آغاز طرح آزمایشی "پلاسما درمانی" برای بیماران کرونایی در کاشان

سرپرست مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی کاشان، از اجرای طرح آزمایشی پلاسما درمانی بر روی تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا در این مرکز با رعایت مقررات خاص آن خبر داد.

آغاز طرح آزمایشی "پلاسما درمانی" برای بیماران کرونایی در کاشان

محمدرضا شریف امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بهبودیافتگان ویروس کرونا برای مشارکت در اجرای طرح آزمایشی "پلاسما درمانی" می‌توانند نسبت به اهدای پلاسمای خون خود برای نجات دیگر هموطنان اقدام کنند.

وی افزود: افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شدند و بهبود یافتند، آنتی بادی قوی برای مقابله با کرونا در پلاسمای خون خود دارند. بنابراین پلاسمای خون این افراد، گرفته شده و به بیماران بدحال کرونایی تزریق می‌شود که این روش موسوم به پلاسما درمانی است.

سرپرست مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی کاشان تصریح کرد: این روش با توجه به شیوع ویروس کرونا و مطالعه‌های انجام شده درباره پلاسما درمانی به طورآزمایشی بر روی تعدادی از بیماران در بیمارستان شهید بهشتی کاشان در حال انجام است.

شریف افزود: این روش به‌صورت محدود برای تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا که دارای شرایط ویژه بر اساس پروتکل‌های موجود هستند استفاده می‌شود.بهبود یافتگان بیماری کرونا که دارای شرایط سنی مناسب باشند می‌توانند ۲ هفته بعد از بهبود و در صورت نداشتن بیماری زمینه‌ای به این مرکز برای نمونه‌گیری و اهدای پلاسما مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: این طرح تحقیقاتی به صورت موردی درحال انجام است و در آن از خاصیت پادتنی برای از بین بردن ویروس کرونا استفاده می شود. نتایج اولیه نشان می‌دهد که این شیوه درمان برای بیماران مبتلا شده با حال متوسط و شدید موثر است و در بیماران شدید و با وضعیت بحرانی سبب کاهش مرگ و میر شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها