آمریکا همچنان در صدر؛ ترکیه گوی سبقت را در سرعت شیوع از همه گرفت

روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در چند کشور افزایش و در برخی دیگر با کاهش همراه بوده است.

آمریکا همچنان در صدر؛ ترکیه گوی سبقت را در سرعت شیوع از همه گرفت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که روز گذشته دو هفته پیش روی کشورش را دشوار خواند در صدر کشورهایی در دنیا قرار گرفته که بیشترین تعداد مبتلایان و جان باختگان به کرونا را دارد. حال اوضاع وخیم تر نیز شده است و یک رسانه آمریکایی گزارش داده برخی از بیمارستان‌های این کشور به دلیل کمبود منابع مالی کارکنانشان را مجبور کرده‌اند در خانه بمانند. می نویسد: در گیر و دار بحران کرونا، بسیاری از بیمارستان‌ها در سراسر آمریکا ناگهان با کمبود درآمد مواجه شده‌اند. این اتفاق، در پاره‌ای از موارد به معنای اعطای مرخصی به کارکنان، درست در زمانی است که اوضاع همه‌گیری بیماری رو به وخامت است. امروز نیز عکس هایی آزاردهنده از بیمارستانی در نیویورک منتشر شد که اجساد قربانیان ویروس کرونا را در کیسه‌های مخصوص در راهروهای این بیمارستان رها کرده‌اند. در سراسر شهر نیویورک بیمارستان‌ها از مبتلایان ویروس کرونا لبریز شده و مجبور هستند از هر فضای موجودی در این مراکز درمانی استفاده کنند. آمریکا بیش از 350 هزار مبتلا و بیش از 10 هزار کشته دارد.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

آمریکا همچنان در صدر؛ ترکیه گوی سبقت را در سرعت شیوع از همه گرفت

آمریکا همچنان در صدر؛ ترکیه گوی سبقت را در سرعت شیوع از همه گرفت

آمریکا همچنان در صدر؛ ترکیه گوی سبقت را در سرعت شیوع از همه گرفت

رتبه دوم به کشور اسپانیا اختصاص دارد که از روز گذشته تا کنون 528 تن به کشته هایش اضافه شده تا آمار مبتلایان در کل از مرز 135هزار تن و کشته ها نیز از مرز 13هزار وصد تن عبور کند.

در رتبه سوم نیز ایتالیا قرار دارد که از روز گذشته 636 تن جان باختند تا آمار کشته ها به بیش از 16هزار و پانصد تن برسد. آمار مبتلایان در کل نیز از مرز 132هزار و پانصد تن نیز عبور کرده است.

آلمان که یکی از کشورهای کم تلفات بود با 28 کشته از دیروز تا هم اکنون در رتبه چهارم قرار گرفته است. این کشور تعداد کشته هایش بیش از هزار و شصد تن است و تعداد مبتلایانش بیش از صد ویک هزار تن.

فرانسه نیز در رده پنجم قرار دارد. این کشور شاهد 833 مورد تلفات ظرف دیروز تا امروز بوده است تا آمار کشته هایش به بیش از 8هزار و نهصد تن و مبتلایان به بیش از 98هزار تن برسد.

چین در رده ششم که بیش از 81 هزار مبتلا دارد از دیروز تا با امروز تنها دو مورد فوتی داشته است تا تعداد جان باختگانش از سه هزار و سیصد و تن عبور کند.

ایران نیز دررده هفتم قرار دارد که از روز گذشته 136 مورد فوتی داشته که در کل تعداد کشته شدگان از سه هزار و هفتصد تن عبور کرده و مبتلایان نیز از 60 هزار تن گذشته است.

انگلیس که روز گذشته در رده دوم قرار داشت امروز در رده هشتم قرار گرفته است اما از روز گذشته تا کنون 439 تن کشته داشته است که مجموع آن از 5هزار و سیصد تن گذشته و آمار کل مبتلایان نیز از 51 هزار و ششصد تن عبور کرده است. اما ترکیه بیشترین آمار شیوع ویروس کووید-19 را داشته است. در حالی که اولین مورد ابتلا یک ماه پیش تأیید شد؛ در حال حاضر این رقم به بیش از ۲۷ هزار رسیده است به طوری که سرعت شیوع در ترکیه بیشتر از ایتالیا، اسپانیا و بریتانیاست. ترکیه در رده نهم قرار دارد.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها