سعید شمس انصاری درگذشت

سعید شمس انصاری هنرمند باسابقه رشته خوشنویسی امروز اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

سعید شمس انصاری درگذشت

سعید شمس انصاری متخلّص به سعید در سال ۱۳۱۴ خورشیدی در تهران در خانواده‌ای اصیل، متدیّن و هنردوست دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان فرهنگ واقع در بازارچه نایب‌­السّلطنه خیابان ری و دوره متوسّطه را در دبیرستان بدر واقع در کوچه نصیرالدّوله بالاتر از میدان باغ پسته و امامزاده یحیی سپری کرد و در کنار تحصیل، از سنّ هفت سالگی مقدّمات خوشنویسی را نزد پدر فراگرفت.

وی در سال ۱۳۲۹ به کلاس­‌های آزاد خوشنویسی وارد شد و زیر نظر مرحوم استاد سیّدحسین میرخانی به فراگیری و تکمیل خط مشغول شد و از سال ۱۳۳۲ افتخار شاگردی این استاد بزرگ را یافت. او و استادانی چون شمس انوری از نخستین شاگردان مرحوم میرخانی بودند.

سعید شمس انصاری در سال ۱۳۵۲ مدرک ممتاز و در سال ۱۳۵۹ مدرک استادی انجمن خوشنویسان ایران را دریافت کرد و بعدها به دریافت گواهینامه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نایل آمد و عضویت در شورای داوری و شورای ارزشیابی هنری انجمن خوشنویسان ایران را عهده‌دار شد.

وی در طول عمر هنری خود در نمایشگاه‌های فردی و گروهی بسیاری شرکت کرد؛ از جمله آثار خوشنویسی او عبارتند از: دیوان حافظ، کلیات سعدی، پنج گنج نظامی، قرآن مجید و...

سعید شمس انصاری امروز ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

منبع: تسنیم

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها