کارشناس مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صمت خراسان رضوی

تشکیل 192 پرونده تخلف اقلام بهداشتی در 45 روز

کارشناس مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صمت خراسان رضوی گفت: از ابتدای اسفند ماه 1398 تا امروز در حوزه کشفیات اقلام بهداشتی 192 پرونده در استان تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده‌ها بالغ بر 11 میلیارد ریال است.

تشکیل 192 پرونده تخلف اقلام بهداشتی در 45 روز

مهدی مقدسی در گفت‌وگو با مشهد فوری فروش اقلام بهداشتی در سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها را تخلف دانست و اظهار کرد: کالاهای بهداشتی از قبیل: ماسک، دستکش، الکل و مواد ضدعفونی کننده که با شیوع ویروس کرونا مورد نیاز مردم است فروش آن در واحدهای صنفی به جز داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود و با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: طبق ماده 28 قانون نظام صنفی، فروش کالاهای بهداشتی در خوار و بار فروشی‌ها تداخل صنفی بوده و تخلف است و اتحادیه مربوطه وظیفه برخورد با این واحدها را دارد.

کارشناس مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به پرونده‌های موجود، اقلام بهداشتی که در واحدهای صنفی به جز داروخانه‌ها در حال توزیع بوده کالاهای تقلبی است زیرا این واحدها سهمیه‌ای ندارند که کالاهای بهداشتی به آن‌ها تخصیص یابد به همین خاطر از شبکه‌های غیررسمی و تقلبی تهیه می‌کنند که عمدتا از ترکیب مواد غیرقانونی فراهم می‌شود.

مقدسی درباره پرونده‌های تشکیل شده در حوزه کشفیات اقلام بهداشتی از تاریخ 1 اسفند 1398 تا اکنون توضیح داد: در حوزه‌های مختلف تقلب و احتکار تاکنون 4 هزار و 750 بازرسی در استان صورت گرفته که منجر به تشکیل 151 پرونده در مشهد و 41 پرونده در شهرستان‌ها شده است که ارزش ریالی این پرونده‌ها بالغ بر 11 میلیارد ریال است.

وی به طور مجزا درباره انواع و میزان کشفیات اقلام بهداشتی گفت: تاکنون 7 هزار و 418 لیتر انواع الکل، 182 هزار و 827 عدد ماسک های پزشکی، 2 هزار و 244 بسته 100 تایی دستکش لاتکس، 21 هزار و 428 لیتر محلول ضدعفونی کننده، 12 هزار و 187 بطری 250 سی سی ژل ضدعفونی کننده و 47 هزار و 200 عدد پد الکلی کشف شده است که موارد تقلبی معدوم و کالاهای احتکار شده نیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.

کارشناس مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صمت خراسان رضوی نظارت بر داروخانه‌ها را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها