بینی بریده مجسمه زلاتان به گردنبند تبدیل شد!

قسمت بریده شده از مجسمه تخریب شده ستاره سوئدی تیم فوتبال میلان، به گردن یکی از هموطنان او آویخته شد.

بینی بریده مجسمه زلاتان به گردنبند تبدیل شد!

جنجال‌ها پیرامون مجسمه زلاتان ابراهیموویچ که سال گذشته با تأیید اتحادیه فوتبال سوئد در شهر مالمو و در نزدیکی استادیوم تیم سابق او نصب شد، همچنان ادامه دارد.

ابراهیموویچ که دوران بازیگری خود را با تیم مالمو آغاز کرد، سالیان سال محبوب هواداران این تیم بود تا اینکه سال گذشته او ترجیح داد به جای کمک به این تیم 25 درصد از سهام باشگاه رقیب همشهری یعنی هاماربی را بخرد. از آن روز به بعد ایبرا از یک قهرمان در نزد هواداران مالمو به چهره‌ای منفور در میان آنها تبدیل شد تا جایی که آنها به مجسمه او حمله و هر روز بخشی از آن را تخریب کردند.

حمله به مجسمه طلایی ایبرا با پاشیدن رنگ سفید با اسپری روی صورت و گردن آن آغاز شد. کمی بعد این مجسمه به آتش کشیده شد و حتی یک صندلی توالت فرنگی نیز به به دست آن آویخته شد. دشمنان زلاتان اما پا را فراتر از اینها گذاشتند و بخشی از این مجسمه برنزی از جمله بینی، پاهای آن را بریدند. با وجود درخواست‌های مکرر مسئولان شهرداری مالمو برای برگردانده شدن این قطعات، هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است. اخیراً اما سرنخ‌هایی از محل نگهداری این قطعات پیدا شده است.

زلاتان ابراهیموویچ , تیم فوتبال میلان , اتحادیه فوتبال سوئد ,

یک مجری تلویزیونی در سوئدی به نام جان تیلور مدعی شده است بینی بریده شده مجسمه زلاتان را رؤیت کرده است. او که یک طرفداران پروپاقرص فوتبال است و در شهر مالمو هم زندگی می‌کند، به نشریه آفتون‌بلادت سوئد گفت: اول از همه لازم می‌دانم بگویم که به هیچ عنوان طرفدار این‌گونه اقدامات خرابکارانه در مورد آثار هنری که برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شوند نیستم. در عین حال اما من دلیل تخریب این مجسمه را درک می‌کنم. همچنین می‌دانم که بینی زلاتان کجاست. می‌توانم تأیید کند که این تکه بریده شده از مجسمه او در مالموست.

مجری تلویزیون سوئد که طرفدار تیم مالمو هم است، افزود: نمی‌دانم که این تکه در حال حاضر کجاست اما می‌دانم که آن را در یک میهمانی که به مناسبت سال جدید برگزار شد، رؤیت شده است. می‌دانم که این تکه هنوز در مالموست و به‌عنوان یک گردنبند به گردن یکی از افراد همین شهر آویخته شده است. چیزی که می‌گویم یک شوخی نیست و قصد ندارم کسی را دست بیندازم. یکی از دوستانم بینی بریده شده را در یکی میهمانی به یک زنجیر و دور گردن یکی از میهمانان حاضر در آن میهمانی دیده است. بعد از آن دو نفر دیگر هم این موضوع را تأیید کردند. اگر این‌گونه نبود، هرگز به چنین موضوعی اشاره نمی‌کردم.

تیلور با تأکید بر اینکه هیچ نقشی در تخریب مجسمه ابراهیموویچ نداشته است، در قالب شوخی گفت: اگر من بودم با استفاده از ابزار واقعی و مناسب، کار بریدن مجسمه را درست انجام می‌دادم.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها