چرا یک دوربین داخل کابین خودروی تسلا مدل ۳ قرار دارد؟

چرا یک دوربین داخل کابین خودروی تسلا مدل ۳ قرار دارد؟

خودروی تسلا مدل ۳ از ابتدا با دوربینی که به سمت کابین خودرو نشانه رفته، فروخته شده است، اما این دوربین تاکنون بی‌استفاده مانده بود و از آن زمان تاکنون توسط نرم افزار خودران این خودرو مورد استفاده قرار نگرفته است. اما به چه دلیل؟ کاربرد این دوربین چیست؟

اکنون دیگر لازم نیست بیش از این در تعجب و بلاتکلیفی باشیم، چرا که "ایلان ماسک" رئیس شرکت "تسلا موتورز" فاش و تأیید کرده است که این دوربین برای پشتیبانی از برنامه‌های نهایی "روبوتاکسی" یا همان تاکسی رباتیک یا تاکسی خودران تسلا تعبیه شده است.

از آنجا که وقتی در این حالت، یعنی وقتی خودرو به صورت خودران اقدام به مسافرکشی می‌کند، خود راننده سوار بر خودروی خود نخواهد بود، این دوربین از مسافر یا مسافران داخل خودرو فیلم می‌گیرد تا دست به چیزی نزنند و خرابکاری نکنند و در صورت وارد کردن خسارت، شناسایی شوند.

این موضوع از آنجایی فاش شد که یکی از کاربران توییتر در حساب کاربری خود نوشت این دوربین به احتمال زیاد برای روبوتاکسی‌ها تعبیه شده است تا وقتی خودرو را سر کار فرستادیم، دوربین از مسافرانی که خسارت وارد می‌کنند فیلم بگیرد تا شناسایی شوند و بتوان از آنها خسارت گرفت. سپس "ایلان ماسک" در جواب این کاربر نوشت: "درسته"

این دوربین امکان ضبط تصاویر با وسعت و زاویه دید گسترده از صندلی‌های خودرو را فراهم می‌کند.

پایگاه "Electrek" می‌افزاید: تسلا همواره در حال جستجوی ایده‌های جدید بوده است. ایلان ماسک اظهار داشته که این دوربین ممکن است به افراد در ضبط آوازخوانی همراه با آهنگ موسوم به "caraoke" کمک کند.

همچنین این شرکت به تازگی متقاضی ثبت ایده استفاده از این دوربین برای شناسایی سرنشینان و اعمال تنظیماتی نظیر تنظیم موقعیت صندلی یا کنترل تهویه و دمای داخل خودرو شده است.

با این حال، در حال حاضر، دوربین داخل کابین تسلا مدل ۳ بی‌استفاده و تنها نمادی از بلند پرواز بودن تسلا است، اما این باعث نمی‌شود که تسلا از برآورده شدن آرزوی تحقق خودروهای کاملا خودران دست بکشد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ahmad
    0

    بیارش ایران تا از مانیتور و فرمان و خود دوربین رو کش بروند و آب هم از آب تکان نخورد ! فکر کردی ! هیچ وقت یه ایرانی رو دست کم نگیر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها