ما دلار را به کاغذ توالت تبدیل کرده‌ایم

مارک یوسکو از مورگان کریک کپیتال معتقد است که مداخلات مالی بی‌سابقه از سوی بانک‌های مرکزی جهان، بحرانی بزرگ‌تر از پاندمی کرونا ایجاد کرده که باعث بی‌ارزش شدن دلار در آینده خواهد شد. 

ما دلار را به کاغذ توالت تبدیل کرده‌ایم

طبق گزارش راشاتودی، مارک یوسکو از مورگان کریک کپیتال معتقد است که مداخلات مالی بی‌سابقه از سوی بانک‌های مرکزی جهان، بحرانی بزرگ‌تر از پاندمی کرونا ایجاد کرده که باعث بی‌ارزش شدن دلار در آینده خواهد شد.

یوسکو می‌گوید: مشکل واقعی امروز این است که تهدید اصلی ویروس کرونا نیست؛ بلکه تزریق بیش از اندازه پول به سیستم‌های مالی در سراسر جهان مشکلی بزرگ‌تری به وجود خواهد آورد.

او ادامه داد: ما در نقطه اوج این بحران هستیم که دلار را به کاغذ توالت تبدیل کرده است؛ به این معنا که ما در واقع می‌گوئیم دیگر مهم نیست چقدر پول پرینت کنیم؛ بلکه ما آنقدر پول چاپ می‌کنیم که خونریزی از این زخم بند بیاید.

یوسکو گفت: آنچه مردم فراموش کرده‌اند این است که بالا بردن سطح نقدینگی و رشد قیمت‌ها چیز خوبی نیست و این قطعاً برای ۴۹ درصد مردم آمریکا که هیچ دارایی ثابتی ندارند، اصلاً خوب نخواهد بود.

وی نتیجه‌گیری کرد: پس آن‌چه اینجا اتفاق می‌افتد یک دزدی کلان دولتی است؛ به این معنا که این کار چندین دهه است که در حال انجام بوده و برنامه دولت به شمار می‌رود.

به گفته این تحلیلگر آمریکایی، برنامه تسهیل کمی فدرال‌رزرو (پرینت دلار برای خرید بخش عظیمی از اوراق قرضه موجود در بازار توسط بانک مرکزی آمریکا و تزریق این نقدینگی به بازارهای مالی آمریکا) برای ایجاد رشد اقتصادی طراحی نشده؛ بلکه این برنامه برای فقیرتر کردن ۹۹ درصد و ثروتمندتر کردن ۱ درصد طراحی شده است و هر آنچه در چند هفته گذشته در حال انجام بوده؛ درجه بالاتری از همین برنامه است.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها