«آلمادوار» و «اسپایک لی» موزه‌دار آکادمی اسکار شدند

جمعی از سینماگران مطرح در شاخه‌های مختلف به عنوان مسئول انتخاب آثار موزه تازه تأسیس آکادمی اسکار شدند.

«آلمادوار» و «اسپایک لی» موزه‌دار آکادمی اسکار شدند

به گزارش خبر فوری به نقل از ورایتی، علاوه بر، «اسپایک لی» و «پدرو آلمادوار» دو کارگردان برنده اسکار، «هیلدور گودنادوتیر» آهنگساز ایسلندی که سال گذشته برای فیلم جوکر برنده اسکار شد و بن برت طراح صدای کهنه کار مجموعه فیلمهای «جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز» نیز با موزه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در انتخاب آثار همکاری خواهند کرد.

«بیل کرامر» رئیس موزه آکادمی اسکار با اعلام این خبر گفت که این موزه از تاریخ ۱۴ دسامبر، هشت سال پس از اعلام اولیه این پروژه آغاز به کار خواهد کرد.

کرامر توضیح داد: ما موزه آکادمی را با نمایشگاه ها و برنامه هایی افتتاح خواهیم کرد که روشنگر دنیای پیچیده و فوق العاده سینماست؛ هنر سینما، فن آوری، هنرمندان، تاریخ و تاثیرات اجتماعی سینما که از صداها و نگاه های متنوعی روایت می‌شود.

ساختمان شش طبقه موزه آکادمی که در بلوار ویلشایر لس آنجلس واقع شده و نمایشگاه های آن روایتگر داستان هایی از صنعت سینما از سراسر جهان است که به هنر و علوم فیلمسازی می پردازد.

برخی گالری های موزه آکادمی اسکار به فیلم های مهم تاریخ سینما چون «جادوگر شهر اُز»، «همشهری کین»، «ماتریکس» و همچنین آثار ساخته شده توسط «هایائو میازاگی» انیماتور ژاپنی اختصاص خواهد یافت.

«اسپایگ لی» در سال ۲۰۱۶ جایزه افتخاری آکادمی اسکار و در سال گذشته نیز جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای فیلم «کلنزمن سیاه» دریافت کرده است. «پدرو آلمادوار» سینماگر اسپانیایی نیز تاکنون دو بار برای فیلمهای «همه چیز درباره مادرم» (۱۹۹۰) و «با او حرف بزن» (۲۰۰۲) برنده اسکار شده است.

«هیلدور گودنادوتیر» سال گذشته به عنوان چهارمین زن در تاریخ سینما موفق به کسب جایزه اسکار بهترین موسیقی متن برای فیلم «جوکر» شد و «بن برت» نیز برای طراحی صدای فیلم های «جنگ ستارگان»، «مهاجمان صندوق گمشده»، «ای تی»، «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» برنده جایزه اسکار شده است.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد تا کنون ۸۰ درصد از هزینه‌های ساخت از طریق کمک‌های مالی از سوی شخصیت‌ها و کمپانی‌ها چون «استیون اسپیلبرگ»، «جفری کاتزنبرگ»، «جورج لوکاس»، کمپانی نتفلیکس و بنیاد انسان دوستانه «بلومبرگ» جمع‌آوری کرده است.

هزینه ساخت موزه آکادمی اسکار ۳۸۸ میلیون دلار اعلام شده است.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها