نخست‌وزیر مکلف عراق:

از موضوع منازعه آمریکا با ایران در راستای منافع اقتصادی عراق استفاده خواهیم کرد / آمریکا فداکاری‌های زیادی برای عراق کرده

نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق ضمن تاکید بر دوستی آمریکا با کشورش و فداکاری‌های آن در مسیر این دوستی وعده داد که در منازعه آمریکا با ایران بی طرف بماند.

از موضوع منازعه آمریکا با ایران در راستای منافع اقتصادی عراق استفاده خواهیم کرد / آمریکا فداکاری‌های زیادی برای عراق کرده

«عدنان الزرفی» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق در گفت‌وگو با یک شبکه ماهواره‌ای از دوستی آمریکا با عراق گفت.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه ماهواره‌ای «الشرقیه»، تصریح کرد: آمریکایی‌ها دوستان عراق هستند و فداکاری‌های زیادی برای آن انجام داده‌اند.

الزرفی وعده داد در صورتی که موفق به تشکیل کابینه شود و تصدی کرسی نخست‌وزیری را برعهده گیرد، در قبال منازعه آمریکا و ایران بی‌طرف خواهد ماند و از آن در راستای منافع اقتصادی عراق استفاده خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره ترکیب کابینه انتخابی‌اش که در انتظار تعیین زمان نشست پارلمان برای معرفی است، گفت: اعضای کابینه وزارتی من بر اساس معیارهایی چون شایستگی و تخصص انتخاب شده‌اند و من با هیچ گروه‌ سیاسی درباره آنها رایزنی نکرده‌ام. اغلب وزرا نیز از میان کارمندان همان وزارت‌خانه انتخاب شده‌اند. دولت من موقت است و هدف آن شعاری است که سر می‌دهد و آن چیزی جز اقتصاد نیست.

نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق تاکید کرد: وقت آن فرا رسیده که پرونده روابط بی ثبات با کشورهای همسایه عراق بسته شود و روابط اقتصادی مناسبی برقرار شود.

الزرفی در ادامه گفت: من تلاش می‌کنم که دولتم حمایت سیاسی را نیز کسب کند زیرا هر دولتی که حمایت سیاسی را در کنار حمایت مردمی داشته باشد، موفق خواهد شد.

وی درباره زمزمه‌های موجود مبنی بر انصرافش از ماموریت واگذار شده به او از سوی «برهم صالح» نیز تصریح کرد: رئیس‌جمهور از من نخواسته که انصراف دهم و او به رهبری و مدیریت من اعتماد دارد. من هیچ اطلاعی از جزئیات تحرکات سیاسی مربوط به یافتن جایگزینم ندارم.

الزرفی درباره پدیده «جوکر» در تظاهرات‌های عراق در حالی که برخی از تظاهرات‌کنندگان وی را جوکر ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر در کشور خطاب می‌کنند، گفت: چیزی به اسم جوکر و غیره در جریان تظاهرات‌های عراق وجود ندارد و این حرکت مردمی در کشور ما ریشه در رنج حقیقی آنها دارد.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • کاربر ناشناس
    0

    خاک تو سرت. الحق ک داعش شمارو میشناخت. حیف خون پاک شهید سلیمانی ک در راه امنیت شما ریخته شد

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      خوب حالا این چه ربطی به موضوع داشت نکنه دوست داری عراق به سمتی بره که نخست وزیر و اعضای کابینه را ما تعیین کنیم. هر کشوری استقلال خودش را با هیچ چیز عوض نمیکنه. اگه ما کمک کردیم داعش دستش از عراق کوتاه شود خوب آمریکایی‌ها هم بودند تازه اونها شر صدام هم از سر عراق و ایران و منطقه کم کردند ولی خوب این دلیل نمیشه آمریکا و ایران یا هر کشور دیگه در امور عراق دخالت کنند.

    • پوری
      0

      در راستای منافع اقتصادی کشور یعنی برق ایران رو به بهای ناچیز تر میخریم پولش رو هم به بهانه تحریم نمیدیم مدیران مملکت ما یاد بگیرند که کاسه داغ تر از اش برای بعضی ملت و دولت های منطقه میشوند

    • کاربر ناشناس
      0

      آخه این دست نشانده آمریکاست ومنافع آمریکا رو دنبال میکن مهم اینه که گروهای مقاومت نمیزارند این سگ کثیف معرفی شودما بااون مرداشون قرارداد داریم

  • &
    0

    از این اعراب هر چیزی برمیاد.حتی سردار ما که قوت قلب ما در دنیا و منطقه بود توسط همین عناصر نفوذی عراقی به شهادت رسید. چرا سردار در سوریه و جنوب لبنان شهید نشد؟ چون ملت سوریه و جنوب لبنان مردمی قدردان و مرد هستند.این کوفیان( عراقی ها) در طول تاریخ چی ها که نکردن ‌.چطور امام مظلوم ما را با ارسال چندین هزار نامه دعوت کردن بعدش حتی آب را بر امام و اهل بیتش بستند.عراق سرزمین نفرین شده ای است.

  • مجید
    0

    سلام عراق اولین کشوری نیست که پشت ما راخالی میکند سابقه ی قبلی داریم مثل بوسنی افقانستان بعضی گروههای فلسطینی ولبنان وقت ان رسیده ایران در سیاست خارجی اینده نگر باشد انها همیشه منافع خود را در نظر دارند گربه محض رضای خدا موش نمیگیره

  • جبهه مقاومت اسلامی منطقه اسیای میانه
    0

    نخست وزیر امریکائی عراق - انگل امریکائی ضعیف تر از آنی که در معقوله ذهن قرار گیری - وقتی اب شرب روزانه خودت را از مشهد ایران دریافت میکنی بدان و اگاه باش که تو با این نظریه (...که امریکا را دوست عراق میدانی ) و شعارهای توخالی راهی از پیش نخواهید برد خون شهدای جبهه مقاومت عراق در اینده نزدیک خاکت خواهد کرد .

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      اون نگران مردم خودشه...نظام ما اگه فکر مردم ایران نیست پس ایرانی نیست!!!!!!!!!!!!

  • یک دانشجو
    0

    ای حرو م لقمه جوونای ما اگه ازتون دفاع نمی کردند الان بودین از این مزخفات بگین اگه فداکاریای ایرانیا و بسیج مسلمونا نبود الان خناموست تو کشور دبی پیششیخیا بود اونوقت فداکاری امریکا رو بهتر درک میکردی

    نظرات شما -
    • بی طرف
      0

      جناب دانشجوی محترم از شما سوالی دارم.این تقصیر آنهاست که ما برایشان تلاش کردیم؟ این را بدانید اگر شما به یک نفر یک ماه نان و پلو وکباب بدهید.روز اول ماه بعد یک نفر بیاید وبه او یک تکه نان خالی بدهد.می گوید آن که امروز نان خالی را داده بهتر است.چون او که کباب ونان وپلو داددیروز بودویک ماه قبل.این خوب است که امروز نان می دهد.پس باید دهنده نان عاقل باشد.

  • دلباز یاسوج
    0

    یاد بگیرید مسولین ایران،

    نظرات شما -
    • جانباز
      0

      دلبازجان ! اگر منظورت از مسوولين دولت ماست كه ٧يال تمام است روي اي طناب لباس پهن كرده واي خشك شدن توكارش نيست! امّا اگر نظام است كه چهل سال است طاغوتيان مثل آمريكا را دشمن و مردم مظلوم دنيا را دوست ميدونيم !حواسمونم جمعه!!! قطعاً امثال الزرفي هم نخست وزير بشو نيست !

    • ناشناس
      0

      دوست عزیز ماهم تا اینجا که دیدیم تمام این مستضعفینی که شما می فرمائید نان ما را خوردندو آش آمریکای جنایتکار را هم زدند

    • یه ایرانی
      0

      جناب جانباز 7 سال نیست و خیلی بیشتره...دوم اینکه نظام مردم عرب رو در اولویت گذاشته چون ایرانی نیست!!!!!!

  • بی نام
    0

    ازماست که برماست...........

  • ناسناس
    0

    به آنان خورده نگیرید.شهید استاد مطهری در یکی از سخنرانی های کوبنده اش می گوید من به دشمنان خوروده نمی گیرم چون آنان به فکر خود ومردم خود هستند.من تاسف می خورم به حال مسلمانان که فکر خود نیستند.ماهم باید به فکر خودمان باشیم.هرکشوری به فکر منافع خود است.به دور وبر خودمان نگاه کنیم حتمادیدید بعضی پدر ها به مردم که می رسن اسکناس های ده هزار تومنی و تراول از جیبشون در میادولی به بچه خودشون که می رسه.میگن نداریم.اینگونه پدر ها فکر نمی کنند در روزگار پیری این فرزندانشان هستند که باید به آنها توجه کنندو مراقبشان باشند.نه بیگانگان.

    نظرات شما -
    • بی طرف
      0

      بعضی بابا ها رو خوب اومدی

  • سرباز ایرانیم
    0

    سلام این آقا نمی تواند نخست وزیر عراق شود

  • مریم
    0

    امیدوارم خون جوونای ما یقه اش رو بگیره . و رای اعتماد نیاره. ایران باید باهوش تر و واقعی تر عمل کنه.

  • ناشناس
    0

    چند سال قبل به راهیان نور رفته بودم.در یکی از مناطق جنوب کشور برادر راوی داشت تعریف می کرد از زمان جنگ.یک جوان حدودا ۲۰ساله از برادر راوی سوال کرد که همین عراقی ها نبودند که این همه جنایت کردند در خرمشهر؟.به دختران کوچک هم رحم نکردند.وسوال دیگری که شرم دارم بیان کنم.وآن جوان در ادامه گفت حالا اینا با مابرادر شدند.آقای راوی گفت آن موقع زمان صدام بود.صدام دستور داده بود.جوان در پاسخ گفت آیا صدام که دستور داد!!.دنبالشان آمده بود که ببیند چه می کنند.چکار می کنند.آیا بعد از جنایت شادی می کنند یانه.یا البسه ناموس مارا از خوشحالی دور سرشان می چرخانند.ورقص و پایکوبی بعد از جنایت می کنند یا نه.هیچ کس نتوانست پاسخ این سوال را بدهد.آقایان عرب از عجم کینه دیرینه دارد.البته حساب پیامبر رحمت وحضرات ائمه معصومین ودین مبین اسلام از ایشان جداست.آنها کشور ما را ویران کردند وچندین قرن در زمان خلافت امویان وعباسیان کشور ما را مورد تاخت وتاز قرار دادند.حالا کینه هم دارند مخصوصا سعودی های نامرد

  • ایرانی
    0

    دمش گرم باید جواب خوبی را اینجوری بدن. تا چند سال قبل نان نداشتن بخورن. بعدش داعش چوب حراج به ناموس آنها زده بودن وامثال سلیمانی خلاص شان کردن حال دم درآوردن. بدبختی ما از خواب بیدارنمیشیم. خدایی ما هربار از یک سوراخ گزیده میشیم ولی کو عبرت. حالا مانده ما مردانگی این قوم را ببینیم. کاش یک بار دیکه جلاد بزرگ صدام زنده بشه و حق این مردم را کف دستشان بزا ره.

  • رضا
    0

    یک نفر جواب بدهد آیا حمایت نظامی و مستشاری و لجستیکی و سیاسی و... در عراق و یمن و سوریه و لبنان و احیانا آمریکای جنوبی و یا افزیقا و خواهان نابودی اسرائیل در جهت منافع ملی ایران است یا نه؟ اینهزینه وحشتناک که بر ما تحمیل شده و چند دهه است که تحریم و کمبود و خون جوانان بهای آن شده آیا به واقع در جهت منافع ملی است؟

    نظرات شما -
    • یه ایرانی
      0

      منافع ملی خیر ........ولی درجهت منافع یه عده است!!!!!!!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها