کرونا مشکل مالی مطبوعات کرمانشاه را تشدید کرد

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمانشاه گفت: رسانه‌ها و به ویژه مطبوعات محلی استان که از قبل هم با مشکل مالی دست و پنجه نرم می‌کردند، بعد از شیوع کرونا این خسارت‌ها مضاعف شده است.

کرونا مشکل مالی مطبوعات کرمانشاه را تشدید کرد

وحید نیشابوری اظهارداشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و فراگیری اثرات سوء آن در جامعه و اقتصاد که موجب زیان و تعطیلی بخش قابل توجهی از اصناف و مشاغل شد، اصحاب رسانه نیز از این واقعه بی نصیب نمانده و متاسفانه این صنف هم که از قبل با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کرد با صدمات مالی جبران‌ناپذیری مواجه شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌ها و مکاتبات مختلف که طی هفته گذشته در این خصوص انجام گرفت، گفت: در راستای پاسداشت از زحمات اهالی رسانه در امر آگاه‌سازی، آموزش و اطلاع رسانی در خصوص این بیماری طی ۲ ماه گذشته و نیز در جهت جلوگیری از تضعیف و یا تعطیلی رسانه های استان بدلیل مشکلات اقتصادی پیش آمده، با مکاتبات و پیگیری که صورت گرفت از استاندار کرمانشاه خواسته شد تا نسبت به اختصاص تسهیلات در ۲ بخش بلاعوض و کم بهره به اصحاب رسانه و بویژه مطبوعات محلی اعتباری در نظر گرفته و چاره اندیشی نمایند که خوشبختانه قرار شد برای بررسی راهکارهای موجود جلسه ای با مدیران مربوطه برگزار شود.

نیشابوری گفت: نشریات استان از سال گذشته با افزایش چند برابری هزینه های کاغذ و چاپ با مشکلاتی مواجه بودند که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و رکود ناشی از این بیماری در تمامی بخش های کشور این مشکلات دو چندان شد به گونه ای که هم اکنون با بحران مالی مواجه شده اند.

وی نداشتن توان برای پرداخت اجاره بها دفاتر نشریات، ناتوانی در پرداخت حقوق پرسنل و حق بیمه، کاهش چشمگیر آگهی ها و پرداخت نشدن هزینه‌های آگهی های منتشر شده از سوی برخی دستگاه های اجرایی را از جمله عمده ترین مشکلات فعلی نشریات استان برشمرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تعطیلی نشریات و بیکاری جمع قابل توجهی از اهالی رسانه و به پاس تقدیر از زحمات جامعه رسانه استان باید از سوی مسوولین تدابیری ویژه جهت رفع بحران پیش آمده اتخاذ شود که این مهم همکاری و اهتمام تمامی مدیران استان را می طلبد.
گفتنی است؛ استان کرمانشاه حدود ۳۰ نشریه محلی مجوزدار دارد و در مجموع بیش از ۱۲۰ رسانه شامل خبرگزاری، پایگاه خبری، نشریات محلی و دفاتر روزنامه‌های سراسری در این استان فعال است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها