توافق کتائب حزب‌الله با الکاظمی برای بررسی ابعاد ترور شهید سلیمانی

کتائب حزب‌الله از توافق با الکاظمی برای بررسی ابعاد ترور شهید سلیمانی خبر داد.

توافق کتائب حزب‌الله با الکاظمی برای بررسی ابعاد ترور شهید سلیمانی

کتائب «حزب‌الله عراق» پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: در دیدار با "مصطفی الکاظمی" رییس پیشین دستگاه اطلاعات و مأمور فعلی تشکیل کابینه این کشور توافق شد که کمیته‌ای مشترک برای بررسی ابعاد جنایت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تشکیل شود.

به گزارش شبکه خبری المیادین، این گروه مقاومت عراقی در این بیانیه آورده است که الکاظمی به واسطه یک میانجی خواستار ملاقات با کتائب حزب ‌الله شد تا موضع خود را درباره این جنایت توصیح دهد.

کتائب حزب‌الله عراق با تأکید بر این که آمریکا مسؤول پیامدهای این جنایت دهشناک است، تأکید کرد: اسناد و شواهدی در خصوص این جنایت و نیز در مورد طرف‌هایی که در آن دخالت داشتند و متهم هستند در دست داریم.
در ادامه این بیانیه آمده است: درخواست برای کشف ابعاد جنایت و نیز پیگرد قانونی کسانی که در این جنایت شریک بودند و گرفتن قصاص از آنها را نمی‌توان نادیده گرفت.

برپایه این بیانیه، کتائب حزب‌الله عراق درخواست کرده تا از طریق رسانه‌ها خبر تشکیل کمیته پیگیری موضوع ترور فرماندهان پیروزی بر تروریسم اعلام شود.

این بیانیه در پایان تأکید دارد که کتائب حزب‌الله عراق خواستار آن شده است که روند کار کمیته و نتایج تحقیقات با شفافیت کامل در اختیار ملت عراق قرار گیرد.

سپهبد سلیمانی و المهندس و هشت تن دیگر از همراهان آنها ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها