لحظه اعزام فضانوردان به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" را زنده ببینید

پنجشنبه، ۹ آوریل فضانوردان جدیدی به

لحظه اعزام فضانوردان به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" را زنده ببینید

"کریس کاسیدی (Chris Cassidy) از ناسا،" آناتولی ایوانیشین"(Anatoly Ivanishin) و "ایوان واگنر"(Ivan Vagner) از سازمان فضایی روسیه قرار است در تاریخ ۹ آوریل سال جاری توسط موشک "سایوز ام اس-۱۶ " (Soyuz MS-16) به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" فرستاده شوند. این سه فضانورد تا ماه اکتبر در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند ماند.

بنابر برنامه‌ریزی‌ها این سه فضانورد مأموریت "اکسپدیشن-۶۳" (Expedition 63) ساعت ۴:۰۵ بامداد پنجشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۲:۳۵ ظهر به وقت تهران) سوار بر موشک "سایوز ام اس-۱۶ " شده و از پایگاه فضایی بایکونور زمین را به مقصد فضا ترک می‌کنند. این سفر ۶ ساعت به طول خواهد انجامید و آنها ساعت ۱۰:۱۶ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۸:۴۶ به وقت تهران) به ایستگاه فضایی بین المللی خواهند رسید. آنها پس از رسیدن به فضانوردان ماموریت اکسپدیشن-۶۲ که هم اکنون در فضا هستند، ملحق خواهند شد.

هم‌اکنون "اولگا اسکریوپوچکا" (Oleg Skripochka)، فضانورد روس سازمان فضایی فدرال روسیه، "جسیکا میر" (Jessica Meir) فضانورد آمریکایی ناسا و "اندرو مورگان"(Andrew Morgan) از ناسا سه فضانورد ماموریت "اکسپدیشن ۶۲"(Expedition 62) در ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند. "اندرو مورگان"(Andrew Morgan) و "جسیکا میر"(Jessica Meir) عملیات خود را در ایستگاه فضایی بین‌المللی به پایان رسانده‌اند و در ۱۷ آوریل به زمین باز خواهند گشت. "مورگان" در ۲۰ ژوئیه و "میر" در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند. "جسیکا میر"، فضانورد ناسا در حال حاضر تنها زن حاضر در فضا است.

علاقه‌مندان به فضا می‌توانند این برنامه را در سایت به صورت زنده مشاهده کنند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی نون خالی خور
    0

    میشه ما را هم ببرند شاید کاری پبدا کنیم نون گرمی بخوریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها