موشک ایرانی که آمریکایی‌ها را به وحشت انداخت/ مهم‌ترین ویژگی‌های موشک بالستیک ایران + عکس

موشک‌های قیام به دو دسته قیام 1 و قیام 2 تقسیم می‌شوند و به خصوص موشک قیام 2 که احتمالا همان موشکی باشد که به پایگاه عین الاسد برخورد کرده، از دقت بسیار بالایی برخوردار است.

موشک ایرانی که آمریکایی‌ها را به وحشت انداخت/ مهم‌ترین ویژگی‌های موشک بالستیک ایران + عکس

به گزارش خبر فوری ، بعد از شهادت مظلومانه سردار قاسم سلیمانی و انتقام ایران از طریق شلیک چند موشک به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق، مقالات بسیاری در مورد قدرت موشکی ایران نوشته شد. آنچه بیش از همه توجهات را به خود جلب کرد نوع موشک‌هایی بود که به مواضع آمریکا شلیک شد. این موشک از نوع موشک بالستیک "قیام" بودند.

در مورد موشک قیام بسیار گفته شده است. طول این موشک در حدود 5.11 متر، قطر 88 سانتی متر، وزن مسلح 6280 کیلوگرم و وزن سر جنگی 645 کیلوگرم است. این موشک می‌تواند با موتور تک مرحله‌ای سوخت مایع تا انواع ماموریت‌های زمین به زمین را تا سقف پروازی 200 کیلومتری و با برد 800 کیلومتری انجام دهد.

از ویژگی‌های مهم موشک قیام این است که احتمال ردیابی، شناسایی و مورد اصابت قرار گرفتن آن توسط سیستم‌های ضد موشک به علت سرعت بالا هنگام پرتاب، چرخشی شدن، استفاده از آلیاژ خاص و جذاب امواج رادار و به احتمال زیاد استفاده از کلاهک 3 تکه MIRV به شدت کاهش یافته است.

در مدت اخیر، رسانه‌های خارجی نیز به این موشک بسیار توجه کرده اند. اخیرا نشنال اینترست طی یک مقاله ویژگی‌های موشک قیام را بر اساس اظهارات مقامات پنتاگون بیان کرده است. فارغ از صحت و سقم برخی مطالب این نوشته، توجه به آن و فهم نظر مقامات خارجی درباره توانایی موشکی ایران جالب و مهم است.

موشک قیام به چه خانواده‌ای تعلق دارد؟

بر اساس نوشته نشنال اینترست، موشک‌های بالستیک بر اساس طرح و پلتفرمشان به یکی از انواع و به اصطلاح خانواده‌های موشک‌های بالستیک تعلق دارند. موشک قیام نیز از این قاعده مستثنی نیست. طبق ادعای نشنال اینترست مدل این موشک از پلتفرم موشک بالستیک Scud-C گرفته شده است. موشکی که ساخت شوروی بوده و کره شمالی نیز با تجهیز و تکامل آن، مدل موشک بالستیک Hwasong-6 را به وجود آورده و توسعه داد. نشنال اینترست مدعی است طرح موشک‌های بالستیک ایرانی و به خصوص شهاب 2 نیز به این خانواده تعلق دارد و به خصوص این موشک طرح خود را از Hwasong-6 کره شمالی گرفته است.

بنا به گفته برخی کارشناسان نظامی آمریکایی موشک قیام که در سال 2010 از آن رونمایی شد، کاملا مبتنی بر شهاب 2 است و به همین دلیل مدل تکامل یافته موشکهای خانواده Scud-C محسوب می‌شود. با این حال، قیام مجهز به تجهیزاتی است که مدل‌های قبلی و حتی شهاب 2 فاقد آن است. به طور مثال، بدنه این موشک از استیل ساخته شده و نه آلومینیوم سبک. همچنین عدم وجود بالک در انتهای این موشک آن را خاص کرده، چرا که از لحاظ فنی، نداشتن بالک برای یک موشک بلند برد بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است؛ چرا که عدم بالک هم وزن موشک را کم کرده و بالطبع، سرعت و برد موشک را بالا می‌برد و هم قابلیت پرتاب موشک از انواع پرتابگرهای خاص (لانچر‌) را به موشک می‌دهد. همچنین بالک به عنوان علت اصلی حفظ تعادل موشک در مسیر شناخته می‌شود و به همین دلیل، حذف بالک از قیام و در عین حال دقت بالای آن نشان از این دارد که ایران توانسته یک سیستم پیشرفته حفظ تعادل را جایگزین بالک‌ها کند.

ترس بزرگ آمریکا چیست؟

آنچه نشنال اینترست بیش از حد آن را برای آمریکا نگران کننده می‌داند، این است که موشک قیام به راحتی قادر به هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در منطقه است. ایران یک بار این قابلیت را در حمله به عین الاسد نشان داد و قادر است بار دیگر نیز این کار را انجام دهد. موشک قیام ذاتا یک موشک زمین به زمین است اما پرتابگرهای کامیونی این موشک به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند از امکانات سیلوی موشکی زیرزمینی استفاده کنند. آنچه آمریکا را بیش از پیش نگران کرده این است که ایران تعداد زیادی از موشک‌های قیام ساخته و یا در حال ساخت آن است. ایران در جنگ با داعش از این موشک‌ها استفاده کرد. در آن زمان، در حالیکه بیشتر موشک‌های میان برد و کوتاه برد فاتح علیه نیرو‌های داعش به کار می‌رفت، چند موشک قیام نیز به طرف قوای تکفیری پرتاب شد. در آن زمان بسیاری در مورد دقت این موشک مطمئن نبودند اما ماجرای عین الاسد به تمام شبهات پایان داد.

نشنال اینترست معتقد است که موشک قیام شباهت بسیاری به موشک(برکان) Burkhan-2H که نیروهای انصارالله یمن از آن استفاده می‌کنند دارد و می‌توانند یک الگوی ساخت داشته باشند. البته خود نویسنده تاکید دارد که این فقط یک حدس است و هنوز شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این دو موشک با یکدیگر ارتباط دارند.

نشنال اینترست تاکید دارد که موشک‌های قیام به دو دسته قیام 1 و قیام 2 تقسیم می‌شوند و به خصوص موشک قیام 2 که احتمالا همان موشکی باشد که به پایگاه عین الاسد برخورد کرده، از دقت بسیار بالایی برخوردار است.

این پایگاه آمریکایی در انتها تاکید دارد که موشک‌های بالستیک به خوبی توانسته اند به اهداف سیاسی جمهوری اسلامی ایران کمک کند؛ چون در عین نشان دادن اقتدار ایران کاملا مخالفان را ترسانده‌اند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 142
  • علی
    0

    جنگ امریکا با ایران اصلا نظامی نیست که بخواهد از موشک ها بترسد . آنها جنگ اقتصادی براه انداخته اند . اگر در این زمینه حرفی برای گفتن هست بنویسید .

    نظرات شما -
    • afatsom
      0

      قرآن بخوانید توضیح داده

    • پویا
      0

      اول نظامی بود. بعد که متوجه قدرت نظامی ایران شدند، نقشه بعدی را اجرا کردند. اما تا زمانی که ایران و متحدان منطقه ای اش توانایی نابودی اسرائیل را داشته باشند، هیچ وقت جنگ نخواهد شد. لذا باید با قوی شدن در حوزه ی اقتصادی بر دشمن پیروز شد. قوی شدن در حوزه اقتصاد به شرطی امکان پذیر است که مدیران جهادی سر کار باشند و با نرم افزار انقلاب اسلامی آشنا باشند و متوجه جنگ اقتصادی دشمن باشند.

    • ناشناس
      0

      خوب مدیر جهادی بزارین سرکار

    • سید احمد امین ناصری قم
      0

      بر عکس هم نظامیه هم اقتصادی!ظاهرا آمریکا هم دوس داره تو آسیا صلاح بفروش برسونه و شک نکنید ایران هم بجای خود صلاح بفروش میرسونه؛پس جنگ اقتصاد نظامیه که جز ۵اقتاد دنیا قرار گرفته از ۲۰۰۴

    • رضا
      0

      زور آمریکا به نظام ودولت ایران نمیرسه ،با اجرای تحریم علیه مردم ایران میخواهد مردم ایران را به جان نظام ودولت بندازه تا به دست خود ایرانیان ایران از بین برود هر موقع بهم ریخت وارد فاز نظامی شود

  • سلام
    0

    ای کاش میشد به جای موشک گل وشادی تولید می کردید ای کاش پول موشک میادید مردم که تا خودشون برای سرمایه مملکتوشون تصمیم بگیرن ای کاش ما هم مثل هلند با کل دنیا دوست بودیم نه مثل کره شمالی با کل دنیا دشمن بودیم میگن ایرانیها هیچ کدوم بعد از مرگ جنهم نمیرن چون جهنمو تو همین دنیا دیدن

    نظرات شما -
    • حسینی
      0

      سلام.شما ببخشید هنوز متوجه نیستید که با گرگ جهانخوار و و وحشی همچون ترامپ قمارباز نمیشود طرح دوستی بست .نظر شما یعنی روزی خودمان را دست بسته تحویل دشمن دهیم.مگر اینکه دشمن حتی خوابشان را بگور ببرند.

    • علی
      0

      همین موشک ها خیلی خوب شد برای ایران ولی اگر یکم به اقتصاد هم فکری میشد عالی بودفقط باید بنازیم به سپاه پاسداران آمریکا ازش حساب ببره آفرین به سپاه

    • پویا
      0

      هموطن عزیز، ای کاش تو دنیا قانون جنگل حاکم نبود. ای کاش روزی برسه که همه بدونن نمیتونن بدون ولی عصر دنیای شاد، همراه با صلح و امنیت داشته باشن. ای کاش افرادی مثل شما اسیر جنگ رسانه ای دشمن نمیشدند. ای کاش افرادی مثل شما میدانستند که ما با دنیا دشمن نیستیم، ما با استکبار و زورگو دشمن هستیم. با کسانی دشمنیم که با استفاده از امپراطوری رسانه ای خود افکار مردم جهان را دستکاری میکنند تا بتوانند هر روز بر منافع دنیوی خود اضافه کنند. همان دشمنی که تا قبل از انقلاب چیزی جز بدبختی، سرسپردگی تجاوزگری، قحطی، غربزدگی... برای ایرانیان نداشتند، حالا دلشان به حال مردم ایران سوخته و با پول مالیات مردم اروپا و آمریکا برای ایرانیان صدها کانال تلوزیونی میسازند تا جوانان این مملکت را دچار فلج مغزی کنند و برای افرادی مثل شما تلقین کنند که همه جا بهشت، ایران جهنم. ای کاش میدانستی که اگر دشمن همین الان بداند که اگر به ایران حمله کند سود این حمله بیشتر از ضررش است تا ۱ دقیقه ی بعد هزاران موشک روانه مناطق حیاتی ایران میکنند. ای کاش میدانستی که ضامن امنیت کل ایران همین موشک های نقطه زن هستند. ای کاش میدانستی که این پولی که برای موشک ها هزینه میشود، هزینه‌ی امنیت تک تک ماست. تمام موشک ها ۱۰۰ درصد در ایران تولید میشوند، بنابراین تمام هزینه ها به جیب مهندسان ایرانی میرود، مهندسی که اجازه خروج از کشور ندارد، لذا مثل مردم عادی این پول را خرج مرغ و برنج میکند. یعنی از این جیب به آن جیب. نه مثل دوران پهلوی یا عربستان سعودی کنونی که پول های کشور خود را تبدیل به دلار میکنند و تقدیم آمریکا میکنند، این برای اقتصاد ضرر است. و این را بدون که بدون امنیت، نه پیشرفت اقتصادی ممکن است نه هر پیشرفت دیگری. و همچنین این را بدون که بودجه نظامی ایران نسبت به جمعیت و وسعت جغرافیایی یکی از کمترین بودجه ها در دنیاست. مشکلات اقتصادی علتش بی عرضگی مدیران مفت خور و غربگرایی است که درد مردم را نمیدانند، نه مدیران جهادی که با کمترین بودجه از اقیانوس هند تا دریای مدیترانه مرز استراتژیک برای ایران فراهم کرده اند. و این را بدون که با تاثیر گرفتن از همان رسانه دشمن، ما این مدیران نالایق غربگرا را انتخاب کردیم. از ماست که بر ماست.

    • جواد
      0

      جهنم واقعی برای افراد نادان هستش چون نه میدونند و نه دوست دارند بدونند

    • کاربر ناشناس
      0

      هیچ ربطی به هم ندارن هر کسی جای خودش نیروهای مسلح باید مقتدر باشه به پیشرفته ترین سلاحهامجهز بشه کوچکترین. حرکت بدخواهان سرکوب بشه

  • م.ق.ح
    0

    آخه آدم چقدر باید احمق باشه که فکر کنه اگر ایران موشک نداشت گلستان بود.آمریکا ایران واحد نمی خواهد. حال اگر قدرت نداشتیم . همانند سوریه. عراق .افغانستان.و.. چندتیکه شده بود ایران عزیز .بدبختی ما این است که خروس بقیه برایمان غاز است و چشم به روی بزرگی کشورمان میبندیم . هویت هر کس کشورش

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هرکی نونش وسودش توهرچیه همونو میگه.من میگم نون ندارم بخورم.اون یکی که موشک براش کار هم درست کرده نونش هم تو روغن گذاشته میگه خیلی هم خوبه.

  • متین شاد
    0

    سلام ..فعلا نه با گل میشود با دشمنان مدارا کرد ونه پول اقتصاد که خرج ساخت موشک می شود و شماییکه حرف از صلح دوستی می زنید هنوز نفهمیدید که پول ساخت موشک را به اقتصاد مردمی وتزریغ ان به جیب مردم زهی خیال باطل؛ بلکه ادامه دزدیهای دولت وخوشگذرانی هئیاتشان میشد وووو....و امروز که کرونا امده چگونه مردم را از کرونایی تا مریض عادی به خاک می سپارند و مملکت را به هوای بهاری ویا خدا واگذار نمایند الله و....

    نظرات شما -
    • مجتبی
      0

      حتما همیشه از درس املا و انشا‌ تجدید میشدی

  • سعید
    0

    دوست عزیز اگه یک روز دشمن به ما حمله کرد به نظر تو می شد با گل رفت استقبال اینقدر خوش خیال نبال

    نظرات شما -
    • صداقت‌
      0

      عزیزم‌‌دوشمن‌تو‌آمریکا‌‌هرگز‌حمله‌نخواهد‌‌‌‌کردچوناین‌ نگرانی‌حمله‌از‌‌توهم‌‌توست‌‌

    • محمد
      0

      ببین داداش من همه ی اینا که میگی در سایه امنیت و اقتدار هست که قابل استفاده و لذت بردن هستن در کل این کره خاکی رو بگردی فقط یک کشور هست که امنیتش رو به اقتصادش فروخته یکم که دقت کنی میبینی این الگو در تمام کشور ها داره اجرا میشه تو هم اگه نمیتونی دو قرون در بیاری برا خودت مشکلت ربطی به موشک نداره احتمالا دچار مریضی ذهنی هستی موفق باشی

  • محمدی
    0

    اگه آمریکا می تونست حمله نظامی کنه لحظه ای درنگ نمی کرد که خام خیالانی همچون شما که نه دفاع هشت ساله را دیده اید ونه می خواهید حقیقت را درک کنید داشته های امنیتی کشورمان را که با هزاران شهیدوجانباز ورزمنده بدست آمده اینگونه غیرمنصفانه تخطءه می کنید اما جنگ اقتصادی آمریکا از ترس وبی عرضگی حمله نظامیشه.

  • محمد
    0

    پول تولید هر عدد موشک نزدیک صد تا صد و پنجاه میلیون ؟. یعنی چند هزار شغل چند هزار تخت بیمارستان چند هزار جاده خانه و...

    نظرات شما -
    • هادی
      0

      بدون امنیت، بازار های اقتصادی امکان رشد و جذب سرمایه حتی داخلی ر هم ندارند

    • احمد
      0

      همین موشکا اگه نبودن تا حالا آمریکا اسرائیل داعش ایران شخم میزدن کسی که ای حرفا رو میزنه یا نمی‌فهمه یا خائن هستش.

    • فلانی
      0

      همون موشک صد پنجاه میلیونی از چند هزار شغل،چند هزار تخت بیمارستان،چند هزار جاده و خانه محافظت میکنه.نارحت نشیا ولی آی کیوت قد جلبکه داداش.

    • سجاد
      0

      فعلا که همین موشکای ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومنی تونسته خطر حمله دشمنان رو دفع کنه وگرنه شما الان باید نوکری خونه ترامپو میکردی. واقعا که بعضیا نمیخوان بفهمن اون لامصبا دشمن ما هستن،اگه نبودن ۸ سال مردم مارو قتل عام نمیکردن اگه نبودن این همه سال تلاش نمیکردن کشورمون و به نابودی بکشن،وقت امریکا میخواد سر موشکا با ایران مذاکره کنه،بدون که همین موشکا جونتو نجات داده، به جای اینکه این رقم هارو واسه ایجاد شغل موثر بدونی،رقم های بزرگتری که مدیران بی لیاقت بالا میکشن و رقمایی که به فوتبالیست و مربی های خارجی میدن و ....بهونه ایجاد شغل کن

    • بهکام
      0

      اگر موشک نداشته باشی، همان چند هزار تخت بیمارستان و چند هزار جاده و خانه توسط موشک دشمن نابود میشد. حالا وقتی امنیت نیست کی به فکر ساخت بیمارستان و جاده میفته. برو عکس های لیبی، عراق و سوریه رو ببین. لطفا با امنیت شوخی نکنید.

  • اریو
    0

    آفتابه لگن هفت دست شام وناهار هیچی دقیقا حکایت جمهوری واسلامی و اقتدار موشکی خود پندارشه ملت گرسنه وبدبخت محتاج منتها موشک داریم دشمن مارو نمتونه بکشه عوضش گرسنگی میکشه

    نظرات شما -
    • داریوش
      0

      اقتدار موشکی یعنی آفتابه و لگن؟؟! همین اقتدار موشکی لازمه ی نون خوردنه. این اقتدار موشکی ربطی به گرسنگی ما ها نداره که هیچ، باعث شده برای هزاران نفر مهندس و کارگر اشتغال زایی بشه. چون موشک صد درصد داخلیه. اون مهندس و کارگر هم نمیره که سکه و دلار بخره، میره برنج و روغن میخره. پول تو داخل در حال گردشه. مشکل اقتصادی رو برو از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت رفاه و وزارت صمت پیگیری کن که زیر نظر دولته. لطفا با موشک ها کاری نداشته باش. آفتابه و لگن مال وقتی بود که وقتی کارگرای هپکو و هفت تپه حقوقشون داده نمیشد، مردم به فکر ورزشگاه رفتن خانم ها و پول استراماچونی بودند. وقتی که سر انتخابات میگفتن اگه اون بیاد تو خیابون دیوار میکشن.

    • اریو
      0

      داریوش عزیز فعلا ک این اقتدار موشکی هواپیمای خودی رو و نخبهای توش رو پرپر کرد ودرحال حاضر فقط حافظ حاکمیت و دزدا واختلاسگراس تا ملت عادی و فراموش نکنید لازمه حکومت کردن امنیت هست پس انقد منتش رو روی سر مردم نگذارید/ احتمالا اون هزاران مهندس و ..ک میگی اعوان انصار خودشونه

    • رضا
      0

      آقا جان گرسنه بخوابیم بهتر از اون که یه عده بی پدر و مادر بریزند توی مملکتمون ناموسمون را خرید وفروش کنند بریم خدا رو شکر کنیم که اگر صبح میریم گدایی شب که بر می گردیم کسی به ناموسمون دست درازی نکرده اونم وهابیون حرامزاده-#####خدایا شکرت شکرت شکرت

    • اریو
      0

      کاربر رضا بله درسته مردم گشنه بخوابن چ ایراد داره تو هالاف هولوف خودت واحیانا خاندانت براهه و امنیتتم ک تضمینه حالا گشنگی ملت یا یعده پاپتی ک میان زنای ایران(بخاطر فقر وبی ارزشی پول ملی) رو تو شهرایه زیارتی باهاشون عشق وحال مشکلی نداره خسته نشدی انقد چرت وپرت شعار دادی

    • وحید
      0

      چقرد حرف مفت نسزنی داریوش. نفست از جای داغ در میاد

  • Mohammad
    0

    انتقام موشکی از یک پایگاه آمریکایی که متاسفانه به علت سانسور شدید اصلا مشخص نیست تلفات جانی و خسارات مالیش چقدر بوده اون واکنشی نبود که ما در برابر ترور سردار سلیمانی انتظار داشتیم سردار ما را به مظلومانه ترین شکل ممکن شهید کردند آنوقت ما.... قبول دارم که هیچ چیز نمی‌تواند جبران خون ریخته شده ی سردار ما وآن مجاهدان باشد اما حداقل ریختن خون آمریکایی ها مرحمی بود بر دلهایمان

  • ارسلان
    0

    بودجه نظامی باید صرف همین چیزا بشه گل بلبل باهاش بسازن خخخ کشور ما در جهان که هیچ در منطقه هم بودجه نطامیش از بقیه کشورا هم کمتر دنیای ما قانون جنگل داره قدرت نداشته باشی لهت میکنن بخش های دیگه بودجه خودشون دارن همونا ندزدن واسه آبادانی کافیه

  • Hidden
    0

    سرگذشت قزافی و کشورش رو بخونید متوجه میشوید ک موشک لازم هست یانه. اما یه چیز ک فراموش کردید موشک تو خود ایران تولید میشه یعنی یه هیچ پول وارزی از کشور خارج نمیشه پولش میره تو جیب همون کسایی ک تخصص دارند تواین زمینه همون جوونی ک درس خونده زحمت کشیده داره استفاده می‌کنه واونم برا مایحتاج زندگیش وخرید روزمرش پول خرج تولیدات داخل میکنه.نه مثل بعضی از سیاستمدارا ک چشم فقط به غرب وامریکاس ،برجام ننگ تاریخ

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این دوستمون راست میگه موشک خرج نداره.باپوشک درستش میکنن.اونم پوشک استفاده شده که باید بندازیش دور.

  • وحید
    0

    بله موشک خوبه حداقل استفاده شد هواپیمای خودمون و زد. ای کاش به جای ذوق کردن برای تولید موشک یه روز ذوق میکردیم دیگه هیچ بیکاری تو کشور نداشته باشیم هیچ مستاجر نداشته باشیم هیچ کودک کاری نداشته باشیم هیچ معتادی نداشته باشیم هیچ زن تن فروشی نداشته باشیم وخیلی ای کاش های دیگه......

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      همه ء ما ارزوی این‌کاش هارو داریم پس یه کاش دیگه اضافه میکنم‌منم ...کاش دولت یکبار دست خود اقای خامنه ای بود که مثل توامندی موشکی که از توانمدیهای زیر دست ایشان است دولت هم زیر دست ایشان میفتاد تا من و شما اون کاشهامون براورده میشد

    • فلانی
      0

      سلام،داداش این چیزی ک شما میگی تو خود آمریکا هم وجود نداره و همین موشک ها باعث شدن ک ۴۱ سال هیچ کشوری جرات حمله ب ایران رو نداره و اگه همین قدرت نظامی کشورمون نبود الان زن و بچه ما تو همسراهای داعش و آمریکا و مردان ما کودکان کار و نوکرشون بودن و همین کشورهای عربی برای تجزیه کشور ما تصمیم میگرفتن من حاضرم از گشنگی بمیرم ولی این خفت رو نپذیرم

    • جواد
      0

      اشتباه لایک شد. هرچیزی جای خود، وظیفه نظامیان دفاع از کشور و وظیفه دولت هم جداست. بجای اظهار نظر های بچه گانه و بدون هیچ دانش بهتره مطالعه و خوداموزی را بیشتر کنیم تا مثل احمق ها جلوه نکنیم.

    • داریوش
      0

      بودجه ساخت موشک خودش باعث اشتغال هزاران کارگر و مهندس شده. موشک ۱۰۰ درصد داخلیه‌ و اون مهندس و کارگر میره با این پول مرغ میخره. یعنی از این جیب به آن جیب. مهندس مربوط به حوزه موشکی حق خروج از کشور رو نداره که حقوقشو تبدیل به دلار کنه بره خارج خرج کنه و بعد باعث ضرر وارد شدن به اقتصاد کشور بشه. اینایی هم که گفتی مسئولش دولته. وزرات اقتصاده، بانک مرکزیه. این کامنت رو برو اونجا ها بزار. هواپیمایی هم که زدیم ربطی به موشک نداره، به اپراتورش داره که متاسفانه اشتباه کرد. همین موشک، به صورت دقیق پایگاه عین الاسد آمریکایی رو با خاک یکسان کرد و همون آمریکایی ها هیچ غلتی نتونستن بکنن. یک ابرقدرت وقتی نتونه پاسخ بده دیگه هیچی از ابرقدرتیش باقی نمیمونه. یادت باشه که ترامپ گفت ۵۲ نقطه رو میزنه. چرا نزد؟ چون موشک نقطه زنی داریم که باهاش میتونیم اسرائیل رو بزنیم. همین موشکی که تو نتوستی هنوز اهمیتش رو درک کنی.

    • آسید
      0

      آقا داریوش خدا پدرتو بیامرزه چه قدر دقیق جواب دادی

    • ه
      0

      جمهوری اسلامی فقط واسه حزب خودش خوبه، امنیت برا همه نیست کار واسه همه نیست ، تو دقیقا چی میگی آقای فلانی؟ کسانی که مثل شما نظر میدن نه سرما دیدن نه گرما نه بی پولی و نه ظلم، بلکه باباشون سر کار بوده و اینا هم لبتاب گوشی لباس سفر ماشین ازدواج و همه چیزشون تامین میشده اما هرگز تا یک لحظه به اونایی که هیچی ندارند فکر نکرده اند حتی به خودشونم فکر نمیکنن که این پول از کجا میاد خرج میکنن. بعد میان اینجا داعش مآبانه افکار تروریستی منتشر میکنن.

  • امیر محمد
    0

    شمایی این زیر کامنت میزاری و به قدرت دفاعی کشورت حمله میکنی، ( البته اگه جزو مرکز مجازی منافقین(تیرانا) نباشی) همونی هستی که از دولتت دیش میخواستی پس لطف کن دیشت و ممد خردادیان و منوتو و...اینات رو خوب بچسب، کاری هم به وضعیت اقتصادی و موشکای مملکت ما نداشته باش.

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      امیر محمدآره تو هم سرت بکن تو آخور بیت المال با ژست انقلابی حزب اللهی ثروت مملکت رو بریز تو حلقت وبرای خفه کردن صدای حق مردم این چرندیات سر هم کن نه داشی مردم دیگه ذات کثیف تون شناختن

  • سعید پهلوانلو
    0

    من با هر نوع جنگی مخالفم ولی باید برای مقابله با هر دشمنی آماده باشیم. به نظرم صنعت موشکی فوق العاده موفق بوده

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      زمن اتمام سخت میگر

  • بی‌نام‌
    0

    عزیزان‌‌قدرت‌و‌توان،منزلت‌و‌عزت‌‌‌و‌خوشبختی‌‌‌درون زور‌ بازو ‌ ‌نیست‌‌بلکه‌در‌عقل‌و‌فهم‌است

  • سجاد گوهری
    0

    هزینه ساخت یک موشک 100 میلیون هم که باشه میشه یک چهارم دستمزد رضا رشید پور ولی این کجا و آن کجا البته فقط رشید پور نیست بازم مفت خور دهان باز داریم

    نظرات شما -
    • ی
      0

      هزینه یک راکت هم از ۱۰۰ م بیشتر است. رضا رشید پور ممکنه چون حقیقتو میگه شما خوشتون نمیاد . کاری با حقوقش ندارم

    • اریو
      0

      حتما حقوق بالای اونام تقصیر جبهه عبری عربی و مردم هست عذر بدتر ازگناه ک میگن اینه صداوسیما تحت نظر چ کسیه عزل ونصب تو سیستمش،باکیه خب ندن نزارن صداوسیمایی ک فقط بودجه حیف ومیل میکته و دروغ نشر میده و ببیننده نداره

  • مقدن
    0

    با چندتا از این موشکا میزدیم این سد کجکی رو که افغانستان اب رو نتونه روی ما ایرانیها ببنده

  • حسین محمدی
    0

    باسلام امریکائیها هنوز درخوابند هرچه باشد ماایرانیها ازشما باهوش تریم آفرین برسپاه پاسداران

    نظرات شما -
    • ا
      0

      آره ، انتقام سختتون دیدیم. انتقام سختو از مردم گرفتید.

  • سینا
    0

    اگر تمام مسئولین در تمام زمینه های اقتصادی .فرهنگی .عمرانی.و.....غیرت .همت. عزم .اراده.حس وطن پرستی مسئولین دفاعی را داشتند .الان در همه زنینه ها سرامد بودیم .مادر صنعت موشک ورادار جزء پنج کشور اول دنیا شدیم در عرض کمتر از ۲۰سال .ولی در صنعت خودرو با ۵۰سال جز پنج کشور اخر دنیاییم .هر مسئولی در زمینه تخصص خودش .یه ارزن حس وطن پرستی .غیرت .همت داشته باشه .همه چی درست میشه .ضمن اینکه موشک هم مثل نان برای یه ملت واجبه .هر چیزی درجای خودش نیکوس.پاینده و برقرار باشید

  • سجاد
    0

    ایکاش همه‌ی موشک هامونو میریختیم رو سره آله صعود اسرائیل تا بفهمن وقتی در حدی نیستن، واسه ایران قد علم نکنن. اگه هم این کار به جنگه تن به تن و تفنگ کشید هم بکشه، ولی حداقل این قد علم کردنای الکی تموم میشه. ایکاش همچین چیزی پیش بیاد و منم شهید بشم

    نظرات شما -
    • ت
      0

      کاری نداره برو جنگ ، برو تو مرز ، از مرز که وارد شدی شهیدت میکنن. کله پوک

  • ایرانی
    0

    ما به اقتدار موشکی کشورمان که حاصل زحمات پدر موشکی ایران شهید تهرانی مقدم و همرزمانش افتخار می کنیم.

  • ب
    0

    آره همون موشکا که پایگاههای خالی رو زدند بقیه هم بین راه افتادند

    نظرات شما -
    • سید احمد امین ناصری قم
      0

      شما بیا تیرکمون درست کن بطری بافاصله یک متری و بزن!!!!! پر یا خالی مهم نیست مهم پیام موشک هاست!بیدار شو مسلمون؛ببین پیام موشکها چه ها خواهد کرد به دست خدا

    • حمزه عباسی مطلق
      0

      خوب شد خودشون گفتن والا ما داخل پایگاه بودیم. بیخیال

  • فلامرز
    0

    خدا را شکر . دم بچه های انقلاب و انقلابی گرم. خدا را شکر .

    نظرات شما -
    • اصغر
      0

      احسنت

  • رضایی
    0

    آمریکا گناه داره اسلحه و موشک نداره

  • مرگ بر آل سعود
    0

    تیتر خبر موشک آمریکا رو به وحشت انداخت اصلا اینطور نیست آمریکایی ها بهترین نوع موشک و پرقدرت ترین موشکها رو دارند موشک اتمی و هیدروژنی دارند بهتره بجای خواب خرگوشی واقع بین باشید امریکایی ها و اسرائیلی هادو رژیم منحوس آل سعود ملخ خوراز ایمان و پشتیبانی ملت میترسند و اگر پشتیبانی ملت بواسطه گرانی ها و ظلم ها از بین بره دیگه کار حکومت ها تمامه

  • jojo
    0

    ب نظر من امریکا ازحضور اقتدار بیشتر ایران نسبت به دوشیدن اعراب داره استفاده ابزاری میکنه. میخواد ایران رو هرچ قدرتمند تهدید حساب کنه واس اعراب و بگ ماهستیم ک ایران به شماکاری نداره. اونقدری ک ازعراب سود میبره امریکا ازفتح ایران گیرش نمیاد. فک میکنم دلیل نگرفتن انتقام بعدعین السد همین بوده. ده ها عین السد رو هم بزنیم باهامون ب طور مستقیم وارد جنگ نمیشه تا بتونه به باج گرفتن خودش مبنی برخطر ایران درمقابل حوزه خلیج فارس ادامه داشته باش

  • سجاد
    0

    قیمت یک تیر موشک پاتریوت که ضد موشک هست حدود 4 ملیون دلار قیمت یه موشک ذوالفقار ساده ایرانی میسازه حدود 3ملیون دلار میشه تا وقتی پرناب میشه هزینه ساخت موشک خیلی زیاد خیلی یه موشک ساده کوچیک حدود دو سه ملیارد پولش هست دیگه موشکا بالستیک برد بلند که جای خودش هست الان با 150 میشه یه ماشین لجن ایرانی خرید که رو جاده هم با بدبختی راه میره

  • م
    0

    قدرت نظامی دنیا دست آمریکا چین اتحادیه اروپا و روسیه هست. اقتصاد دنیا هم همینطور. اگه بخوای قدرت نظامی داشته باشی باید قدرت اقتصادی داشته باشی وگرنه ترد میشی چون یه حکومت غیر نرمال و خطرناک و جاهطلب به نظر میای. موشک ساختن تکنولوژی خیلی پیشرفته ای نمیخواد کسایی که مهندسی برق کنترل خوندن میدونن.ژاپن تکنولوژیشو داره نمیسازه. کره شمالی هم فقط بلده موشک بسازه و میسازه. نمیشه یه کشور عضو سازمان ملل رو تهدید به نابودی کنی و قصر در بری. کشورهایی مثل کوبا ونزوئلا همسایه آمریکا هستند موشک ندارن و آمریکا به اونا حمله نکرده و تحملشون کرده. آیا صدام لیاقت حمله آمریکا رو نداشت؟ آیا قذافی این لیاقتو نداشت؟ شما کشوری رو تهدید نکن بعد ادعای مظلوم نمایی کن. داعش هم زنو بچه ما رو به اسارت نمیگرفت چون یه گروهکی بیش نبود با این حرفا ارتش با غیرت کشورو زیر سوال میبریم. ارتشی ها وقتی داستان صیغه خونه های مشهدو میشنون از درون تهی میشن ولی چون به زنجیر کشیده شدن کاری نمیتونن انجام بدن. ارتش فدای ملت

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بنظرم .چرت و پرت میگی

    • سجاد
      0

      حرفا کاملا منطقی هست. یه نگاه به ناو هواپیمابر آمریکا بندازین ناو هواپیما بر آمریکا صد هزار تن وزن داره و سه هکتار مساحت عرشه. پیش بینی میشه باید ششصد موشک به طور همزمان شلیک کرد بشه از سد دفاعی ناو و ناوچه های محافظ اون عبور کرد تا احتمالا بشه عرشه اون رو از کار انداخت برای غرق شدنش طی آزمایشی که سال 2005 روی یک ناو فرسوده و ضعیفتر انجام شد (نه ناو نیمیتز) چهار هفته از هر جهت به اون موشک شلیک کردن تا تونستن غرقش کنند. همچنین با توجه به پنج هزار پرسنل مستقر در ناو حمله به ناو مساوی با حمله به خاک آمریکاست و اون زیر دریایی محافظ ناو مجاز به حمله اتمی میشه لازم به ذکره که زیر دریایی مجهز به چهل بمب اتم معروف به توپ فوتبال هسته ای هست.

    • مسعود
      0

      الان ژاپن جزء اقتصاد های برتر هست پس چرا ارتش قدرتمندی نداره ؟ قدرت اقتصادی خیلی مهمه اما اگه قدرت نظامی نداشته باشی به هیچ دردی نمی خوره

  • ملت
    0

    یه روایت شنیدم از یه آخوند که می‌گفت یک نفر تو لشکر حضرت علی تو مسیر جنگ خلخال پای دختر یهودی به زور گرفت خبر به حضرت علی رسید گفت کاش من مرد بودم این روز را نمیدیم آیا سران بزرگان مقامات کشور با دیدن این همه بدبختی مردم از خدا تقاضا مرگ نمیکنن ولی ما بجاشون از خدا براشون تقاضا میکنیم

  • سید احمد امین ناصری قم
    0

    موشک جواب موش موشک!!!!!!آره بنظرم جدای همه نظرهایی که دادیم اینم بدونیم که جواب امسال ترامپ باید قدرتمند باشد که موش های کوچکتری مثل کشورهای خلیجی حساب کار دستشان باشد و به پرو پای شیربچه های حیدری نپیچند

  • علی
    0

    تنها کشوری که نیروی های مسلحش مدام منت سر ملتش میزاره خوب آقا پول خوبم میگیرید بیچارگی هم واسه ملت

    نظرات شما -
    • فرزاد
      0

      آفرین دقیقا درعمل هیچی نیستند اینا فقط بلوفن الان دررابطه باکرونا میخوان خانواده ای 1 میلون بدن 1150 بگیرن اونوقت دم ازاقتدار وقدرت می‌زنند وقتی پول نداشته باشی از ملتت حمایت بکنی دوزارارزش نداری ازدیدمن همان بهتربرن کشکشونو بسابن مفسدین مفتخور

    • ناشناس
      0

      خودتون جشن وپایکوبی کردین برای ریاست جمهوری روحانی حالا شاکی شدین عجبا

  • علی
    0

    مانمیگیم نباید قدرت بگیریم ولی نتیجه چی شده آمریکا که هیچ حتی هند هم تو خلیج فارس آمده ژاپن اروپا ووو اومدن تو منطقه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خوب بیان همینکه جرات هیچ کاری هیچکاری ندارن مهمه فهمیدی

  • دبیر اموزش و پرورش
    0

    میتوان از پیشرفت هوا فضا کشور در صنایع پایین تر مثل خودرو سازی و کشتی سازی و حتی ماشین سازی استفاده کرد .چون تکنولوژی هوا فضا در همه دنیا یک صنعت پیشرو میباشد .چون تمامی صنایع از قبیل مکانیک وبرق الکترونیک متالوژی و خیلی رشته ها را شامل میشود .درکل دستشون درد نکنه که این صنعت را با زحمت پیشرفت دادن .به امید ایران قدرتمند

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      موشکهای ایرانی براساس نقشه فنی چین و کره شمالی و قطعات نظامی همچون جایروسکوپ،الکترونیک و... ساخته کشورهای اروپایی و حتی امریکایی است و مواد ترکیبی بدنه آن ،،کمپوزیت،،، وارداتیه لهذا نمی توان این موشکها را ساخت ایران دانست و همانند خودروسازی مونتاژ محسوب می شود،حتی تجهیزات تست استاتیک موشکها در ایران از امریکا خریداری شده.

  • رحیم ناد علی پور
    0

    مرگ بر آمریکا قدرت نداشته باشی شغال شما را می خورد خدا رحمت کند پدر موشکی ایران خسته نباشی سپاهی

  • ایرانی
    0

    آمریکا شاید بتواند با سلاحهای خود ایران را نابود کنه چه نفعی برای خودش داره اونا می خواهند ایران باشد تا بتواند گاوهای وحشی کشورهای خلیج فارس راکه ثروت‌های باد آورده نفتی دارند بدوشد ولی ایرانی را می خواهد که ضعیف باشد چون طی چهارصد سال این غربی ها نانشان رادرخون مردم مستضعف می جویند ولی ما چاره نداریم که باید خودمان را قوی بکنیم

  • مصطفی پور
    0

    متاسفم برای بعضیها اینقدر دچارحماقت شده اند، حداقل طول 200سال اخیر ایران عزیزما اینقر مقتدر نبوده است ، امروز اگر وجوداقتدارموشکی ورشادت سپاه وارتش نبوددآمریکای تروریست مارا به شدت میکوبید اما امروز دشپن داره از این قدرت نظامی رنج میبرد، به قول قرآن موتو بغیظکم ، این اقتدار برای آدمهای خودفروخته وبی بندبار وبرای کسانیکه فقط به یک لقمه نان فکر میکنن قابل درک نیست ، من یک کارمند دولت هستم یک حقوق بگیر عادی ولی افتخار میکنم که ایرانی هستم ، خود آمریکا از ضربه سخت ایران گیج شده اما بعضی اینقدر احمق هستن نمیفهمن،

  • مجید نظری گماری
    0

    خیلی خیلی خوب وپرقدر ممنونتونم خداحفظ تون بکند همیشه باقدرت پیش برین که مایه افتخارین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      امیدوارم روزهای بهتر داشته باش

  • جانبازدفاع مقدس
    0

    موشک باران عین الاسدانتقام بسیارکوچکی بود! منتظرانتقام سخت ایم... انتقام شهیدسلیمانی عزیزبانابودی کل آمریکاهم جبران نمیشود! منتظرانتقام سخت سخت سخت ایم... منتظرایم.

  • بینام
    0

    هی میگید ما مقتدری کجاست این اقتدار دل مردم با این اقتدار گفتن ها خوش کردی کجای دنیا حرف ایران خریدار داره با موشکه چکار تونستی بکنید بجز اینکه خراب کاری جزئی تو عراق لبنان غزه سوریه یمن کردید چه گلی به سر مردم زدید جز فقر بدبختی اشاعه فساد فحشا چه کار دیگه کردید تا حالا ی تیر به اسرائیل شلیک کردید که چهل ساله برایش شاخ شانه می کشید

    نظرات شما -
    • یی
      0

      اگه اسرائیل و آمریکا نبودند چه کشوری رو برای این مشکلات سرزنش می کردند. اونا به مناغشات و دشمنی دامن میزنند تا قدرت نامشروع خودشون را قویتر کنند. حکومت 20 درصدی

    • ام
      0

      منکر مشکلات داخلی نیستم ولی اگه امسال تو وطن فروش نبودن و همیشه مرغ همسایه براشون غاز نبود، الان حرف ایران خیلی برو داشت...اگه همون خراب کاری هایی که تومیگی توسوریه و عراق و... الان باید نوکری داعشی رو میکردی و مععلوم نبود سر خودت و خانوادت چی میومد...یا اگه یه تیر به اسراییل شلیک میکردن خیلی ها میومدن میگفتن جمهوری اسلامی جنگ طلبه و میشدن مدافع حقوق اسراییلی ها...امان از دست جاهلایی که فکر میکنن هرچی اونا میگن درسته و با عقل کوچیکشون برای کشور سیاست گذاری میکنن

    • بینام
      0

      زیاد به مذاق کاربر (ام) خوش نیامده مطلب ما با فلسفه بافی نشون دادن داعش به عنوان هیولا تا مستمسکی باشد برای دزدی چپاول غارت وصد البته جنایت امثال تو بله اگه حرفها با واقعیت مطابقت داشت میشد قبول کرد چون امثال تو با وانمود کردن خود بنام شیفتگان خدمت در مسولیت بجز دزدی پارتی بازی چه کار کردید الان اگه جنگ بشه دیگه محرومین سینه سپر نمی‌کنند بجنگند خودت وامثال هم برید از ثروت نامشروعتان دفاع کنید تا به شهادت برسید راستی چرا برای مبارزه با داعش به سوریه نرفتی جرات نداشتی یا نمیتونستی از ثروت باده آورده ولذایذ فساد دست بکشید این فلسفه بافی ها کهنه شده تا تو با چنگ زدن به آن حاشیه امنی برای میراث دزدیت فراهم کنی دیگه آخر خطه

    • علی ک
      0

      چه ربطی به توداره

  • محمد رضا
    0

    موشک های شوروی سه تای این بود اخرش چی شد .کشور تجزیه شد .

    نظرات شما -
    • ج
      0

      شوروی با ایران اسلامی مقایسه کن نه موشک با موشک

    • علیرضا
      0

      صدام موشک ،تانک ، و.... تمامی تجهیزات نظامی جدید را داشت لکن وقتی امریکا گفت محو شو ظرف کمتر دو ماه محو شد ،الکی شلوغ نکنید البته اگر کمی عقل دارید

  • محمد
    0

    درود بر مدافعان حقیقی ایران اسلامی همان‌ها که با سعی وتلاش وارتقائ دانش فنی درساخت موشک ودیگر اقلام پوزه این حیوان خونخوار آمریکای جنایتکار را به خاک مالیدند درود درود درود

  • خالوو
    0

    خو چه ربطی به امریکا داشت.من بخاطر این تیتر اومدم پیام بزارم اصلا یه کلمه هم نخوندم اراجیفتون

  • M
    0

    چند تا از کامنت ها که دست به تخریب قدرت بازدارندگی میزنند اگر تاریخ رو بدونن و سرگذشت هزار سال گذشته ایران رو تحلیل کنند به این قدرت فعلی کشورشون افتخار میکنن . متاسفانه یه عده تهی مغز و غرب زده و بیسواد هرچی به ذهن علیل شون میرسه در باب تخریب و سیاه نمایی بکار میگیرند، گذشته از مشکلاتی که با ان درگیریم و دلایل ان ، نداشتن قدرت ،مساوی است با پایمال شدن حقوق ضعیف .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      باباپرمغز.فقط‌تومیفهمی.باسواد.مشکل‌این‌کشورومردمش‌ادمهایی‌مثل‌توهستند‌که‌فکرمیکنن‌فقط‌خودشون‌میفهمند‌ودیگه‌هیچ‌کس‌نمیفهمه..ادموبرق‌بگیره‌ولی‌جو‌نگیره

    • پووف
      0

      دوست عزیز مثله اینکه چشات ضعیفه یه چشم پزشکی برو از اونور یه چکاپ کامل مغز و قلب و همه چی بده...گذشته رفت عزیز ... حال رو بچسب که داره بوی گند و لجنش کل دنیا رو میگیره...چشاتو باز کن ... مغزتم آکبند نذار یکم استفاده بکن ازش جای دوری نمیری

  • علی
    0

    جون....ما افتخارشو میکنیم همچین کسایی رو داریم...آمریکا سوسکه...

    نظرات شما -
    • دلسوزان
      0

      بیشتر بزرگنماییه،پس از سخت شدن تحریمها گروه های ساخت صنایع نظامی ادعا داشتند که قادر خواهند بود قطعات مهم خودرو را درداخل کشور تامین کنند پس از گذشت دوسال هیچ خبری از ایشان نیست وادعایی بیش نبود،صنایع نظامی دارای استانداردها و قطعات الکترونیک و الکترومکانیکی با تکنولوژی بسیار بسیار بالاتری دارد

  • حسن رضا
    0

    درود بر سپاه وسپاهی اگر سپاه نبود امروز اقتدار نداشتیم کاش مسولین هم از سپاه الگو بگیرند تا کشوری که یک درصد خاک دنیا و یک درصد جمعیت دنیا را دارد ولی پنج درصد منابع دنیا را داریم متاسفانه جزو فقیرترین کشورهای دنیا هستیم این نشان بی لیاقتی مسئولین بودهکه در اداره کشور درست عمل نکردند کاش در اقتصاد و کشور داری هم به شیوه سپاه وسپاهی عمل کنند پیرو ولایت فقیه باشید تا آسیبی به شما نرسد منظور این جمله مردم عادی نیستند چون مردم عادی همیشه پیرو ولایت هستند اینو به مسولین باید گفت

  • عباس‌ عبدی
    0

    شما وطن فروشهای فرو مایه چرا همیشه پیشرفت‌های این ملت بزرگ را انکار میکنید؟ حداقل از کره اسب

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      کره اسب خودتی بی بوته

    • مسعود
      0

      عزیزم به کره اسب توهین نکن

  • ایرانی
    0

    حالا کجاشو دیدن؟! امریکا هم میدونه در مقابل ایران توان مقابله نداره...ایران نیروی مافوق طبیعه داره

  • محمد
    0

    یعنی دیگه این موشکهاهواپیمای مسافربری راساقط نمی کنه؟

  • کاربر ناشناس
    0

    اولاکه‌مطلب‌خبرفوری‌تکراری‌بود‌.بعدش‌هم‌ ازشماخواننده‌های‌این‌مطلب‌خواهش‌میکنم که‌ناراحت‌نشیدولی‌لطفاجوگیرنشیدالان‌با اومدن‌یه‌ویروس‌کوچیک‌‌همه‌چیزتوی‌کشور به‌هم‌ریخته.حالا‌تصورکنید‌که‌خدایی‌نکرده‌یه جنگی‌هم‌اتفاق‌بیفته.ازشما‌خواهش‌میکنم‌که‌باداشتن‌چندتا‌موشک‌انقدرذوق‌زده‌نشید. مولفه‌های‌قدرت‌توی‌دنیافقط‌داشتن‌موشک نیست.الان‌وضعیت‌وموقعیت‌کشورمون‌روتودنیا‌ببینید.ماایرانی‌هابه‌اصطلاح‌بایه‌مویز گرمیمون‌میشه‌بایه‌قوره‌سردیمون.ازشما‌ خواهش میکنم‌انقدربااحساسات‌باهمه‌چیزبرخورد نکنید.وانقدردست‌توی‌لونه‌زنبورنکنیدوبر طبل‌جنگ‌نکوبید

  • نازنین نوری
    0

    اون روزی که جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود،مقصر این اوضاع جاهلینی هستن که چشم به دست اجنبی دارن حتی زیرتابوت کرونایی امریکا التماس مذاکره میکنن،وجاهلینی که به اینا رای دادن،یادتون رفته چه بزن وبرقصی راه انداخته بودید با انتخاب حسن،ولعنت برخودتحقیرها که برای هر کاری یه حرفی دارن از ناامیدی

  • مرتضی رفعت هستم
    0

    سلام دوستان عزیز بله شما راست میگید ما ایرانی ها بایت همیشه بدبخت بمانیم آمریکا با دشمن هراسی به همه کشورهای همسایه تجهیزات جنگی می فروشه پول خودشون در میارن فقط ما بایت بدبختی‌های زیادی بکشیم همه دولتی‌ها پادشاهی زندگی می کنند ملت کارگر بدبخت اعضاب می کشیم چه فرقی با دولت شاهی دار اونا بهتر بودن دولت مردان ایران همه دوزدن فقد بفکر خودشون هستن ما هر چی هواپیما داریم ماله ده ۵۰ هست هر چی جنگنده داریم ماله ده ۵۰ هست ای ماشین تولید نکردیم که این همه کشته در سال ندیم دولت فقط تبلیغات دار همه حرفهای دولتی‌ها دورغگو هستن

  • مراد اسدی کرم
    0

    دورود خدا به رهبر و سپا پاسداران که چنین موشکهایی را ساختند ودشمنان ما را به وحشت انداختید دورود بر شما

  • محمد
    0

    مدام می گویید چهل و یک سال که باموشکها امنیت را حفظ کردیم یعنی چهل سال که حالت جنگی دارید با دنیا. امنیتی که تعریف می کنید امنیت مردم نیست امنیت برای کسانی که حکومت می کنند ولی اعتراض و مخالفت مردم هم. با این نحوه اداره کشور می شود پاسخسش حبس و شلاق و گلوله. فقرگرسنگی فحشا وفقر فرهنگی و کشته شدن با الودگی هوا و ... مشخص که اگر منافع و غارتشان را حفظ نمی کرد روی ان پافشاری و سرمایه‌گذاری نمی کردند چرا برای خرید اتوبوس واگن و وارد کردن تجهیزات پزشکی یا مدرسه و جاده در کشور و اب رسانی و گاز در مناطق جنوبی کشور کاری نمی کنند؟ مگر نمی گویید چهل و یکساله که امنیت برقرار کردیم ؟ چهل و یک سال غارت چپاول و شکنجه و زندان و هزار انگ برای هرصدای مخالفی ثمره‌اش رتبههای بالا در فساد اقتصادی و ریسک بالای سرمایه گذاری و...

  • حسین محمدی
    0

    وقتی سپاه عین الاسد رو می زنه وضد موشک های امریکا هیچ کاری نمی توانند بکنند این یعنی ما از انها قوی تریم حالا این که پایگاه خالی بوده یانه اصلا مهم نیست.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به قول معروف، .......،همونی که میریزنش رو پلو

    • اریو
      0

      استاد در برابر فهمیدن انقد مقاومت نکنید لطفا زمان حمله موشکی نمایشی و ساختگی سپاه هیچ گونه سامانه ضد موشکی تو عراق وجود نداشت امریکا از اپریل 2020 تازه اوردن نصب کنن یکم ب گرسنگی ملت بپرداز

  • نادرحیدری
    0

    اینجانب به داشتن چنین سلاحی که توانست اختدارایران ا سلامی را به جهان علی الخصوص به آمریکای زیاده خواه زور گو نشان دهدوانچنان پایگاه نفوظ ناپذیرش را درهم بکوبدافتخارمیکنم وبرخودمیبالم وبه ایرانی بودنم عشق میورزم وهمه نیروهای مسلح به ویژه به سپاهیان دلاور خسته نباشید میگویم پستان آنها را میبوسم.

    نظرات شما -
    • زرشک
      0

      موشک های ایران بانقشه فنی کره شمالی و چین و قطعات کاملا اروپایی و امریکایی ساخته می شود ،واگر غیر این بود ایران با این همه ادعا به چین هم محل نمی گذاشت

  • امیر احمدی
    0

    سلام دوستان من این چیزارو میبینم افتخار میکنم شمایی که میگی اگه امریکا و اسرائیل نبود کیو مقصر میدونستید ... عزیز دلم تا الان امریکا هر جا قدم گذاشته جز بد بختیو عقب موندگی چیزی نداشته اینم بگم از نظر من کشورای منظقه خاور میانه به سه دسته تقسیم میشن یه دسته مثل ایران که زیر بار امریکا نرفت و ایستاد جلوش خب تبعاتشم خودتون میبینید ولی مطمئن باشید گرونی بهتر از اینه یه غریبه بیاد تو کشور خودت به ناموسمون چپ نگاه کنه دسته دوم مثل عراقو سوریه هستش که به خرابه تبدیل شدن چرا حالا اونا اتحاد نداشتن فکر میکردن امریکا به مزاکراتش پایبنده و نتیجه این شد دسته سوم مثل عربستانه مثل قطر و کویت اینا کشورای بی غیرتی هستن از نظرم و اینکه خواستن بی طرف باشن شدن سگ امریکایی ها در کل حالا قضاوت با خودتونه اینکه ایران الان سربلنده خوب نیس امریکا کشوریه که ۴۰۰ سال دموکراسی داشته اما ایران ۴۰ سال و یجور نوپا قضوتتون چیه؟؟؟بازم کشورمون بده اگه اینکه ما امریکارو زدیم جووبی نگرفتیم یعنی چی یعنی عقب نشینی کدوم کشور جرات داشته اینکارو بکنه امیدوارم این غرب زدگی درست بشه همه پشت هم باشیم بخدا که فرهنگ ایرانی خودمون از صدتا اوروپایی بهتره چند هزار سال با این فرهنگ بودیم چیشده مشکلی بوده اما اونا چی لواتو ترویج میدن و صد تا کار دیگه بخدا که اونجا هیچ خبری نیس بازم کوچیکتونم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نیست هرجا روسیه پا گذاشته ، آبادانی وخوشبختی آورده! چه آمریکا چه روسیه چه هر استعمار گر دیگه. جایی که میرن برای یک عدهِ کم خوشبختی میارن.همون عده ای که از قِبَل حضور اونا می خورن

  • ناشناس
    0

    همچین میگن موشک قیام تو میگی حالا چیه!!! خب برادر من آمریکا که موشک های فرا صوتی و نقطه زن داره که خیلی دقیق تر و قوی تر از موشک های ایرانیه. بعد بیان از موشک ایرانی بترسن. خنده داره‌. آمریکا نمیخواد جنگی راه بندازه. چون جنگ غیر از بدبختی و فلاکت چیزی نداره ولی اگه راه بندازه بدونین که ایرانی باقی نخواهد ماند.

    نظرات شما -
    • آقایی
      0

      دوست عزیز اگه آمریکا دنبال جنگ نبود تو این منطقه چکار میکرد.ساده نباش تمام منافع آمریکا تو اینه که جهان و منطقه تو جنگ باشه

    • ناشناس
      0

      توهّم.توهّم.توهّم.

    • بهروز پاپی
      0

      آمریکا مثل سگ از ایران می ترسه خودتون دیدی دست گدایی برمیداره تا دوتا کشور کشتیهای جنگی بفرستن کمکش تو خلیج فارس درسته آمریکا کشور قدرتمندی هست ولی مثل سگ از ایران می ترسه درسته ایران شاید تو جنگ با آمریکا شکست بخوره ولی این هم بدونید ارباب آمریکا.اسرائیل باتوجه که کشور کوچکی هست نابود میشه واز صحته روزگار محو میشه آمریکا دلش بحال نابودی کشور ها نسوخته بلکه میرفهمه جنگ با ایران بکنه در مقابل ایران کم میاره واسرائیل از دست میده البته چند نفر وطن فروش ترسو بزدل مثل شما کشور آمریکا را بزرگ کردن ایران تو این چند سال هرجا آمریکا پا گذاشته ایران هم دخالت کرده واگر چشم گوشاتون باز کنیین می بینی بازنده میدان جنگ همیشه آمریکا بوده آمریکا چندتا ناو جنگی می تونه خیلج فارس بیاره چهارصدتابسیجی با قایقهای تندرو ناوهای جنگی آمریکا رو زمین گیر نابود می کنه اگر تاریخ بخونیین هیچ وقت ایرانی جماعت تو جنگ کم نمیاره

    • مسعود
      0

      کی ازدست خودتحقیری بعضی ها راحت میشیم؟آمریکای ابرقدرت شما توافغانستان زائید.زورآمریکا فقط به کشورهای ضعیف بدون سلاح میرسه وگرنه پخی نیست.تفنگداران دریائیشون رودیدیم مثل زن گریه میکردند.

    • حامد
      0

      بابا وقتی داعش اومده تو مجلس سپاه اومد سینه شو گذاشت جلو تیر و فدای ملت شو، وقت انتقام، با همین موشک‌ها زد مقرشون را نابود کرد، وقتی انتقام سردار بود دوباره این بچه ها اومدن تو میدون. داداش بدون آمریکا همه چیز داره ولی سلاح این بچه‌ها اعتقادش ن نه قدرت موشک. اونا از این میترسن.

    • امیر احمدی
      0

      سلام دوست عزیز من با نظر شما کاملا موافقم ولی اینو شما در نظر بگیر آمریکا از نظر قدرت ابر قدرته درست ولی ایرانم استراتژیک خودشو داره شما فک کن امریکا و ایران فاصلشون به اندازه یک اقیانوس بزرگه که خب شما در نظر بگیر اگه بخواد امریکا به ایران حمله کنه اولا اینکه با تمام تجهیزاتش نمیتونه حمله کنه دوما اینکه پایگاه های امریکا در همون اغاز جنگ نابود میشن میمونه راه های هوایی که ایران تا ۱۰۰ کیلومتر برون مرز رادار داره در ضمن امریکا برای حمله هوایی نیاز به فرودگاه داره اگه پایگاهی نباشه حمله هوایی هم نیس اگه هم باشه توسط ناو هواپیما بر هستش که فقط از طریق خلیج فارس امکان داره اینم بدونین بد نیس، ایران راه های مقابله با این ناو هارو دونسته همون قایق های تندرو هستش و در ضمن ناو های امریکا برای اینکه حمله هوایی انجام بدن باید حتما به داخل خلیج فارس بیان در این صورت در تیر رس موشک های ایران قرار میگیرن امریکا هیچ راه نفوذی نداره چون میدونه این جنگ بی نتیجه هستش و الکی باعث خسارت خودش میشه اومده داعش رو راه انداخته تو عراق سوریه که کم کم این فتنه رو وارد ایران کنن که وارد شدن حادثه مجلس و حادثه مرقد امام در کل امریکا خیلی کارا کرده ایرانو مثل عراق ببینه ولی غیرت این ملت نذاشته امریکا حتی پهباد میفرستاد که راه نفوز هوایی پیدا کنه در کل فعلا که وایسادیم

  • محمد
    0

    زجرنداشتن تجهیزات ومهمات درجنگ تحمیلی نقشی ابدی درذهن ماست وپاک شدنی نیست خواستار ساخت مخربترین سلاحها توسط نیروهای مسلح عزیزواختفای اطلاعات حداقل سه نسل آخرهستیم تادرکنارایمان بخدا قلب بداندیش هرخصمی راتکه تکه کند الله اکبر خامنه ای رهبر

  • رضا
    0

    این عکس فتوشاپه

  • بهمن صالحی
    0

    آمریکا با کشوری میجنگه که هیچ دفاعی از خودش نداشته باشه و خودش اسیب نبینه و پیروز میدان باشه ... برای همین میخواد موشکهای مارو با دست خودمون از بین ببره ،، بعد خودمون رو مثل صدام

  • اکبر
    0

    زنده باد مدافعان حرم ووطن ماسربازان حلقه بگوش سیدعلی هستیم هروقت ندادهد جان برکف مینهیم وبسوی دشمنان وطن حمله میکنیم

  • رضا
    0

    در ضمیمه حمله بیولوژیک چه کردیم آیا امنیت داریم

    نظرات شما -
    • حامد
      0

      برو اخبار آمریکا رو ی نگاهی بنداز ببین ابر قدرتتون چه در مونده شده

  • رضایی
    0

    امریکا دیکتاتوره :وقتی یک دیکتاتور از اونور دنیا به منطقه ی ما لشکر کشیده برای منافع خودش انواع جنگها و جنایتها رو علیه زن و مرد و بچه و...در منطقه ما راه انداخته عین بز بشینیم نگاه کنیم تا مثل لیبی یا مثل بعضی کشورهای منطقه بشیم گیریم به فرض امریکا قوی ایران ضعیف وایسیم هر غلطی میخان بکنند حداقل یه ذره غیرت در وجودمون باشه(جدا از هر ایین و دین و مذهب) به خاطر خانواده ی خودمونم که شده از خودمون دفاع میکنیم حداقل با ذلالت نمیمیریم .

  • ناشناس
    0

    یادمه تو تلویزیون خودمون تو دهه ۶۰ زمان جنگ سرد دونفرکارشناس صحبت میکردند میگفتند.:سلاح های انباشته شده در آلمان غربی توسط آمریکا،، قادر است پنج بار زمین را نابود کنند.حالا آن مقداری که شوروی در آلمان شرقی داشت بماند. آمریکا در جاهای دیگردنیا ودر داخل آمریکاداشت هیچ!فرانسه .انگلستان. ودیگر کشورها داشتند هیچ.غول تسلیحاتی آن زمان یعنی شوروی در داخل آن کشور پهناور داشت.........آمریکا همان موقع فهمید جنگ آینده.،جنگ تسلیحاتی نیست!!!!!به اقتصاد پرداخت.بعد از اینکه خیالش از اقتصاد نیز راحت شد به سیاست و مکر و حیله رو آورده.ضمن اینکه خیلی از سلاح های مدرن روز را نیز در دستور کار خود دارد

  • بی نام
    0

    لطفا هموطنان عزیز توجه داشته باشید کشوری که فضا رو فتح کرده و در دهه 60 .70 وارد کره ماه شده الان توان مقابله با ما رو نداره با کدوم سلاح بجنگیم اومدیم انتقام سخت بگیریم هموطنای خودمونو به کشتن دادیم.خواهش الکی جو گیر نشید.مرگ بر مزدور. مرگ بر خائن. مرگ بر جیره خوار. پاینده ایران

  • فرامرز
    0

    عزیزانم خسته نباشین بسیار خوشحالم از اینکه ایران توان و قدرت خودشو به زورگویان به نمایش گذاشته و به رخ بکشه. به امید روزی که قدرت ایران اثبات کننده صلح جهانی بشود و دنیا ایران را برای مردم ایران و جهان ، مکانی امن و همراه عدل و داد بشناسند انشالله

  • ناصرآکیاد
    0

    باسلام ،اقااگه ممکنه این بخش نظراتو ببندین ،، ،آخه همه شون دارن درست میگن !!،،، بعدم عزیزان ،موشک وتفنگ وگلوله وخمپاره و درد ومرض واسه ادمکشیه ،عامل امریکا یا اسراییل یا ایران باشه چه فرقی میکنه ، اون اسمشو میزاره جنگ واسه ایجاد دموکراسی اون یکی میزاره جنگ واسه دفاع از حرم ،، هر دو دارن ادم میکشن تبعاتشم میشه قحطی و گرونی و ب مرور نابودی جمعی بشر، بعدم بزارین باهم بجنگن بشما چه آخه،،، هرکی دوسداره یاعلی اقا شمام وردا یه اسلحه کلاش و روپیشونیت بزن لبیک یافلانی و علی علی بزن برو قاطی شون شو ،تو هم بزن بکش کی به کیه ،، شهید میشی جاتم میره تو قلب ما ،بفرما اقا ،معطل نکن ،،صبح تاشب نشستن واسه ادمکشی روبروی هم موضع هم دارن خدایا

  • احمدرضا عموسلطانی
    0

    باعرض سلام وخداقوت به تمام نیروهای سپاه پاسداران ونیروهای ارتش ونیروهای دریایی ایران وشادی روح کلیه شهدای سپاه پاسداران وارتش یان جمهوری اسلامی وشادی روح کلیه شهدای مدافع حرم وشادی روح شهدای کمنام امام زمان عج الله وباآرزوی موفقیت وعزت وسلامتی روزافزون برتمام انسانهای که خودشان راوقف کرده انند برای رسیدن به قرب الهی وهدایت گردیگران شده اند ازپزشکان وپرستاران صالح وباخدا تاکلیه انسانهای که بزرگترین هدفشان خدمت به جامعه بشریست ومساوات وبرادری وریشه کن کردنه ظلم وستم به همنوعانشان میدانند به همین حدیث یاگفتار سالارشهدا اباعبدالله حسین علیه السلام بسنده میکنم که میفرمایند کونولظالمه خصما وللمظلومه عونا باظالمان باخصمانه رفتارکنیدوبامظلومان باعطوفت ومهربانی درودخدابرپیامبراکرم ص وسلام برتمام یاران باوفای اباعبدالله حسین وسلام ودرودبرپیروان راه او انشاءالله رحمت خدا شامل کلیه بیماران روی کره زمین وعزت واقتدارشامل مظلمومان ورهروان اوباشد ازخداآرزوی سلامتی وعزت برتمام مادرانی که راه هدایت رابیشتروبهتر به فرزندانشان آموختند انشاءالله رحمت خدا شامل جامعه بشریت شودالتماس دعاوهدایت

  • امین رحمانی
    0

    امریکاازباب نظامی ضعیف ازایران س بقول آقاآم ریکا200سال ازایران عقبه.مرگ برآمریکامرگ براسرائیل وامگلیس وعربسنان وکفارومنافق.درودبررهبرپایش رامیبوسم درودبربسیجی وسپاهی

    نظرات شما -
    • زرشک
      0

      مثل کبک سرتون توبرف کردید و دری وری میگید، با اطلاعات کامل میگویم،موشکهای ایرانی با قطعات کاملا امریکایی و اروپایی با واسطه تهیه می شود ،حتی تجهیزات تست استاتیک موشکها امریکایی هستند،ایران هرگز قادر نخواهد بود قطعات الکترونیکی و الکترومکانیکی آنهم با استاندارهای میلیتاری بسازد،قطعاتی همچون جایروسکوپ،اکچویتورهاوکنترلرها و حتی مواد کمپوزیت تشکیل دهنده بدنه موشک . سالانه افراد زیادی از امریکا و چین و ملیت های مختلف توسط آمریکا بازداشت می شوند که مخفیانه ،قطعات به صنایع نظامی ایران قاچاق میکنند.

  • ممد
    0

    همه از موشک چینی میترسن . کورنا

  • مجتبی
    0

    همون موشکهایی که از آمریکاییها کسیا نکشت فقط ۱۷۸ نفر از بهترین جوانهای خودمونا کشت ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها