کانکس‌های مجردی و کارگری در سرپل‌ذهاب جمع‌آوری می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سرپل ذهاب، از اجرای طرح جمع‌آوری کانکس‌های مجردی و کارگری و سامان‌دهی معتادان غیربومی در خیابان‌ها و محلات این شهرستان خبر داد.

کانکس‌های مجردی و کارگری در سرپل‌ذهاب جمع‌آوری می‌شود

حسن پیرکرمی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سرپل ذهاب افزود: اجرای این طرح در راستای احترام به حقوق شهروندی و به منظور پیشگیری از سرایت ویروس کرونا انجام می شود که در این رابطه کارگروهی باحضور نیروی انتظامی، بهزیستی، ستاد مبارزه با موادمخدر، شهرداری و دیگر نهادهای مسوول تشکیل شده و ظرفیت های خاصی به منظور جمع آوری معتادان به وسیله پلیس مبارزه با موادمخدر در نظر گرفته شده است.

وی اظهارداشت: اولویت اول ما در این برهه زمانی جمع آوری معتادان و مبارزه با افراد بزهکار و ایجاد امنیت برپایه درخواست های مردمی است.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سرپل ذهاب در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در آگاه سازی مردم و مقابله با انواع بزه های اجتماعی گفت: رسانه ها می توانند با ساخت و پخش کلیپ های آموزشی و پیشگیرانه، تهیه گزارش و یادداشت های آموزنده، مردم را نسبت به بسیاری از انواع جرایم و موادمخدر آگاه کنند زیرا بسیاری از خانواده ها در جامعه آشنایی چندانی با موادمخدر صنعتی و جدید نداشته و فرزندان آن ها در معرض چنین آسیب هایی قرار دارند.

پیرکرمی از مردم خواست با کارگروه امنیت اجتماعی شهرستان همکاری کنند تا با مشارکت فعالانه و آگانه مردم، امنیت و آرامش روانی برای شهرستان بیش از پیش ایجاد شود.

با وجود اتمام بازسازی بسیاری از واحدها اما کانکس هایی در سرپل ذهاب وجود دارد که به مکانی برای حضور افراد مجرد و یا معتادان تبدیل شده بود که بیشتر این کانکس ها سال گذشته جمع آوری شد اما هنوز تعدادی کانکس در سرپل ذهاب وجود دارد که با اجرای این طرح نسبت به جمع آوری آن ها اقدام می شود.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها