۱۰پیشنهاد کاربردی برای شرکت در "رزمایش همدلی"

عزیزی نوشته بود خیلی دوست دارم در این رزمایش مومنانه شرکت کنم اما حقیقتا شرایط مالی ام مساعد نیست.

۱۰پیشنهاد کاربردی برای شرکت در "رزمایش همدلی"

مطلبی که محسن مهدیان فعال فرهنگی درباره کمپین رزمایش همدلی در اینستاگرامش نوشته است را در ادامه بخوانید:

چندپیشنهاد رزمایشی:

یکم. حلقه بسازید

با رفقا و همکاران و اهل فامیل و یا هم محله ای حلقه درست کنید و برای رزمایش فکر کنید و ایده دهید. این گام اول را دست کم نگیرد. شروع پربرکتی است.

دوم. هم عهد شوید

هم عهدی بسازید. مثل یک قرار فامیلی تا هزینه مهمانی و عیدی را خرج رزمایش کنید. یا همین عهد سر شام هیات. یا حتا با خانواده مان؛ مثلا یک وعده گوشت در ماه کمتر مصرف کنیم و به نیازمند برسانیم.

سوم. بانک درست کنید

شناسایی کنید. یکی از مشکلات خیریه ها و گروه های جهادی شناسایی است. بانک اطلاعات دقیق از افراد و نیازمندی های آنها تهیه کنید و در اختیار نهادهای خیریه ای قرار دهید. لیستی هم از افراد خیر و دستگیر تهیه کنید.

چهارم. بدون پول هم می شود

لیست ایده و طرح دستگیری غیر مالی درست کنید. مثلا خرید کردن برای سالمندان یک محل. یا شاد کردن بچه های یک پرورشگاه. درس دادن به بچه های کار. گروه درست کنید و صاحبان مغازه و خانه ها و طلبکارها را راضی کنید مراعات کنند.

پنجم. آبروی تان را خرج کنید

پول ندارید؛ آبرو که دارید. آبروی تان را خرج کنید. هرکس شما را می شناسد و اعتماد دارد و برایش اعتبار دارید سراغش روید. حالا فامیل یا محل کار یا کانال تلگرامی تان.

ششم. رابط شوید

خیرین را شناسایی کنید و برای شان وعده دیدار فراهم کنید. دستشان را بگیرید و با آنها به نیازمندان سر بزنید.

هفتم. قاشق زنی راه بندازید

برای پول جمع کردن هم ایده درست کنید. به یک پیامک و استوری اکتفا نکنید. یکی از راه های پول جمع کردن دقیق گزارش دادن است. یک تیم رسانه ای قوی بسازید برای گزارش به مردم و خیرین.

هشتم. تکراری نباشید

کمک فقط سبد کالا نیست. مثلا به بقالی و نانوایی محله یا شهر بروید و لیست بدهکاران را پاک کنید. یخچال و کولر و شیر آب دستشویی نیازمند محل را درست کنید. برای دست فروش های خانه نشین مشتری پیدا کنید.

نهم. به خودتان نگاه کنید

در هر صنف و حرفه ای که هستید رزمایش را برای خودتان بومی کنید. پزشک ببیند چه کاری از او ساخته است. کارگر و مکانیک هم.

دهم. جلوی پای تان را ببینید

ببینید چه چیز جلوی پایتان قرار می دهند. غفلت نکنید از نسیم و خنکا و جذبه خیررسانی. خیلی وقت ها پیش روی مان ضیافت می چینند تا ببینیم.
الان مهمترین چیزی که جلوی پای تان است همین اصل رزمایش است. تلاش کنید هرکس با هرگرایشی، انقلابی و غیرانقلابی را دعوت کنید به این رزمایش مومنانه. هرکس هرجا بود بلند شود و گارد مردم دوستی بگیرد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • علی ولی زاده
    0

    سلام ماهم یک تیم کوچک هستیم شیراز

  • محمد اکبری
    0

    سلام.من میخوام بدونم دولت دقیقا چیکاره هست که مردم باید کمک کنند.مردمی که کسب و کارهاشون تعطیل کردید باید بیان به بقیه کمک کنن.ننگ بر این دولت نا کارآمد و دزد.

  • bahar
    0

    سلام من و اطرافيانم منتظريم يه امين پيدا كنيم كه نكرديم يه بازيگر يه فوتباليست و انتخاب كنيد مثلا علي دايي علي كريمي مردم بهشون اعتماد داشته باشن بله كه كمك مي كنيم من حتي فرش زير پام و مي فروشم مثلا گفتم بله هستيم با جون ودل

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      دنبال همچین امینهایی باشی نمیتونی طوی طرح شرکت کنی ... اینها در قضیه کمک به حادثه زلزله کرمانشاه خودشونو نشون دادن برخلاف سپاه و کمیته امداد

  • رضا عطاران
    0

    یکی از دوستان گفته بودن شرایط مالی کمک کردن ندارن،شما میگی بیا کمک غیر نقدی کن؟؟!! خب این بنده خدا نیازمنده شما واسه کی میخاید پول جمع کنید الحق ک بنظر من این تبلیغاتتون فقط خودنماییه ،خالی از انالیز شرایط و تهی از درک کردن مردم هرچند میدونم منتشر نمیکنید

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      چی میگی!!!!!!!!! منم ندارم ولی از ته دل دوست دارم تو این رزمایش شرکت کنم

  • ارش
    0

    با خودمون عهد کنیم یک سال به طبیعت وانسانها احترام بگزاریم وهم وطن ها را دوست داشته باشم و اگاه باشیم که هر کس در هر شخصیتی زیبایی شهرمان است با عشق به او نگاه کنیم رنجشها ببخشیم تا به ارامش برسیم به خانواده معتادان کمک کنیم و یک معتاد را با هزینه خودمان کمک کنیم تا پاک شود و یک خانواده را نجات بدیم.

  • لطفا نام من محفوظ بماند غفاری
    0

    خواهشمندم سری هم به بازنشستگان بیمار هم بزنید چون حقوقشان کفاف خرج درمان وخوراکشان را نمیدهد با تشکر

  • بابایی
    0

    سلام از سنت فرض الحسنه استفاده کنید یک منیع معتبر که قدرت مدیریت خوبی دارد شاغل های را که مو۹قت دچار مشکل هستند شناسایی کرده و حسابی باز کند تا افرادی که حقوق ثابت یا پس‌انداز دارند مبلغی را به عنوان قرض تا مدت مشخص به این حساب واریز کنند و کسانی که موقت شغلشان را از دست داده‌اند از این حساب قرض بگیرند و بعد که سرکار رفتند آن را بازپرداخت کنند البته این کار مدیریت خاص و برنامه‌ریزی خودش را می طلبد ولی هزینه زیادی می تواند از این طریق به کسانی که موقتاً مشکل دارند و از گرفتن انفاق ناراحت می شوند را جمع آوری کند. قرض از صدقه ثواب و کارایی بیشتری دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها