چگونه در خانه کاهو بکاریم؟ + عکس

مراحل و روش کاشت بذر سبزیجات مختلف از جمله کاهو را در این گزارش بخوانید.

چگونه در خانه کاهو بکاریم؟ + عکس

حالا که ویروس کرونا مهمان ناخوانده این روز‌ها شده است و به دلیل اینکه کمتر از خانه خارج می‌شوید، وقت اضافه بیشتری دارید و می‌توانید با آغاز فصل بهار بذر سبزیجات را در گلدان یا باغچه منزل خود بکارید، لازم است بدانید که در فصل بهار و پاییز تنها سبزیجات سخت که دمای پایین را تحمل می‌کنند، می‌توان کاشت.

یکی از این سبزیجات قابل کاشت در باغچه و گلدان در منزل، انواع کاهو است. کاشت و پرورش کاهو در هر شکل و نوعی نسبتا آسان است و تقریبا هر فردی در منزل خود می‌تواند این کار را انجام دهد.

مراحل و روش کاشت کاهو به شرح ذیل است:

بذر کاهو را تهیه کنید و آن را در درجه حرارات پایین بکارید، زیرا کاهو در خاکی که دمای بالای ۲۶ درجه سانتی گراد داشته باشد جوانه نمی‌زند، بنابراین فصل بهار بهترین زمان برای کاشت کاهو است و پس از کاشت می‌توانید دو ماه بعد آن را برداشت کنید.

کاهو را به راحتی می‌توان در فضای آپارتمانی و گلدان کاشت و می‌توانید به این فکر کنید که در این شرایط که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است بهترین کار خوردن کاهو تازه است که در منزل خود کاشته‌اید.

کاهو انواع گوناگونی دارد که شما هر نوع آن را می‌توانید در گلدان بکارید. کافی است تا بذر کاهو دلخواه خود را تهیه کنید، سپس آن را در خاکی که دمای آن بالای ۲۴ درجه سانتی گراد باشد بکارید.

چگونه در خانه کاهو بکاریم؟

بذر‌ها را در فاصله مناسب از هم بکارید تا جای کافی برای رشد داشته باشند و به هنگام کاشت بذر یک مقدار خاک نیز بر روی آن‌ها بریزید.

پس از کاشت بذر لازم است بدانید که کاهو از جمله سبزیجاتی است که نباید در معرض نور مستقیم خورشید باشد، بنابراین آن را در معرض تابش مستقیم نور خوشید قرار ندهید، زیرا در صورتی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشد، ممکن است برگ‌های آن زرد شود.

به دلیل اینکه کاهو آب فراوانی را در برگ‌های خود نگهداری می‌کند، نیاز است که هر روز آن را آب دهید و در این میان باید توجه داشته باشید که خاک آن نیز مرطوب باشد.

چگونه در خانه کاهو بکاریم؟

بعد از کاشت بذر پس از ۶ هفته به میزان لازم به آن کود دهید؛ با رعایت این اصول پس از ۳۰ تا ۹۰ روز کاهوی شما رشد کرده و می‌توانید آن را مصرف کنید. همچنین به هنگام مصرف کاهو می‌توانید تنها برگ‌های آن را جدا کنید، زیرا در صورتی که مغز کاهو در خاک باشد دوباره سبز می‌شود و یک کاهو جدید به شما می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها