روحانی، عادل آذر را به ارائه اطلاعات غلط متهم کرد

ماجرای ارزهای گمشده دولتی چیست؟ / پای دلارهای جهانگیری در میان است

خبر تکان‌دهنده بود. دیروز رئیس دیوان محاسبات در گزارشی که به مجلس داد، گفت که ۴.۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی ناپدید شده است. خبری که امروز دولتمردان آن را رد کردند.

ماجرای ارزهای گمشده دولتی چیست؟ / پای دلارهای جهانگیری در میان است

براساس صحبت‌های عادل آذر، گزارش تفریغ بودجه نشان می‌دهد دلارهای دولتی سال ۹۷ سرنوشت مبهمی دارد و ۴.۸ میلیارد دلار آن بدون واردات کالا میان اشخاص توزیع شد و با ۲.۷ میلیارد دلار آن خاک و غذای سگ و گربه و نظایر آن وارد شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده بود، مجموع ارزی که در سال ۹۷ به صرافی‌ها و وارد کنندگان کالا‌های اساسی و غیراساسی داده شده ۳۱میلیارد دلار بوده است که از این رقم حدود ۴.۸میلیارد دلار ما به ازای واردات کالا نداشته است.

همچنین قرار بوده حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بابت مابه التفاوت قیمت ارز به حساب بانک‌های عامل واریز شود که با پیگیری‌های دیوان تا سال ۹۸ تنها ۲ هزار میلیارد تومان آن بازگشته و ۱۰هزار و ۵۰۰ میلیارد آن تاکنون بازنگشته است.

دولت روحانی که همواره دولت احمدی‌نژاد را متهم به بی‌انضباطی مالی می‌کرد، حالا خود در وضعیت دشواری قرار گرفته و متهم به عدم نظارت صحیح بر بودجه دولتی شده است.

در واکنش به گزارش رییس دیوان محاسبات که روز گذشته در نشست علنی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از تفریغ بودجه سال ۹۷ پرداخت، رئیس قوه قضاییه بلافاصله به دادستانی تهران دستور داد موضوع به صورت ویژه در یک شعبه اختصاصی مورد بررسی قرار بگیرد.

یک نماینده منتخب مجلس یازدهم هم به کنایه، این توییت را منتشر کرد:

این واکنشها باعث شد تا بلافاصله حسن روحانی به تکذیب گزارش دیوان محاسبات بپردازد. او با گلایه از گزارش دیوان محاسبات کشور در مورد دلارهای گمشده، گفت: من از عزیزان خواهش می‌‎کنم بیان‌شان به گونه ای نباشد که مردم را دچار شبهه کند.

وی انگشت اتهام را سمت گزارش نهاد نظارتی مجلس برد و گفت که بخش ارز (در گزارش دیوان محاسبات) صد در صد غلط و کاملا بی اطلاعی محض بود.

پس از این صحبت‌ها، سخنگوی دولت هم به کمک روحانی آمد و حرف‌های او را تکرار کرد: تفریغ بودجه باید شامل گزارش همه دستگاه‌ها باشد. حتی یک دلار گم نشده است.

این همه درحالیست که صحبت‌های رئیس بانک مرکزی، گزارش دیوان محاسبات را تایید می‌کند. همتی در این رابطه گفته "گزارش دیوان محاسبات تا تاریخ ۹/۱۲ هست و از آن به بعد ۱۵ درصد ۴/۸ میلیارد دلار ارز دولتی رفع تعهد شده است. از ۳ میلیارد دلار ارز باقی مانده، عده ای درحال وارد کردن کالا هستند و زمان می‌برد. ۱/۵میلیارد دلار از آن ۳ میلیارد، سرنوشت نامعلوم دارد و پرونده آن به تعزیرات ارسال شده است".

اما داستان این دلارهای بازنگشته، به بحران ارزی سال ۹۷ بازمی‌گردد. زمانی که دولت برای کنترل بازار، ارز ۴۲۰۰تومانی موسوم به "دلار جهانگیری" را در اختیار واردکنندگان قرار داد تا با آن جنس ارزان وارد کرده و تورم را کنترل کنند.

عدم نظارت بر این واردکنندگان، یک بازار کاذب در داخل ایجاد کرد و دلارهای جهانگیری از مقاصدی سردرآورد که به برگزاری جلسات دادگاه مفاسد اقتصادی در سال ۹۸ منتهی شد.

حالا دوباره در سال پایانی دولت، این دلارها تبدیل به مصیبتی برای دولتی شده که ادعای پاکدستی داشت اما بازهم نتوانست از دلارهای دولتی به خوبی مراقبت کند.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 66
  • میلاد
    0

    در همین سه ویدئو کوتاه دنیایی از دروغ و تعارض وجود داره اون آقا ادعا میکنه حتی یک سنت هم گم نشده این آقا میفرمایند یک و نیم میلیارد دلار نامعلومه اون آقا ادعا میکنند ۷۰ یا ۸۰ میلیون رفته قوه قضائیه این یکی میفرمایند چند صد میلیون رفته قوه قضائیه این چه نوع گزارش به مردمه؟ شما که قبل از این گزارش ها با هم شور کردید پس چطور آخرش انقدر تعارُض وجود داره توقع دارید مردم چطور برداشت کنند؟ اسباب بازی و غذای سگ و گربه اون زمان یعنی یک سال قبل کالای اساسی بوده برای ملت ؟

  • محرم
    0

    این همه اختلاس این دزدی یک کم ونصاف داشته باشید

    نظرات شما -
    • بینام
      0

      مگه دزد انصاف داره اگه ی نفر ی انتقادی از حکومت کنه یا اعدامش می کنند یا از هستی ساقط ش می‌کنند یا در کنج زندان وانفرادی خواهد پوسید ولی دزدان حکومتی را با دادگاه نمایشی به حبس های الکی محکوم می کنند مگه اینا مصداق بدتر از مفسد فی الارض نمی‌باشند ولی چون وابسته خودشان هستن اعدام نمی کنند فقط برای سکوت مردم ی نمایشی میزارند کجا ی برادر انصاف کجاست وجدان کیلوی چند

  • کاربراحمد
    0

    سیستم اقتصادی صددرصد فاسد،فاسد،فاسد

  • اکبر
    0

    فقط اینو میتونم بگم که خدا لعنت که روحانی و حهانگیری و سیف و نوبخت و لاریجانی ها و همه اونایی که دارن فساد میکنن. قوه قضاییه اگه درست عمل کنه بخدا همه اینا باید محاکمه بشن. همه اینا مفسد اقتصادی ان

  • امیرکبیر
    0

    این چه بازی هست واقعا جای تأسف است درحالی که ما ایرانی ها در مواقع سختی ها جون خودمونو فدای همدیگر میکنیم لیکن بارها دیدیم در پایان کار دولتها همیشه اینگونه سروصدا راه اندازی میکنند ما که از اصل ماجرا خبر نداریم ولی واقعا این کارها درست نیست بوق و کرنا کردن درست نیست اگه واقعا اتفاقی افتاده از طریق قانونی بامستندات آنچنان تصمیم ضربتی بگیرید که یکبار برای همیشه باعث عبرت دیگران شود وگرنه با آبروی انسانها بازی نکنید ، سالهاست فقط میشنویم آنقدر گم شده اینقدر گم شده بعدش هم همه چیز خاموش میشه یا خودتونو گیر آوردید یا مردمو که به احتمال زیاد اولیست .

  • بینام
    0

    آنقدر گفتیم دروغ می‌گویند می‌دزدند جنایت می کنند چه سودی داشته به حال مردم چه فرقی کرده باید مردم تصمیم قاطع بگیرند یک بار برای همیشه جانانه بخواهند وریشه این همه دغل دزدی وغارت را بگیرند فقط گفتن حرف زدن کافی نیست باید عمل کنند

  • علی
    0

    این پولی که میخوان به عنوان وام تواین شرایط کرونایی به مردم بدن.وبا بهره پس بگیرند.یک سوم این پول هم نمیشود.

  • بازنشسته بدبخت
    0

    بخورید بخورید الهی سرطان بشه به جون خودتون و عزیزاتون این همه پول مگه میشه گم بشه اونوقت برای بازنشسته های تامین اجتماعی با کلی منت و نداریم نداریم و امسال یک و هشتصد حقوق تعیین کردین اخه خدا ازتون نگذره شما چرا سیرمونی ندارید؟

  • خانه دار
    0

    به مردم بینوا هم ۴۵یارانه با منت پرداخت میشه

    نظرات شما -
    • علی
      0

      چرا همش میگید ۴۵ .! آخه انصاف داشته باشید. ۴۵ وپونصد نیست مگه .؟

  • مرتضی
    0

    چی شده مگه...سهم شب نخوابی هایشانه...تو هم باید شبا نمی خوابیدی...

  • محسن
    0

    ارز ها وارد بازار شده و بصورت آزاد فروخته شدن تا بدهی دولت رو پرداخت کنن یا جیب یکی دیگشون گر بشه

  • یه هم وطن
    0

    این همه اختلاس در سیستم اختصاد سالهای سال وجود یههای هوی میاندازندا خارش رهبری وارد میشه مگه کش ندین درست هضم کنید

  • خدبخش عباسی
    0

    این باراول نیست آخرش هم نخواهدبودچون سیستم فاسداست وانتظاری جزاین نخواهدبودیک عده مالک کشورندمردم هم۰۰۰۰۰۰۰

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      جيب برزگ.

    • فیرور
      0

      حرف حساب تازه ابن که چیزی نیست اب باریکه هستش و مشکل ازاین دولت و ان دولت نیست درکل سیستم فاسده اینو همه میدونن

  • زن بازنشسته
    0

    اقدامات دیوان محاسبات وگزارشهای دکتر عادل آدز بنظر صادقانه و صحیح بوده است ،امید است نادیده گرفته نشود البته این قبیل اتفاقات مورد تازه ای نیست !!!

    نظرات شما -
    • بی نام
      0

      اگرجناب دکتر عادل آذر سراز زندان درنیاورند خوبه چون چوب لای پنبه دزدان کرده اینجامملکتی است که دزدی آزاداست وافشاکننده دربند قل وزنجیر اینجا همه چی قابل خریدو فروشه حتی انسانیت وصداقت

  • آذری
    0

    فقط حیف و صد حیف اگه فوش بدم نمیخواین بزارین پخش بشه ! ................ !!! این جای خالی حرف دل منه امیدوارم آب خوش از گلوتون پایین نره و آرزو دارم حتی شده برای یکماه مثل ما زندگی کنی تا بفهمی ................ !!! اینا یعنی چی ...

  • تباری
    0

    صد رحمت به احمدی نژاد حالا دولت تکذیب نکند چه کند قوه قضا ئیه و نظارت مجلس کجا هستند

    نظرات شما -
    • بیطرف
      0

      قم خوبه یاکاشان لعنت به هر دوتاشان احمدی نژادلنگه روحانی روحانی هم لنگه احمدی نژاد دزد دزداست حالا یا اینوری یا اونوری

    • نگین
      0

      دوره احمدی دکل به اون گندگی غیب شد خزانه رو خالی کرد پول های این مملکت را برد بیمارستان تو دارقوز اباد افریقاییا ساختند این چه طرفداریه از احمدی می کنید یکی از یکی بی کفایت فقط دزدان قافله اند

  • صدافت
    0

    لعنت به روحانی وهزار لعنت به جهانگیری،،من که درمیان مردم عادی هستم وبا اکثریت جمعیت که همگی ازطبقه ضعیف ومتوسط جامعه هستند ارتباط دارم،،جز لعن ونفرین،چیز دیگری را نثار دولت اعتدال واصلاح طلب خائن نمی کنند.به نظر توده مردم بهترین دولت،دولت احمدی نژاد بود،وبدترین وخائن ترین ودروغگو ترین دولت،،دولت،اعتدال((دولت شاه کلید))است.آیا دیگر قوا نمی دانند این دلارها رفته توی جیب اعضای دولت،،فقط وزیر بهداشت قبلی حاظر نبود بیت المال رابخورد تا اینکه روحانی اورادرتنگنا گذاشت تا استعفادهد.وقتی مردم عادی پول خرید برنج ایرانی راندارند،ارز دولتی را می برنذ غذای سگ وگربه،را برای غربزدگان وارد می کنند،،مردم عادی از گرسنگی می میرند،سرمایه کشور صرف خرید غذای سگ و گربه می شود،لعنت به مسؤلانی که در این موضوع طرف مردم را نمی گیرند

    نظرات شما -
    • مفرد
      0

      بی صداقت توهم به فکر دردمردم نیستی فقط این وسط میخواهی ازآب گل آلود ماهی بگیری والا ازکسی تعریف نمیکردی که با بالاترین درآمد درطول چهل سال گذشته خزانه ای خالی تحویل داد پس سگ زرد برادرشغاله همه سروته یک کرباسن مشکل اصلی کاهن بزرگ جناب آنخمائوه اینها بازیچه اند

  • تشکری
    0

    دورلاهای جحانگیری دادن قوم وخیشان خودشان هالا یک سید پیداشد ازدماق این دزدان خائن بی رون میاردهالا احمدی نژدا دزدوخائن هست ویا حسن روحانی

    نظرات شما -
    • دوست
      0

      اول شما املا تمرین کن بعد نظر بده

    • بیطرف
      0

      دوست عزیز چه اسراری است با این هم غلط املایی دریک سطر بیای پیام بدی آبرو برای کانال نگذاشتی سعی کن برونهضت ثبت نام کن

    • احسان
      0

      به نهضت سوادآموزی مراجعه شود....

    • امیری
      0

      نکنه منظورتون از سید آقای رییسی هست؟! این آقا هیچکاری نمیتونه بکنه که اگه تونسته بود یقه کله گنده هارو می‌گرفت .ولی معلومه که همشون از بالا تا پایین فاسد و آلوده اند.اگه یقه کسی رو بگیره برای خودش هم رو میکنند و زمینش میزنند و به همین خاطر هیچکس نمیتونه پته کسی رو رو آب بریزه مگه اینکه از خودشون نباشه! حرف آخر اینکه این حرفا همش بازیهای تبلیغات هست برای ریاست جمهوری۱۴۰۰ ! مردم دیگه گول این و اونو نمی‌خورند .دیگه تموم شد انتخابات مجلس هم نشون داد که مردم به این دزدان دیگه اعتمادی ندارند.

  • سامان
    0

    یک سری ادم رو با پارتی گذاشتن سر کار همین میشه اونوقت منی که رتبه یک المپیاد و خوارزمی و... با وجود نخبگی و تحصیلات باید بیکار باشم

  • محمد
    0

    همشون یه مشت دزد بیشتر نیستن. ما فقط بازیگریم

  • حسن
    0

    خيلي هاتواين انقلاب ودوران جنگ بودن ولى طلب كار اين مردم و كشور نيستند.مثل اون دختره كه ميگه بابام ؛بابام.

  • یک شهروند
    0

    مردم خود کرده را تدبیر نیست خودمان رای دادیم خودمان نیز شریک دوزد و قافله ایم باید اصلاح طلبان پاسخگو باشند کجا پنهان شدند به ملت جواب دهند اگر دولت احمدی نژاد بود صد بار استحضایش می کردید

    نظرات شما -
    • دبهل
      0

      پى ريز اين گراني وتورم احمدي نژادى است .

    • محسن
      0

      تموم کنید حزب بازی های مسخره رو که کل فساد ها از زیر همین بلند میشه ، همشون برگ یک درختن

  • داود
    0

    دزدان را معرفی کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جرات معرفی ندارن

    • کاربر ناشناس
      0

      معرفی و محاکمه علنی ؟چرا دزد پروری این کشور اینقدر زیاده (اقای رئیسی ورود کند مثل روزهای اول)

    • مفرد
      0

      کاربرناشناس کی میخواهد مداخله کند عزیزمن اینها همه شون دستشون توی یک کاسه است وسروته یک کرباسن یک دوره چپی یک دوره راستی فقط ماییم که سواری میدهیم اینها هم همین رامی خواهند کور ازخداچی میخواد

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم از دست شما خسته شدن

  • حسام
    0

    فساد به صورت زنجیروار در حکومتی که از عدالت صحبت میکند موج میزند.لطفا در لابلای اختلاس ها, دکل دزدی ها, پارتی بازی ها و...های دیگرتان به فکر مردم باشید.خجالت بکشید, از ننگ کارهایتان بمیرید.بیشتر از هر دشمنی شما به ما ظلم کردید.

  • صداقت
    0

    مردم هنوز جان نداده اند،اما نیمه جانند ودر بستر ند حالا،،زالو صفتان می خواهند تا آ

  • رضا
    0

    اینم ازاسلام ناب علوی که هرروز یه چیزی ازشون برملا میشه

  • بینام
    0

    خدا ازشون نگذره انشاالله که سرطان بشه تو دلشون نخورنش

  • حسن
    0

    همه ی اینا سرشون توی یک آخوره زیاد به حرف اینا اعتماد نکنید.

  • جعفر
    0

    آقا همش بازیه گول نخورین فردا میگن پولا پیدا شد مشکلی نیست، پول این ملت بدبخت خوردن نداره لعنت خداوند بر شما مفسدین .

    نظرات شما -
    • مفرد
      0

      اتفاقا پول این ملت خوردن داره شما درکجای دنیا این همه اختلاس ودزدی وچپاول وغارت سراغ دارید از این مردم باید دزدید که همه خفه خون گرفتن شمانگاه کنید درکره جنوبی که دومین کشوری بودکه کرونا واردآنجاشد ولی بامدیریت درست وکمترین هزینه جانی واقتصادی کنترلش کرد ولی مردمش یک صداخواستار استعفای مسئولین دارند که چرا اجازه دادن کرونا واردبشه شما اون ملتو باملت ایران یکی میدونی

  • ناشناس
    0

    فقط می دانم روزی تاوان این همه چپاول گری غارت ثروت ملی فقر فلاکت اکثر مردم بیچاره وبی پناه که دین ومذهب دست اویز کردی وبه هیچ چیزی رحم نکردی تبعیض فاصله طبقاتی پارتی بازی ریا مکر نیرنگ به اوج نامردی در حق دین مذهب باورهای پاک مردم رساندی که به هدف شوم وکثیف مقام قدرت ثروت برسید همه چیزی برای شماها و نداری بیچارگی برای مردم خدا حتما روزی دزدها را رسوا کند،وبا خواری وذلت تمام به جهنم روانه می نماید

  • عسکر
    0

    افتتاح می کنم مخفیانه تاراج دلارهای مردم فقیر را با کلید فریب و نیرنگ علی برکت اله

  • ناشناس
    0

    خانه از پای بست ویران است عزیزان

  • امین
    0

    خدایا خودت رحمی بکن به این مردم گرسنه که به نان خوردن محتاجند عده ای دارن پادشاهی میکنند،نگذار از تقصیراتشون بحق دل گرسنه یتیمان این مرزبوم

  • مهدی
    0

    احترام خون شهدا را نگه دارید .حاج قاسم عزیز کجایی که رفتنت دنیاراتنیه کرده....

  • 1
    0

    احتمالا دولت میندازه گردن احمدی نژاد

  • کاربر ناشناس
    0

    خیلی از ادمها در گرسنگی وفقر دست وپا میزنند در حالی که در منابع ملی سهم دارند قدرت خودکشی ندارند و هر روز طلب مرگ میکنند این همه پول گم میشود و یابه حساب خرید وسایل الکی میرودطبق این متن رئیس قوه قضاییه ورود کند ایا کسی پیدا میشود حق مردم را به مردم برگرداند؟کسانی که در جریانند چرا سالها سکوت میکنند ترس از اخرت فقط برای مردم هست یا کسانی که برای مردم تصمیم میگیرند بی عدالتی انها هست که خلافکار بوجود میاید

  • داودی
    0

    چرا در مملکت ایران اختلاس و دزدی و رشوه و ارتشا خیلی بیشتر از کشورهای دیگر است این موضوع از جهات مختلف قابل نقد و بررسی هست اولین مطلب و بارزترین ان مشکل درنبود پاک دستی مسولین بالا دستی است ؟ ودوم بی حالی و بی رمقی و بی تفاوتی باز مسولین بالا دستی که ذاتا سالم بی حاشیه هستند ولی ترسو و بزدل هستند ! در قانون اگر کسی شاهد قتل کسی باشد و به مامورین نگوید اگر کسی اطلاع از وقوع جرمی داشته باشد و به مامورین نگوید اگر مدیری مسامحه در اعلام جرمی از مجموعه پرسنل زیر دستی داشته باشد اگر مدیری مصلحت اندیشی و چشم پوشی از وقوع جرمی بجهات مختلف داشته باشد و اگر مسولین بالا دستی بخاطر سمت های فعلی و گذشته خودش دارای نفوذ درمقامات کشورهای دیگر داشته باشد و مانع استرداد مجرم فراری باشد تمام این اشخاص شریک جرم میباشند ! و متاسفانه در ایران بجهت کثرت قدرت های با نفوذ فراوان از پایتخت گرفته تا دورافتاده ترین روستا ها و شهرهای ایران چنان در بدنه دستگاه قضا و دستگاه های امنیتی رسوخ و نفوذ کردند که کسی جرعت نزدیک شدن به این مجرمین را ندارند و اگر از روز اول با اولین اختلاسگر و دزد بیت المال مانند کشورهای دیگر برخورد سخت و حتی محو و اعدام صورت میگرفت الان این همه دزد بیت المال نداشتیم کشور اسلامی ایران با انقلاب نوپا نباید هرکسی را بجهت نفوذ و رانت مصدر مشاغل حساس و مالی و اقتصادی بگذارد این اشخاص اگر در مشاغل امنیتی و حساس اطلاعاتی هم می بودند باز خیانت میکردند و مملکت را بخاطر پول دو دستی تحویل بیگانه میدادند مشکل بعدی اینست که ساز و کار های مدیریت های اداری ما کلا مشکل دارد و اکثرا انجام این مدیریت ها قایم به یکنفر میباشد و نظارت اشکار و پنهان در روند مدیریت ها نیست یعنی در واقع خانه پر از طلاو جواهر و پول را با باز گذاشتن در خانه و نبود پلیس اماده برای دزد نابکار قراردادند دزد هم با هوشیاری خودش اماده ربودن این اموال هست کور از خدا چی میخواد دو چشم بینا .متاسفانه بجهت فقر مدیریت وعدم اشنایی به اصول مدیریت ها و مصلحت اندیشی های بیجا و من دراوردی مسولین سطح بالا این ویروس کشنده در مملکت ما روز بروز زیاد میشود و جالب است باور و اندیشه و فکر خودشان را بالاتر از علم و دانش اصول مدیریت اکادمیک امروزی دنیا می پندارند یک نمونه بارز اینست دز زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران اگر کسی در ان حلقه استقبال از حضرت امام بود الان خود و فرزندانش وحتی بستگان درجه دهم ایشان از هرگونه تقیب و دستگیری در هرگونه جرم مصون میباشند و مردم با چشم خودشان دارند این استثنا و چوب حراج به بیت المال را می بینند و لمس میکنند تا این تفکر و قبیله بازی و طایفه بازی و ترس از سلب میز و شغل وکثرت قدرت مافیایی در ایران هست مطمینا این روند ادامه دارد

  • امیری
    0

    همش بازی سیاسیون هست.دارندبرای ریاست جمهوری بعدی زمینه رو فراهم میکنند .با این گندکاریهایی که تو چند ساله ریاست جمهوری روحانی و اتفاقات دیگه که همه میدونید و ریزش آزار طبیعیه. وقتی دلار ها(گم نشده تو حساب برخی ها در خارج محفوظه و سودش رو دارند میگیرند) به اصطلاح خودشون پیدا شد آنهایی که کمک کردند دلارها پیدا بشه میشند قهرمان و رییس جمهور بعدی هم از این دسته میشه که تابلو هست طیف اصولگرا!! ولی غافل از اینکه: مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین

    نظرات شما -
    • جمال
      0

      دوره شما منفی داده ها رو به پایان هست هر چی دست و پای بیشتری بزنید تو این منجلاب به یاری خدا زودتر دفن می‌شید و تاریخ درباره شماها خیلی چیزها نوشت و آیندگان شماها باید دنبال سوراخ موش بگردند چون شماها مملکت رو به نابودی و فنا بردید با حمایت‌های کورکورانتون!

    • مفرد
      0

      جواب جمال درویشی درخونه ای میخواند که چیزی بهش بدن خانم خونه ازطبقه دوم صدازد درویش اگرپایین بودم انعام خوبی میدادم درویش به امید انعام پلها راتند بالا رفت بلکه انعام بگیره ایوان رسیدکسی نبودفکرکرد خانم رفته انعام بیاره شروع به خاندن کردصدای خانم ازطبقه پایین اومدگفت درویش اگربالا بودم انعامی بهت می دادم دروبش به ایوان نگاه کرد دیداون سرایوان هم یک راه پله دارد با نا امیدی گفت خانم هم بالاتو دیدم هم پایین توحالاحکایت مردم است ومسئولین هم اصولگراها رادیدیم هم اصلاح طلبهارا همه تون سروته یک کرباسید

  • علی طاهری
    0

    بد بختای بی وجود چرا جیگر ندارین یه نظر مخالف تو نظر سنجی ثبت کنید. همش دنبال ابن هستین که چپ و راست راه بندازین. همشون یه ... شیره ملت کشیدن دیگه. حالمون از هر چی دین و اسلام به هم زدن.

  • نگین
    0

    باید بگیرند بدهند به اکراین بعنوان خسارت وارد شده به انها مردمی هم که از ایران بودن دو تابعیتی یعنی هیچ قال قضیه را رفع و رجوع می کنند و ماجرا به دست فراموشی میرود کر چه در تاریخ ثبت و می شود

  • محمود
    0

    (دزدان دغل بغل بغل میدزدند%ازگله شتران جمل میدزدند%چون ارزش پول ما تنزل کرده%این بارشتربا دکل میدزدند)

  • عباسی
    0

    آقای همتی شمانبودیدولی دوستان بودندیعنی قبل ازشماکشوراین قدرگل وبلبل بوده که آدم هاهیچ احتیاجی نداشته اندکددلاربدیم غذای سگ وگربه واردکنیم بدت ازاصل موضوع شمامردم راچی حساب میکنیدرراهش رابلدیدتحریم هستیم اتفاقابرای اجناس بنجل که دولت تدبیروامیدوا ردمیکندتحریم نیستیم شگرددیگ رشمااینکه میگویی ‌‌‌جنس درحال تخلیه شدن است مردم میداننددروغ میگیددادگاه برای مردم بی فایده ندارداین بارهم مثل دفعات قبل

  • حبیب
    0

    اینگونه اتفاقات در کشور عزیز ما چیزی عادی است بصورت روزمره اختلاس میشه بعد حق وحقوق کارگر وبازنشسته تامین اجتماعی ومعلم و دیگران را مثل اب خوردن بالا میکشند بعدا میگن اشتباه محاسباتی شده آخه تا کی باید شاهد چنین دزدی ها در این کشور عزیز باشیم اگر صدا و سیما یکبار شده از مردم جهت رضایت مندی از دولت نطر خواهی کند تا شاهد محبوبیت این آقایان باشیم

    نظرات شما -
    • عبدالله خیرخواه
      0

      سلام اولا موضوع گزارش دیوان محاسبات فقط به ۴.۸ میلیارد دلار ارزی اذعان کرده که از خزانه کشور رفته و بازنگشته ، درحالیکه مابقی ارز ۴۲۰۰ تومنی را که از ۱۵ اردیبهشت ۹۷ تا ۱۵ مرداد ۹۷ عرضه شد (که حدود ۲۱.۳ میلیارد دلاربود) ، برخی کالا وارد کردند بدلیل عدم نظارت دولت ، کالای واردشده را به ارزش روز دلار یعنی ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان عرضه کردند یعنی نزدیک به چهار برابر سود . این یعنی مردم ما ظرف چهار ماه ، چهار برابر فقیرتر شدند نسبت به سال ۹۶ . که در تاریخ ایران هیچ پادشاهی چنین بلایی بر سر ملتش نیاورد . حال بماند ۱۸ میلیارد دلار سال ۹۶ . که پیگیری برخی نماینده های مجلس بجایی نرسید . اما مطلب مهمتر اینکه قوه قضاییه مهر و آبان ۹۷ ورود پیدا کرد و ولی الله سیف و تیم ارزی بانک مرکزی را بازداشت و آقای سیف حصر خانگی گردید . در سیر رسیدگی به پرونده ارزی .مشخص گردید ۸۱ هزار نفر ارز دریافت نموده اند ، و حدود ۸هزار نفر آنان از آقازاده هاو مسؤلین و رفقای حسن و حسین هستند . داادگاه آذر ۹۷ رأی خود را آماده ی صدور نمود از اعدام تا ۲۰سال حبس برای تیم ارزی بانک مرکزی . خب با فشارهای حسن آقا جناب لاریجانی رییس قوه به صلاحدید ندانستند صدور و اجرای حکم را . حسن آقا فرمودند محاکمه سیف یعنی محاکمه ی من . پس نتیجه میگیریم رؤسای دو قوه در جریان دقیق نابودی ارز کشور از مهر ۹۷ بوده اند . لیکن مصلحت اندیشی آقایان سبب کند شدن روند رسیدگی به سایر گیرندگان ارز گردیده . درحالیکه رهبر معظم در جلسات خصوصی و نیز آشکارا اعلام فرمودند با کسی که ارز را داده باید برخورد شود نه اون کسی که ارز را گرفته . ملاحظه می کنیم هنوز خبری از محاکمه سیف و تیم ارزی وی نیست . و عناصری مثل وحید مظلومین و محمد سالم که دلال بانک مرکزی بودن و در گزارشی هست که وحید ده میلیون تومن حقوق از بانک مرکزی می گرفنه و ارز و سکه را در بازار بالا پایین می کرده ، اعدام میشن . البته مستحق اعدام بودن بدلیل جرائم سنگینی که داشتن . بهر حال گزارش آقای عادل آذر درتاریخ ۲۶ فروردین ۹۹ ، فقط اشاره کرده به ارزهای برنگشته ، نه ارزهای عرضه شده به ۱۴ تا ۱۵ هرار تومان که سبب افزایش ۵میلیون انسان زیر فقر به ۵۲ میلیون نفر گردید . اکنون به عنوان یک مطالبه مهم از رئیس قوه قضاییه اینست که نیاز به فعال کردن بازرسی کل کشور و دستگاه های دیگر نیست . بلکه نتیجه ی محاکمه ولی الله سیف و عراقچی معاون ارزی و سایر تیم ارزی و گیرندگان کلان ارزی را به مردم مظلوم ایران اعلام نمایند البته تقاضای ما از جناب رئیسی اینه اونایی که ۶۱ تن سکه یعنی ۸میلیون و ششصد هزار را از خزانه ی ملت به غارت رفت را محاکمه و به ملت اعلام نمایند

  • بنده خدا (بازنشسته زن)
    0

    متاسفانه گروهی تصمیم گیری و عمل می شود و گوش شنوایی حتی در دستگاهایی که باید قانون را رعایت نمایند ،در اطاق های در بسته ایکه نشسته ومعلوم نیست چکار میکنند ،نتیجه گوش ندادن بحرفهای بحق مردم و خواسته مردم را بهم پاس دادن نشان از همدستی با یکدیگر است ونتیجه: مردم سرگردان وعصبی ،اینان بیشتر حرف خوب میزنند ولی در عمل فقط بفکر منافع خود و تضییع حقوق دیگران با زد و بند هستند ،وای بحال بازنشستگان فرهیخته وسایر افراد که کاری از دستشان بر نمیاید ،اینهمه درد و بلا که میباره نتیجه بی اعتنایی بافراد عادی است که چاره ایی جز دیدن و رنج بردن ندارند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها