ادامه درگیری­‌های مسلحانه در لیبی به رغم درخواست‌ها برای آتش‌بس

درگیری­‌ها میان نیروهای موسوم به

ادامه درگیری­‌های مسلحانه در لیبی به رغم درخواست‌ها برای آتش‌بس

محمد قنونو، سخنگوی نیروهای دولت توافق ملی لیبی گفت، این نیروها دست به اجرای حملات هوایی زدند و در اثر آن ۲۵ تن کشته شدند.

وی ادامه داد، یکی از این حملات تجمعی را اطراف منطقه الوشکه هدف قرار داده و یک خودروی مجهز به دوشکا را منهدم کرد و تمامی سرنشینان آن هم کشته شدند. نیروهای دولت توافق ملی در حمله دیگر هم مقر نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر و نیز خودروی زرهی حامل سه نیروی نظامی از جمله یک فرمانده را هدف قرار دادند.

سلیمان الجارح از افسران نیروهای حفتر گفت، این نیروها با توپخانه بزرگترین انبار تسلیحات و مهمات را در طرابلس هدف گرفتند و در اثر آن طی آمار اولیه ۴۴ تن کشته و ۹ تن زخمی شدند.

وی ادامه داد، درگیری­‌های دو روز اخیر در جنگل النصر واقع در طرابلس و اردوگاه نظامی ۷۷ متمرکز بود و صدای انفجارها در سراسر طرابلس شنیده می­شد.

نیروهای حفتر از آوریل ۲۰۱۹ با هدف کنترل طرابلس؛ محل استقرار دولت توافق ملی به این شهر حمله کردند و درگیری‌­ها همچنان ادامه دارد و کنفرانس برلین پیرامون لیبی و مذاکرات اخیر ژنو هم موفق به برقراری آتش­بس در این کشور درگیر نشده است.

این درگیری­‌ها در سایه شیوع ویروس کرونا در لیبی ادامه دارد و مرکز ملی مبارزه با بیماری وابسته به دولت توافق در بیانیه­‌ای از ابتلای شش مورد جدید به این ویروس ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

تاکنون در لیبی ۱۷ تن به کرونا مبتلا شده­ و یک تن از آنها نیز فوت کرده است.

پیش از این هم سازمان بهداشت جهانی نسبت به افزایش ناامنی، شکاف سیاسی و ضعف سیستم بهداشتی در لیبی هشدار داده بود که ممکن است قدرت کشور را در مقابله با ویروس کرونا به ویژه در شرق لیبی تحت تأثیر قرار دهد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها