آمریکا برای ساخت پایگاه ۱۰۰ میلیون دلاری در نیجر کنگره را دور زد

بازرس کل وزارت دفاع پنتاگون تاکید دارد که نیروی هوایی آمریکا هنگامی که برای ساخت یک پایگاه هوایی ۱۰۰ میلیون دلاری در نیجر عجله داشت احتمالا قوانین را نقض کرده، کنگره را دور زده و جان نیروها را به خطر انداخته است.

آمریکا برای ساخت پایگاه ۱۰۰ میلیون دلاری در نیجر کنگره را دور زد

بازرس کل وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته نسخه اصلاح شده ارزیابی‌های خود از پایگاه هوایی ۲۰۱ نیروی هوایی آمریکا در شهر "آگادز" نیجر و ساخت این پایگاه را که در اکتبر ۲۰۱۳ میلادی آغاز شد اما تا بهار ۲۰۱۹ کامل نشده بود منتشر کرد.

این نهاد به دفتر مقام‌های ارشد غیرنظامی نیروی هوایی آمریکا در پنتاگون در امور مدیریت مالی و کنترل توصیه کرد که بررسی مقدماتی را آغاز کند و مشخص کند که آیا نیروی هوایی هنگامی که از بودجه خرید ۳.۷ میلیون دلاری به جای بودجه ساخت و ساز نظامی برای خرید ۱۲ برج مراقبت استفاده کرده، قانون "مبارزه با کمبود" را نقض کرده است یا خیر.

در حالی که بودجه‌های ساخت و ساز نظامی، نیروی هوایی را ملزم می‌سازد تا کنگره را مطلع سازد، بودجه‌های خرید چنین الزامی را به همراه ندارد اما این بودجه‌ها برای تامین هزینه تجهیزات اختصاص یافته‌اند.

این گزارش ۷۲ صفحه‌ای بازرس کل وزارت دفاع آمریکا همچنین اشاره کرد، نیروی هوایی هنگامی که تقاضاهای ساخت و ساز برای عملیات‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی را به شش عملیات و پروژه نگهداری مجزا تقسیم کرد که در کل هزینه آن ۵.۴ میلیون دلار بود، کنگره را دور زد.

در این گزارش آمده است: با این حال هیچ‌ یک از این پروژه‌ها به یک تاسیسات کامل و قابل استفاده ختم نشده است که یعنی این پروژه‌ها باید ترکیب و به کنگره گزارش می‌شدند. بر اساس این گزارش، فرماندهی آمریکا در آفریقا و نیروی هوایی هر دو نتوانستند ارزیابی‌های لازم برای طراحی و ساخت پایگاه هوایی ۲۰۱ را کامل کنند.

پس از انتشار این گزارش بازرس کل وزارت دفاع، فرماندهی آمریکا در آفریقا اذعان کرد که اقدامات درست همیشه صورت نمی‌گیرند اما تاکید داشت که در این بین هیچ قانونی نقض نشده است.

کریس کارنز، سخنگوی فرماندهی آمریکا در آفریقا در بیانیه‌ای گفت: تعدادی اشتباه رویه‌ای در تلاش برای ساخت یک پایگاه هوایی در یک منطقه بسیار دور افتاده و تحت شرایط بسیار سخت رخ داده است. اشتباه رخ می‌دهد و به دنبال آن‌ها رویه‌ها سفت و سخت‌تر می‌شوند. ساخت پایگاه هوایی ۲۰۱ نیجر یک ظرفیت ارزشمند برای رسیدگی و نظارت بر وضعیت امنیتی وخیم در منطقه ساحل به وجود می‌آورد.

بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در این گزارش تاکید می‌کند، گرچه این نهاد برای فرماندهی آمریکا در آفریقا و نیروی هوایی احترام قائل است اما شرایط سخت آن‌ها مسئولیت تضمین اینکه پروژه‌های ساختمانی مطابق با قوانین و مقررات مربوطه و استانداردهای امنیتی و عملیاتی برنامه‌ریزی می‌شوند، نفی نمی‌کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها