردم در مشهد / سازوکار توزیع ماسک‌ها دقیقاً چگونه است؟

این روزها و پس از بیان خبر توزیع سه میلیون ماسک در مشهد سؤالی که وجود دارد این است که سازوکار توزیع این ماسک‌ها دقیقاً چگونه است؟

سؤال روز مردم در مشهد / سازوکار توزیع ماسک‌ها دقیقاً چگونه است؟

براساس اعلام علی رسولیان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیش از سه میلیون ماسک از اسفندماه سال گذشته، تا 9 فروردین ماه سال جاری برای مصارف پزشکی و عمومی در استان توزیع شده است.

وی ادامه داده است: تاکنون سه تولیدکننده صنعتی استان یک میلیون و 100 هزار ماسک با کاربرد پزشکی را به کمیته تامین، توزیع و نظارت بر ملزومات پیشگیری و مقابله با کرونا استان و دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده و مابقی را به صورت مستقیم توزیع کردند که از این میزان تاکنون 450 هزار ماسک به صورت رایگان بین 6 دانشگاه علوم پزشکی استان توزیع شده است.

نکته‌ای که اما در این میان وجود دارد این است که این سه میلیون ماسک دقیقا با چه سازوکاری توزیع شده است و پس از توزیع سرنوشت این ماسک‌ها چه بوده است؟

در حال حاضر با یک وضعیت پارادوکس در مشهد روبه‌رو هستیم: از سویی بسیاری از داروخانه‌های مشهد فاقد ماسک هستند و از سوی دیگر برخی فروشگاه‌های محلی که بسیاری از آنها غیرمرتبط نیز هستند در حال توزیع ماسک هستند.

زمانی که با فروشندگان محلی ماسک‌ها صحبت می‌کنیم متوجه می‌شویم که این ماسک‌ها عمدتاً تولیدات خانگی و کارگاه‌ها هستند و جزو ماسک‌هایی نیست که باید از مجاری رسمی در اختیار آنها قرار بگیرد.

علوم پزشکی مشهد دقیقا چه سازوکاری برای توزیع این ماسک‌ها در نظر گرفته است و مردم عادی برای تهیه این ماسک‌ها باید به کدام مراکز مراجعه‌کنند؟

اینها سوالاتی است که از مسئولانی که این روزها خود را بیشتر درگیر ارائه آمار و ارقام کرده‌اند باید پرسید؛ سؤال دقیقاً این است که آمار و ارقامی که از آن سخن می‌گوئید محل توزیعش کجاست؟

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها