هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا در شیرخوارگاه اصفهان نداشته‌ایم

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: گاهی فوت بر اثر دلایل دیگری همچون بیماری و یا اعمال جراحی اتفاق می‌افتد و نمی‌توانیم بگوییم فوت در شیرخوارگاه صفر است، ولی فوت بر اثر کرونا مثبت نداشته‌ایم.

هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا در شیرخوارگاه اصفهان نداشته‌ایم

مرضیه فرشاد با تکذیب خبر فوت ۳ کودک در شیرخوارگاه اصفهان بر اثر کرونا، اظهار کرد: خبری که از فوت ۳ کودک براثرکرونا دریکی از خبرگزاری ها منتشر شده اشتباه است، به طوری که یا مدیر اداره بهزیستی شهرستان اصفهان اشتباه اعلام کرده و یا خبرنگاراشتباه برداشت کرده است که در حال بررسی این موضوع هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ما هیچ مورد فوت کودک ناشی از کرونا در شیرخوارگاه نداشته ایم، تصریح کرد: در شیرخوارگاه بچه هایی داریم که با فلج مغزی و انواع ناهنجاری‌ها به دنیا آمده‌اند وهزینه های زیاد درمان و اعمال جراحی سنگینی دارند که گاهی بر اثر این موارد فوت اتفاق می افتد و نمی توانیم بگوییم فوت در شیرخوارگاه صفر است، ولی فوت بر اثر کرونا مثبت نداشته ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است فوت این کودکان بر اثر کرونا ودر بیمارستان اتفاق افتاده باشد، گفت: در شیرخوارگاه مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا نداشته ایم، البته ممکن است موردی به بیمارستان بفرستیم و آنجا مبتلا به ویروس شود، ولی در شیرخوارگاه تاکنون مورد کرونا مثبت نداشته ایم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان همچنین در خصوص فوت سالمندان درمراکز نگهداری سالمندان بهزیستی بر اثر کرونا گفت: تاکنون فوت تعداد بسیار محدودی از سالمندان را داشته ایم که آمار آن را به روز به دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت می دهیم.

وی با اشاره به اجرای دستورالعمل های بهداشتی درتمام مراکز زیرمجموعه بهزیستی، خاطرنشان کرد: قبل از اینکه ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان تشکیل شود، سازمان بهزیستی کشور دستورالعمل هایی به ما ابلاغ کرد و از ۲۶ بهمن ماه تردد را به تمام مراکز بهزیستی استان ممنوع کردیم، همچنین به مددجویان مرخصی ندادیم و اگر کسی مرخصی رفت پذیرش مجدد نشد.

فرشاد با بیان اینکه طی این مدت به منظورپیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز بهزیستی، ورود و خروج پرسنل با رعایت ضوابط بهداشتی بوده، افزود: تمام ملاقات ها را لغو کرده و پذیرش جدیدی نیز در مراکز نداشتیم که این موضوع به پایین بودن آمار ابتلا به کرونا در مراکز بهزیستی استان اصفهان کمک زیادی کرد و کماکان ادامه می دهیم.

وی با بیان اینکه دستورالعمل های بهداشتی تاکنون در تمام مراکز بهزیستی رعایت شده و تامین وسایل ضدعفونی و ماسک و دستکش توسط خیرین یا با قیمت دولتی در اختیار مراکز قرار گرفته است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز همکاری زیادی برای تامین اجناس با تعرفه دولتی داشت.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها