هنرمندان ایران هم دست به‌کار شدند / از رامبد جوان تا پرویز پرستویی در کمپین اشکان خطیبی

حمایت هنرمندان از اقشار کم درآمد در این روزهای کرونایی تقریبا به یک اپیدمی در سراسر دنیا تبدیل شده‌است و حالا هر چند کمی دیر اما هنرمندان ایرانی نیز دست به‌کار شدند تا از اقشار کم درآمد حمایت کنند.

هنرمندان ایران هم دست به‌کار شدند / از رامبد جوان تا پرویز پرستویی در کمپین اشکان خطیبی

ویروس کرونا که پیر و جوان، فقیر و غنی، عامی و مسئول نمی‌شناسد حالا تا همه جای دنیا نفوذ کرده، اما حتما در تمام دنیا هستند افراد روزمُزدی که به دلیل مبارزه با کرونا و قرنطینه اجباری نمی‌توانند کار کنند و به سختی گذران زندگی می‌کنند و در این بین نخستین افراد هنرمندان چینی بودند که به یاری هم وطن‌های آسیب پذیر خود شتافتند تا با تخصیص مبالغ قابل توجه از این افراد حمایت کنند.

این فرهنگ خیلی زود به الگویی در تمام دنیا تبدیل شد و پس از آنکه کرونا مرزهای تمام کشورها را درنوردید هنرمندان آن کشورها نیز به یاری مردم خود آمدند.

در ایران البته این فرهنگ در میان تمام توده‌های مردم باب است و همواره در بلایای طبیعی ماند زلزله یا سیل نشان داده‌اند که دست یاری به یکدیگر می‌دهند و در وقایع اخیر نیز شاید نخستین هنرمند ایرانی که خیلی زود به یاری مردم شتافت هدیه تهرانی بود. این بانوی بازیگر سینمای ایران به تنهایی و با حمایت مردمی از ابتدای حضور نامیمون کرونا همواره در روستاهای مختلف به کمک مردم شتافته است.

پرویز پرستویی هم که حالا کمی از هم صنف‌های خود فاصله گرفته چند وقتی است که با همکاری برخی از پهلوانان کشتی ایران به یاری قشر ضعیف جامعه آمده است.

در این بین اما انگار هنوز جای کمپینی منسجم از هنرمندان برای کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه خالی بود که روز گذشته ویدئویی از اشکان خطیبی در فضای مجازی منتشر شد که از هنرمندان ایرانی خواسته بود مانند هنرمندان بقیه دنیا نشان دهند پشت مردم‌شان هستند و از آنها حمایت می‌کنند و به پویش «حمایت هنرمندان از مردمِ در قرنطینه» بپیوندند.

خطیبی با انتشار ویدئدویی با هشتگ «#من_باهاتم» (imwithyou) به هنرمندان گفت که «روی صحبتم با شما دوست و همکار هنرمند و عزیزم است. شما هم دوست دارید مانند هنرمندان بقیه کشورهای دنیا نشان دهید که پشت مردم‌تان هستید؟ البته می‌دانم ۹۰ درصد هنرمندان ایرانی خواب چنین دستمزدهایی را هم نمی‌بینند. ولی ما هم می‌خواهیم از قدم‌های کوچک شروع کنیم، خیلی راحت‌؛ مثل همین کشور دوست و همسایه، ترکیه. هدف‌مان هم خیلی مشخص است. هر هنرمندی که ابراز تمایل برای همکاری کرد می‌تواند مخارج زندگی یک یا چند خانواده را تا پایان فصل بهار تقبل کند. یا اگر ملکی دارد که آن را اجاره داده حداقل تا پایان بهار اجاره‌بهای آن را از مستأجرش نگیرد. فقط یک چیزی؛ مردم عادی خیلی زیاد ابراز تمایل برای همکاری کردند، یک وقت عقب نمانید!»

در ادامه نیز رامبد جوان در پاسخ به دعوت اشکان خطیبی با انتشار ویدئویی گفت که «اشکان کاری رو پیشنهاد کرده که میشه یک مسئولیت اجتماعی که خیلی باحاله من هستم، بودم و خواهم بود».

جوان در ادامه پیام خود از هنرمندانی چون رضا گلزار، حامد بهداد، بهرام رادان، بهرام افشاری، رضا عطاران، الناز شاکردوست، الناز حبیبی، مهران مدیری، نوید محمدزاده، هوتن شکیبا، جواد عزتی، لیندا کیانی، امیر جدیدی و امیر جعفری برای حضور در این کمپین دعوت کرده است.

منبع: ایرنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • بانو
    0

    عجبا وعجیب. بعداز2 ماه تازه بیدارشدین صبح بخیر جاموندهای پولدار از کارخیر

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      برای انجام کار نیک بذر ناامیدی نپراکنید.

  • ایرانی
    0

    مبارک است.

  • ناشناس
    0

    اکثر قریب به ا تفاق هنرمندان سینما و خوانندگان و ورزشکاران نامی دنیا بخصوص ترکیه خود جوش کارهای خوب خدا پسندانه و اجتماعی را شروع کردند و به مردم ضعیف کشورشان کمک های مالی و غذایی میکنند واین در حالیست که کشور و ملت ما در دنیا دارای پشتوانه بزرگترین تمدن با شکوه بشری و اجتماعی هست کشور ما همیشه هنرمندان و ورزشکاران و کلا بقول معروف اشخاص سلبریتی همیشه پیش قراول و جلو دار و کمک حال مردم ضعیف کشورمان بودند ولی تعجب اوره در این زمان و در این حال و هوای ویروس کرونا که همه اقشار ملت ما در منازلشان هستند باید بدانیم افرادی هم هستند که الان نیازمند کمک مالی و غذایی شما هنرمندان عزیز هستند یادتان نرود همین اشخاص ضعیف که الان نیازمند شما هستند همینها شما را در جامعه معروف و جایگاه خاص بشما دادند و الاافراد متمول و پولدار مملکت حتی اسم و نام شما راهم نمیشناسند و در دنیای خودشان مشغولند و تفریحات انان و فرزندانشان هم با اونور ابی هاست لطفا مثل همیشه دست بکار شوید و نام ماندگار از خود بجا بگذارید و در تاریخ نام خود را به نیکی و وطن پرستی و نوع دوستی ثبت کنید مردم قدر شناسند و در منظور دارند شما خوب میدانید سنگ مزار هنرمند کشورمان اقای سینمای ایران مرحوم محمد علی فردین یک روز نشده روی ان غبا ر و گرد بنشیند هر روز در سرما و گرمادر چندین نوبت وسیله مردم با اب و گلاب شستشو میشود چون واقعا و با تمام وجودش مردم را دوست میداشت و کمک حال اشخاص ضعیف بود و قدر شناس مردم بود در قلب ملت حق شناس ما ورود کرد در نبودنش هم مردم اورا فراموش نمیکنند بیایید با عمل خداپسندانه و قدر شناسی از مردمی که به گرد ن شما حق دارند کاری کنید در نبود شما هیچوقت مردم شما را فراموش نکنند این حرکت شما بسیار ارزنده و قابل تقدیر است خوشحالم در هر فکر و اندیشه و باور اجتماعی هستید در این مقطع حساس فقط به فقط به یاد مردم خودتان هستید درود بر شما.

  • سمیر
    0

    ب ی خانواده کم بضاعت و ابرومند چطور باید کمک کرد را ارتباطی با کمپین آقای اشکان خطیبی رو میخام

  • دلسوزان
    0

    بسم الله،یک اخاذی جدیده؟

  • سوسن نادری
    0

    خسته نباشید به امیدروزیکه بچه های مااین کار زیبارو ادامه بدن

  • نادری
    0

    سلام ایا امکان دارد خانواده بی بضاعت وباابرو معرفی کرد

  • راز
    0

    تازه فهمیدید..کجا میرید خدایی؟ استان محروم ما که خبری نیست..فقط خود مردم و نیروهای جهادی

  • رضا
    0

    خخخخخ فقط خود نمایی

  • رحیم اب منگل
    0

    دفعه پیش که پول گرفتند رفتند ترکیه عشق وحال

  • مرتضی ابدالی تکلو
    0

    درود ابتکار این طرح توسط گروه اینستای شیشه ای به مدیریت بنده بوده ک ۱۴ روز پیش پیشنهاد شده و مدترک در پیج بنده موجود می باشد e.bdali@

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها