«خانگرمز» پناهگاه حیات وحش می‌شود

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از ارتقاء منطقه حفاظت شده «خانگرمز» به پناهگاه حیات وحش خبر داد و گفت: خانگرمز می تواند مقصد گردشگران علاقمند به طبیعت در فصول محتلف سال باشد.

«خانگرمز» پناهگاه حیات وحش می‌شود

مهدی صفی‌خانی منطقه حفاظت شده خانگرمز در شهرستان تویسرکان را از جمله مناطق بکر و زیبا دانست و اظهار کرد: منطقه خانگرمز از سال ۱۳۶۹ تحت حفاظت محیط زیست قرار گرفته و مهمترین منطقه حفاظت شده در استان همدان است.

وی با بیان اینکه آمار چشمگیری از وحوش در منطقه حفاظت شده خانگرمز زیست می کنند، افزود: منطقه زیبای خانگرمز می تواند مقصد گردشگران علاقمند به طبیعت در فصول مختلف سال باشد و این منطقه به علت برخورداری از اکوسیستم کوهستانی و دیدنی با گونه‌های جانوری غنی و زیبا از مناطق مهم گردشگری استان همدان به شمار می آید.

معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه منطقه حفاظت شده خانگرمز با وسعت بیش از ۹۳۸۹ هکتار در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب تویسرکان واقع شده است، گفت: طی چندماه گذشته آرامش نسبی در منطقه حفاظت شده خانگرمز حکمفرما شده است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر اداره کل حفاظت محیط زیست استان سعی کرده تا خانگرمز از منطقه حفاظت شده به پناهگاه حیات وحش ارتقاء پیدا کند، اظهار کرد: با ارتقاء سطح منطقه خانگرمز نحوه حفاظت از این منطقه سطح بهتری پیدا خواهد کرد.

صفی‌خانی بیان کرد: طرح مطالعاتی منطقه خانگرمز در زمینه های مختلف انجام شده است تا محیط زیست با مشارکت مردم بتواند مدیریت توانمندتری در این منطقه ارائه دهد همچنین این منطقه در کشور جزء معدود مناطقی است که در سال ۹۹ برای اجرای طرح مطالعاتی اعتبار می گیرد.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها