شایعه‌ای که تکذیب شد؛ لبنیات را حذف کنید تا کرونا نگیرید!

برخی شبکه‌های خارجی با انتشار اخباری ساختگی مدعی شدند که برای پیشگیری از کرونا افراد باید مصرف لبنیات را از چرخه غذایی روزانه خود حذف کنند؛ خبری که در فضای مجازی انتشار پیدا کرد اما این شایعه تکذیب شد.

شایعه‌ای که تکذیب شد؛ لبنیات را حذف کنید تا کرونا نگیرید!

یکی از عوامل تأثیرگذار در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، سبک و الگوی تغذیه درست است. در این میان مصرف انواع ویتامین‌ها و غذاهای مفید می تواند توان افراد را در مقابل ویروس کرونا مقاوم کند. البته به گفته متخصصان غذایی، تغذیه باید متعادل، متناسب و متنوع باشد یعنی از همه گروه‌های غذایی به میزان کافی و متنوع، طبق هرم غذایی استفاده شود تا بدن افراد دچار کمبود برخی از ریزمغذی‌ها نشود. اما در این روزهایی که همه نگران از شیوع بیماری کرونا هستند، در برخی شبکه های اجتماعی معاند مشاهده می شود که هرازگاهی در خصوص مصرف مواد غذایی اخباری کذب را از زبان مسوولان منتشر می کنند. خبری نادرست مبنی بر حذف مواد غذایی همچون لبنیات که از طرف کارشناسان تغذیه تکذیب شد.

شایعه: حذف لبنیات برای پیشگیری از کرونا

پاسخ به شایعه: مهتاب شاهماری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، در مورد نقش مواد غذایی در ابتلا به کرونا گفت: حذف غذاهای سرد از قبیل شیر و ماست از رژیم غذایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا که اخیراً شایعه شده است علمی نیست و هر فرد باید در روز ۲ تا سه سهم از لبنیات مصرف کند. تاکنون ماده غذایی خاصی که خاصیت پیشگیری یا درمان داشته باشد ثابت نشده است و مصرف همه گروه‌های غذایی برای پیشگیری و یا در موارد ابتلا توصیه می‌شود و به حذف یکی از گروه‌های غذایی تأکید نشده است.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها