خسارت ۱۳۷ میلیارد تومانی بارشهای جوی به بخش کشاورزی اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: از نخستین روز فروردین ماه با استقرار سامانه های جوی، بارش تگرگ و سرمازدگی به بخش کشاورزی اصفهان ۱۳۷ میلیارد تومان خسارت زده است.

خسارت ۱۳۷ میلیارد تومانی بارشهای جوی به بخش کشاورزی اصفهان

منصور شیشه فروش با اشاره به خسارت بارشهای جوی بهاره دراستان اصفهان اظهار داشت: از نخستین روز فروردین ماه با استقرار سامانه‌های جوی، بارش تگرگ و سرمازدگی در بخش کشاورزی با ۱۳۷ میلیارد ضرر همراه شد.

وی افزود: یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی در استان اصفهان تحت تأثیر تگرگ و سرمازدگی قرار گرفت و به ۶ هزار و ۹۴۰ هکتار باغات که عمده ترین آنها باغ‌های پسته و بادام در آران و بیدگل بود خسارت جدی وارد گردید.

خسارت به ۱۲۹ رشته قنوات در اثر بارشهای جوی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به خسارت به ۱۲۹ رشته قنوات در اثر بارشهای جوی بهاره تصریح کرد: ۳ حلقه چاه، ۲۳۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۵۰ کیلومتر ایل راه‌های عشایری و ۱۷۰ کلونی زنبور عسل آسیب دیدند و ۱۸ رأس دام هم تلف شد.

وی با اشاره به بازگشایی تمام راه‌ها در استان اصفهان بیان داشت: بیشترین خسارت در اثر بارش‌های بهاره در شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، آران و بیدگل، بویین و میاندشت، نطنز، مبارکه، شهرضا، اردستان، اصفهان و سمیرم به وقوع پیوست.

شیشه فروش خسارت به بخش راه‌ها را در اثر بارشهای جوی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: خسارت بارشهای بهاره به ۱۴۵ واحد مسکونی گزارش شده است که با ارزیابی‌های به عمل آمده نتایج به تهران مخابره شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها