میدان دام شهرستان بیرجند با ظرفیت هزار راس دام به زودی افتتاح می‌شود

میدان دام شهرستان بیرجند با ظرفیت هزار راس دام به زودی افتتاح می‌شود

علیرضا رفیعی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم

اظهار داشت: میدان دامی در شهرستان بیرجند با ظرفیت 800 راس دام سبک و 200 راس دام سنگین در نزدیکی کشتارگاه توسط اتحادیه دامداران در حال احداث است و به زودی شروع به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مجوز احداث میدان دام انتظار برای کشتارگاه بیرجند نیز صادر شده و به زودی افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: برای اولین بار یکی از کشتارگاه‌های خراسان جنوبی کد IR دریافت کرده است که با داشتن این کد می‌توان انواع محصولات مرغ را به خارج از کشور صادر کند و تاکنون پای مرغ به کشورهای آسیایی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: آزمایشگاه تخصصی در حال احداث که از سال 91 کلنگ‌زنی شده است هنوز در شرایط سال 93 است و سال گذشته اعتباری به آن تخصیص نیافته است و در مجموع 50 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار 800 میلیون تومان دارد که به 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تکمیل و راه‌اندازی بدون محوطه‌سازی و نما نیاز است.

رفیعی‌پور با بیان اینکه به دنبال این هستیم که مرغداری‌های غیرمجاز تعیین تکلیف شوند گفت: آمار مرغداری‌های غیرمجاز در استان از 250 به 80 واحد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: دراستای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور ستاد آنفولانزای استان تشکیل شد و شیوه نامه اقدامات مرتبط به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است و هر دو هفته یک بار کارشناسان گزارش خود را به اداره کل دامپزشکی می‌فرستند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها