پیگیری رصد دقیق آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تاکید کرد:رصد آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در شرایط کنونی را مهم‌ترین دغدغه حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی دانست که قرار است از طریق شبکه شاد پیگیری شود.

پیگیری رصد دقیق آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد

علیرضا کاظمی در دومین جلسه طرح نماد در سال ۹۹ که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین مسائلی است که در این شرایط باید به آن پرداخته شود و نباید از آن غفلت کنیم شرایط موجود را به بهترین شکل مدیریت کنیم و از فضای ایجادشده بهره کافی را ببریم.

وی افزود: دو سؤال مطرح است اول اینکه ارتباط دانش آموزان، والدین، مشاوران، سامانه نماد و شبکه شاد چیست؟ یعنی در این شرایط باید ارتباطی بین این گروه‌ها و شبکه شاد ایجاد کنیم و سامانه نماد باید فعال‌ترین سامانه به لحاظ کارکرد باشد تا مشاوران به معلمان بتوانند گزارش بدهند و دانش آموزان در معرض خطر را معرفی کنند.

کاظمی بابیان اینکه سیستم غربالگری در این سامانه باید به‌صورت الکترونیک انجام شود به‌ویژه غربالگری اورژانسی و همچنین سیستم ارجاع در این سامانه باید فعال باشد، گفت: سؤال دوم اینکه چگونه اهداف کمی و کیفی را در شرایط جدید و خاص جامعه و به‌ویژه مدارس در سامانه نماد تعریف کنیم و چگونه فرآیند آموزش نماد را در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه شبکه شاد اجرایی کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تولید محتوا را در حال حاضر با استفاده از ظرفیت‌های شبکه مجازی ساده‌تر از قبل دانست و تصریح کرد: برای مشاوران باید تولید محتوا شود این امر هم ساده‌تر شده و هم هزینه‌های آن کاهش پیداکرده است و فرآیند آموزش در شرایط کنونی استمرار باید داشته باشد و در بعد اجرایی و تولید محتوای آن باید طرح و برنامه داشته باشیم.

وی اذعان کرد: حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی مهم‌ترین حوزه است که می‌تواند از شبکه‌های ایجادشده حتی بعد از ایام کرونا هم استفاده کند و باید بستری برای آن فراهم کرد تا این فضا برای حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی باقی بماند

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رسول
    0

    بی زحمت اول سرعت برنامه شاد را بالا ببرین بعدا آپشن هاشو افزایش بدین ، یه کلیپ 5دقیقه ای نمیشه فرستاد که لازمه رسیدگی بشه وگرنه دوباره همه میرن واتس آپ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها