خراسان رضوی جزو ۸ استان بحرانی کشور است؛ توجه مردم به پروتکل‌ها کم شده

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: طی دو روز گذشته میزان توجه مردم شهرستان‌ها به پروتکل‌های بهداشتی و عدم بیرون آمدن از خانه کم شده است.

خراسان رضوی جزو ۸ استان بحرانی کشور است؛ توجه مردم به پروتکل‌ها کم شده

محمدصادق براتی عصر امروز در سفر به گناباد اظهار داشت: متأسفانه وضعیت استان همچنان در وضع قرمز است و ما جزو 8 استان بحرانی کشور در زمینه شیوع کرونا هستیم.

وی ادامه داد: طی دو روز گذشته میزان توجه مردم شهرستان‌ها به پروتکل‌های بهداشتی و عدم بیرون آمدن از خانه کم شده و این در صورتی بود که در روزهای ابتدایی تعطیلات نوروز مردم در شهرستان‌های مختلف استان توجه بیشتری به رعایت موازین پیشگیرانه بیماری کرونا داشتند و حضور در معابر عمومی و اجتماعات کاهش یافته بود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: اگر شرایط به مانند دو روز اخیر باشد باید منتظر وضعیت بحرانی باشند و با توجه به وضعیت بحرانی استان از سفرهای غیر ضروری اجتناب و موارد پیشگرانه جدی تر رعایت شود.

براتی افزود: ظرفیت اعلام شده به خراسان رضوی برای ایجاد مراکز نقاهتگاهی بیماری کرونا از طرف ستاد ملی کرونا در ابتدا هزار تخت بود ولی با توجه به ظرفیت این استان از نظر سفر زائر و مسافر این میزان با تاکید استاندار خراسان رضوی به 25 هزار تخت افزایش یافت.

وی تصریح کرد: از این تعداد، 20 هزار تخت در مشهد و پنج هزار تخت در هشت شهرستان دیگر این استان در نظر گرفته شده است و در هر یک از این شهرستان‌ها دو تا سه مرکز نقاهتگاهی راه اندازی می شود و در سایر شهرستان‌ها هم آمادگی برای ایجاد مراکز نقاهتگاهی وجود دارد که در صورت لزوم بعد از اعلام از طرف ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی راه اندازی می شوند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بیماران مبتلا به کرونا بعد از طی مدت درمان در بیمارستان و یا افرادی که دارای علائم ابتدایی کرونا هستند و باید برای مدتی در قرنطینه باشند در این مراکز نگهداری می شوند همچنین افرادی که در منازل مسکونی شان امکانات و شرایط مجزا برای خود قرنطینگی ندارند در این مراکز بستری می شوند تا بعد از سلامت کامل نزد خانواده هایشان بازگردند.

براتی افزود: ارائه تمامی خدمات ارایه شده در مراکز نقاهتگاهی به بیمارانی که از بیمارستان‌ها معرفی می شوند و یا افراد دارای علائم کرونای متقاضی استفاده از خدمات آنها رایگان است.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • لاب
    0

    اینه که گفتی یعنی چه اول پروتکل برای مردم عادی تعریف کنین

  • کرونا
    0

    آی مردم تو خونه بشینید من شنیدم پول زیادی از کرونایی ها میگیرن...فکر نکنید مجانیه ها...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها