کلاهبردار 10 میلیاردی با 100 شاکی روانه زندان شد

رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي پايتخت از دستگيري کلاهبردار سابقه دار که به بهانه اخذ ويزا و اعزام به خارج از کشور از 100 نفر از شهروندان، 10 میلیارد ریال کلاهبرداري کرده بود خبر داد.

کلاهبردار 10 میلیاردی با 100 شاکی روانه زندان شد

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختياري رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي پايتخت گفت: ششم فروردين ماه گزارش هاي متعدد مردمي به اين پايگاه ارجاع شد که حکايت از آن داشت، شخصي از تعدادی شهروندان با وعده اعزام به خارج کشور و اخذ ويزا مبالغ قابل توجهي دریافت و آنان را مورد کلاهبرداري قرار داده و متواري شده است.

وي افزود: بلافاصله کارآگاهان تيم مبارزه با جعل و کلاهبرداري پايگاه ششم پليس آگاهي با انجام تحقيقات ميداني متوجه شدند متهم داراي سوابق متعدد کيفري در زمينه کلاهبرداري و تحت تعقيب پليس آگاهي شهرستان هاي غربي کشور مي باشد و با استعلامات صورت گرفته مشخص شد وي در دو دادسراي ديگر تهران نيز داراي پرونده اتهامي در حال رسیدگی دارد.

رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي پايتخت بيان داشت: پس از تجميع اطلاعات به دست آمده کارآگاهان با هماهنگي مقام قضائی دستور دستگيري کلاهبردار را اخذ و با شناسایی مخفیگاه وی در محدوده بلوار کشاورز در يک عمليات پلیسی موفق شدند متهم را در هشتم فروردين ماه دستگير کنند.

این مقام پلیسی اضافه کرد: در بازرسي از منزل متهم 6 جلد گذرنامه ايراني و 2 جلد گذرنامه عراقي کشف و اموال کشف شده به همراه متهم به پلیس آگاهی انتقال یافت.

سرهنگ اختياري گفت: متهم پس از انتقال به پايگاه ششم پليس آگاهي در بازجويي ها به بزه انتسابي اعتراف و اظهار کرد، قبلا در دفتر مسافرتي برادرش در غرب کشور فعاليت داشته و در تهران به صورت حضوري از شهروندان کلاهبرداري کرده است.

وی گفت: تاکنون 5 شاکي به پايگاه ششم آگاهي مراجعه کرده و طرح شکايت کرده اند و حدود 90 شاکي نيز در شهرستان هاي غربي کشور شناسايي شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مهم بالغ بر 10 ميليارد ریال از مالباختگان کلاهبرداري کرده است، گفت: متهم با صدور قرار وثيقه روانه زندان شده است و اقدامات پلیسی برای شناسايي ساير مالباختگان و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد

منبع: پایگاه خبری پلیس

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها