سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری :

پروتکل بازگشایی جلسات مذهبی در ماه رمضان را تهیه کنید/ /اخرین احکام مفسدین اقتصادی/ بازرس اداره صمت هم محکوم شد/ دو تابعیتی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم

سخنگوی قوه قضاییه خواستار تهیه پروتکلی برای بازگشایی جلسات مذهبی در ماه رمضان شد.

پروتکل بازگشایی جلسات مذهبی در ماه رمضان را تهیه کنید/ /اخرین احکام مفسدین اقتصادی/ بازرس اداره صمت هم محکوم شد/ دو تابعیتی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم

به گزارش خبرنگار خبر فوری ، اسماعیلی در نشست خبری امروز- سه شنبه- در سخنان ابتداییی خود گفت: پیشنهاد میکنم مسوولین امر بهداشت برای تشکیل جلسات محدود مذهبی و نماز جمعه در ماه رمضان چاره‌ای بیندیشند و ساده ترین راه که برای بستن مساجد است را انتخاب نکنند و پروتکلی برای این امر تهیه کنند.

وی ادامه داد: قوه قضائیه در چهارچوب راهبردهای رهبری تلاش کرد از تهدیدهای ناشی از کرونا فرصت بسازد مانند توسعه دادرسی الکترونیک، راه اندازی سامانه مورد نیاز مانند ثبت قراردادهای مالی وکلا، احکام جایگزین مجازات حبس،کاهش جمعیت کیفری زندانها و قوانین پیشگیری از جرم.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که اهتمام بسیار جدی قوه قضائیه به حفظ حقوق شهروندی است گفت: در مقام اجرا و عمل وظیفه خود می دانیم و دنبال شعار و فضا سازی سیاسی و اجتماعی نیستیم.

اسماعیلی گفت: هیأتهای نظارت بر حقوق شهروندی در سال ۹۸، ۱۳۷۶ مورد گزارش مردمی را دریافت کردند که در ارتباط با حقوق شهروندی بود و همه این موارد بررسی شده و ۲۰ مورد نقض حقوق شهروندی در زیر مجموعه قوه قضائیه به اثبات رسید.

وی ادامه داد: ۴۵۱۹ مورد بازرسی هم صورت گرفته است که ۲۰۲۶ مورد از کلانتری ها و بازداشتگاه و ۶۲۴ مورد از زندان ها بوده است و سرانجام تنبیه ۱۴۰ نفر از پرسنل را به دنبال داشته است.

آخرین احکام مفسدین اقتصادی

سخنگوی قوه قوه‌قضاییه با بیان اینکه رسیدگی به پرونده های قضایی را رها نمی‌کنیم و در ایام کرونایی برخی پرونده‌های اخلال در نظام تولیدی را به سرانجام رساندیم، گفت: بر این اساس ابراهیم زابلی به جرم اخلال در نظام تولیدی از طریق سو استفاده فروش غیرمجاز مواد پتروشیمی به ۱۰ سال حبس ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی و ضبط اموال به میزان ۲۴۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۷۶۰ ریال محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: نوید محمودی به جرم اخلال در نظام تولیدی به ۵ سال حبس ۷۴ ضربه و پرداخت ۶۵ میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۴۹۱ هزار ریال محکوم شد.

اسماعیلی گفت: رضا عیوض زاده که بازرس اداره صمت بوده به جرم اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخذ رشوه به ۶ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال دایم از فعالیت دولتی و پرداخت ۳میلیارد ریال محکوم شد.

وی همچنین در واکنش به برخی اظهار نظرها درخصوص فرآیند زندانبانی در کشور مان گفت: اقدامات ایران در سلامت زندانیان و امنیت زندانیان و اعطای مرخصی الگوی نمونه و برجسته است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: خوب است این اقای به اصطلاح گزارشگر حقوق بشر گزارش دهد که در کشورهایی که کرونا بیشتر شیوع داشته است در مورد زندانیان چه کردند، هیچ گزارشی از کشورهای مدعی نشنیدیم آن وقت به ما می گویند عملکرد خوبی نداشته ایم، کارنامه شما کجاست؟

اسماعیلی گفت: ما اخبار وحشتناکی از زندانهای این کشورهای مدعی می شنویم که نتوانستند شیوع کرونا را در میان زندانیان‌شان مهار کنند در حالی که ما دستگاه عدالتیم و فرقی بین اقلیت‌ها نگذاشتیم و حتی بیش از هزار نفر تبعه بیگانه را به مرخصی فرستادیم.

دو تابعیتی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم

وی درخصوص اعطای مرخصی به افراد دوتابعیتی افزود: دو تابعیتی‌ها را به رسمیت نمی شناسیم ملاک ما نوع جرم، میزان مجازات، مخاطرات برای جامعه و میزان تحمل حبس و امکان تامین وثیقه بوده است.

اخرین اقدامات در مبارزه با زمین خواری

سخنگوی قوه قضائیه در مورد اقدامات مبارزه با زمین خواری گفت: ما موضوعات و به ویژه حقوق عامه و حقوق بیت المال را در رسیدگی‌های قضائی اولویت قرار دادیم. در این رسیدگی ها سعی کردیم علاوه بر رسیدگی قضائی و مجازات مجرمان اموال به غارت رفته را نیز به بیت‌المال بازگردانیم.
وی ادامه داد: در استان تهران در سال گذشته ۱۰۶ حکم به نفع اداره کل منابع طبیعی اجرا شد و ۱۶۳ هکتار اراضی رفع تصرف و به منابع طبیعی بازگشت همچنین در حوزه راه و شهرسازی ۵۲ حکم اجرا و ۱۰۱هکتار از اراضی شهری رفع تصرف شد.

اسماعیلی اضافه کرد: در حوزه جهاد کشاورزی پنج هزار و ۷۲۸ حکم اجرا شد و ۸۹۰ هکتار از اراضی تغییر کاربری داده شده به کاربری سابق اعاده شد همچنین در حوزه محیط زیست ۹ حکم اجرا و هفت هکتار از اراضی به این اداره اعاده شد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: در حوزه شهرداری تهران ۷۷۰ حکم اجرا و ۲۱۶ و نیم هکتار از اراضی متعلق به شهرداری به اداره کل حریم شهر تحویل شد و در حوزه آب منطقه‌ای استان تهران ۴۷۳ حکم اجرا و ۷۵ هکتار از بستر و حریم رودخانه های تهران آزاد شد.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: همچنین در استان تهران بیش از دو هزار هکتار زمین منابع طبیعی فاقد سند و در حوزه منابع طبیعی بیش از ۷۵۵ هکتار زمین فاقد سند، دارای سند شد.

اسماعیلی در مورد اجرای طرح کاداستر گفت: زمین خواری و مقابله با سو استفاده گران جز اولویت‌های ماست اما اگر طرح کاداستر در مقطع زمانی خود اجرا می شد شاهد این اتفاقات نبودیم و یکی از گریزگاه‌ها همین عدم اجرای کاداستر شده که این طرح در سالهای قبل باید اجرا می شد اما بودجه آن تامین نشد.

وی ادامه داد: امسال مجلس با اتکا به درامد سازمان ثبت اسناد و املاک، بخشی از اعتبارات را به اجرای کاداستر اختصاص داده است.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پرونده های کثیرالشاکی نیز گفت: در ۶ماهه دوم ۹۸ وقتی پرونده های با ۵ یا ۱۰ هزار شاکی بدست ما رسید قرار شد به این پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی شود.

اسماعیلی گفت: با دستور رییس قوه قضائیه مشکلات این پرونده ها رفع شده و ۶۵ پرونده رسیدگی شده و مامور ویژه و مطالبه گری ویژه هم برای این پرونده‌ها انتخاب کرده ایم و اینچنین بیش از ۱۰۰ هزار نفر مشکلشان حل خواهد شد.

پرونده رئیس سابق جمعیت هلال احمر بازداشتی ندارد

وی در مورد پرونده علی اصغر پیوندی رئیس سابق جمعیت هلال احمر نیز گفت: نواقص این پرونده برطرف شده و رسیدگی دادرسی به اتمام رسیده و بخشی از پرونده درمسیر اعاده به دادگاه است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: بخشی از پرونده در مورد اتهامات جدید و متهمان جدید نیز مطرح شده است اما فعلا این پرونده متهم بازداشتی ندارد.

شاهد قیمت لیموترش خواهیم بود

سخنگوی قوه قضاییه در مورد دستگیری محتکران لیمو ترش نیز گفت: مطلع شدیم همکاران ما در استان فارس بخش قابل توجهی از انبارهای محتکران را شناسایی کردند و ورود با مداخله کمیته تنظیم بازار از دیروز امر بارگیری از این انبار ها آغاز شده است و پیش بینی میکنیم شاهد کاهش قیمت لیمو را شاهد باشیم ولی اسامی 5 نفر که مطرح شده است هنوزبه قوه قضاییه ارسال نشده است.

وی افزود: حتما پیگیری‌های لازم را برای اعلام اسامی این پنج نفر انجام می دهیم زیرا احتکار مایحتاج مردم اگر به صورت عمده باشد، جرم است و به صورت خرد نیز در اختیارات تعزیرات حکومتی است.

سازمان بازرسی به موضوع کشتن جوجه ها ورود پیدا کرده است

اسماعیلی در مورد واقعه زنده به گورکردن جوجه ها گفت: سازمان بازرسی به موضوع تولید جوجه های یک روزه و نرخ نهادهای دامی و واردات این نهاده‌ها و همچنین موضوع دپوی برخی از این نهاده ها در گمرکات و مشکلاتی در ترخیص آنها بوده است ورود کرده است

وی ادامه داد: در کنار این مسایل سازمان بازرسی به بخش صادرات نهاده‌های دامی و طیور ورود جدی داشته است و مقرر شده در مورد موضوع اخیر که واقعه‌ای ناپسند بود نیز ورود پیدا کند. بررسی سهم بخش‌های پشت صحنه این امور در دستور کار است . شائبه اینکه این اقدام برای افزایش قیمت مرغ بوده نیز مطرح بوده و قرار شده اقدام وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط به صورت دقیق بررسی شود و در صورت بروز تخلفات،گزارش آن به رییس قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • محمدی
    0

    به سخنگوی قوه قضاییه بفرمایید کرونا با نظر شما که باز شدن مساجد است از بین نمی رودحالا یکسال هم مساجد باز نشود در رمضان هیچ اتفاق خاصی روی نمیدهد یعنی الان همه سازوکارها درست شده فقط بازشدن مساجد مانده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا که

  • شهروند۱
    0

    جناب سخنگو کی به رانت و دلال بازی و ... ایرانخودرو و سایپا رسیدگی میکنید

    نظرات شما -
    • لاله های سرخ
      0

      رفیق عزیز چاقو دسته خودشو که نمی بُره

  • علی
    0

    یک فکری برای طرح شکایت الکترونیکی بشود که مردم اسیر مجتمع های قضایی نشوند

  • علی
    0

    سرعت عمل باید بالا باشد تا تاثیرگذارباشد. مثلا برای مسایل و مشکلات عمومی حداکثر باید 24 الی 48 ساعته حکم صادرشود. تا با مشمول زمان شدن به بی اعتمادی دامن نزند.

  • نام مستعار
    0

    جناب سخنگو ی قوه قضاییه، آب رو بریز همونجایی که میسوزه. واقعا این جمله ی احمدی نژاد قشنگ بود. باز شدن مساجد و امامزاده و حرم، فقط میزان مرگ و میر رو زیاد میکنه. لطفا به تعطیلی اماکن مذهبی ادامه دهید. حالا یک سال عاشورا نباشه چی میشه؟

  • توکل
    0

    روحانی می خواهد لج بازی کند با مذهبی ها و طلاب مشکل فقط کرونا نیست آنهامی توانند با پروتکل و دستورالعمل های بهداشتی مساجد ها را همچون بازار و کسبه فروشگا ها غذا خوریها آرایشگراها باز کند کرونا را برای مساجد و مکان های مذهبی سیاسی نکنید با لج بازی نسبت به عدم باز گشایی مساجد در ماه رمضان دولت برخورد نکند مسجد خدای دارد همه می دانند مشکل باز گشایی مساجد و مکانها ی مقدس فقط کرونا نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها