کودک آزاری عاطفی در ایام قرنطینه در اصفهان کاهش یافت

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در ایام قرنطینه به علت وقت گذاشتن والدین برای کودکان، کودک آزاری عاطفی در اصفهان کاهش یافته است.

کودک آزاری عاطفی در ایام قرنطینه در اصفهان کاهش یافت

مجتبی ناجی با اشاره به افزایش آمار تماس گیرندگان با اورژانس اجتماعی در یک ماه اخیر اظهار داشت: با مقایسه و تحلیل آماری ایام در خانه ماندن به علت شیوع بیماری کرونا، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۳۸.۴ درصدی تماس به اورژانس اجتماعی مواجه بودیم.

وی افزود: ۴۵ درصد از تماس گیرندگان به اورژانس اجتماعی به علت اختلاف نظر زوجین بر نحوه رعایت اصول بهداشتی و مسائل ایمنی حاکی بود.

افزایش دو و نیم برابری تماس با صدای مشاور

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در ایام خانه نشینی به علت شیوع کرونا تعداد تماس با صدای مشاور دو و نیم برابر افزایش یافت، تصریح کرد: میزان کودک آزاری فیزیکی در این مدت ثابت ماند و فرار از منزل به طور معناداری با ۸۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

وی با اشاره به حمایت عاطفی و روانی کودکان در کانون خانواده در ایام قرنطینه که به علت وقت گذاشتن والدین برای کودکان، کودک آزاری عاطفی کاهش یافت، گفت: اگرچه شکایات از تعارضات با همسر افزایش یافت که این مساله در بین زوجینی که از بیماری‌های زمینه‌ای روانی مانند وسواس، اضطراب، افسردگی در رنج بودند بیشتر دیده می‌شد.

صدای مشاور و اورژانس اجتماعی خدمات بهزیستی به شهروندان

ناجی به دو دسته خدمات تعریف شده در اداره کل بهزیستی اشاره کرد و افزود: صدای مشاور با شماره تماس ۱۴۸۰ ارائه دهنده خدمات مشاوره تلفنی در خصوص مشکلات روانی و تربیتی و رفتاری به شهروندان است؛ اورژانس اجتماعی هم با شماره ۱۲۳ روند مداخله گری درباره خشونت‌های خانوادگی و اجتماعی را ایفا می‌کند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها