فعالیت سواری‌های مسافربر بین‌شهری در خراسان رضوی از سر گرفته شد

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافر سواری کرایه خراسان رضوی گفت: فعالیت شرکت‌ها و ناوگان سواری کرایه(مسافربرهای بین‌شهری) در این استان از روز شنبه ۱۶ فروردین با رعایت ضوابط بهداشتی از سر گرفته شد.

فعالیت سواری‌های مسافربر بین‌شهری در خراسان رضوی از سر گرفته شد

علی شمشیردار اظهار کرد: با توجه به هزینه‌های ثابت شرکت‌های حمل و نقل سواری کرایه و نیاز مبرم رانندگان به کسب درآمد و تامین معاش زندگی ، فعالیت این شرکت‌ها و ناوگان آنها با شرایط جدید و ظرفیت محدود آغاز شده و برای این سفرها صورت وضعیت نیز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: مقرر شده است برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رانندگان در صندلی جلو یک نفر و در صندلی عقب ۲ مسافر سوار نموده و با ظرفیت سه سرنشین طی مسیر کنند، همچنین رانندگان ملزم به استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در خودرو هستند.

وی گفت: پیشنهاد شده است برای جلوگیری از شیوع کرونا در سفرهای بین شهری با استفاده از طلق پلاستیکی یا دیگر صفحات جداکننده، کابین راننده از مسافران جدا شود که هنوز این طرح اجرایی نشده است.

فعالیت ۳۰ درصد ناوگان سواری کرایه بدون صورت وضعیت

شمشیردار افزود: طی سه هفته گذشته که سفربا ناوگان سواری کرایه در استان به صورت رسمی تعطیل بود و صورت وضعیتی از سوی راهداری صادر نمی‌شد علاوه بر مسافربرهای شخصی دستکم ۳۰ درصد ناوگان سواری کرایه استان به صورت غیررسمی و بدون دریافت صورت وضعیت سفر اقدام به فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت این رانندگان و فعالان صنفی به دلیل نیاز مالی و کسب درآمد و معیشت به ناچار طی این روزها فعالیت داشتند.

وی شمار رانندگان فعال در حوزه ناوگان سواری کرایه استان را حدود هزار و ۲۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد در قالب ۲۲ شرکت حمل و نقل مسافر سواری کرایه فعالیت دارند که فعالیت پنج شرکت مختص مشهد است.

رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافر سواری کرایه خراسان رضوی افزود: با وجود ازسرگیری فعالیت سواری کرایه‌ها برخی فرمانداری‌ها در مبادی ورودی و پلیس راه از ورود این ناوگان به محدوده شهرستان ممانعت می‌کنند لذا فعالان این صنف با مشکل و جریمه مواجه می‌شوند.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها