هشدار مجدد گوگل نسبت به افزایش بی‌سابقه پیام‌های آلوده

شیوع کرونا فرصت مناسبی برای هکرها به وجود آورده است تا با پوشش کرونا، اخبارها و درمان‌های آن اقدام به آلوده‌سازی، سرقت و استثمار طیف گسترده‌ای از مردم بکنند.

هشدار مجدد گوگل نسبت به افزایش بی‌سابقه پیام‌های آلوده

شیوع کرونا علاوه بر آسیب های متعدد آن، فرصت مناسبی برای هکرها به وجود آورده است تا با پوشش کرونا، اخبارها و درمانهای آن اقدام به آلوده سازی، سرقت و استثمار طیف گسترده ای از مردم بکنند، به طوری که مسئولین گوگل اعلام کرده اند که علاوه بر مسدود سازی روزانه 240 میلیون اسپم کرونائی، روزانه 18 میلیون ایمیل فیشینگ کرونائی را مسدود و بلاک می کنند.

هکرها در حملات به سبک فیشینگ می توانند اطلاعات شخصی، شغلی و مالی افراد را به سرقت ببرند و در حملات به سبک بدافزار بارگذاری شده می توانند با آلوده کردن سیستم طعمه علاوه بر سرقت اطلاعاتی، از آنها در فرآیند استثمار بات نت، استخراج ارز دیجیتال و غیره استفاده کنند و این در حالی است که صاحبین سیستم های آلوده از استثمار سایبری و آلت دست قرار گرفتن توسط هکرها هیچ اطلاعی ندارند.

بنا به گفته مسئولین گوگل، مسدود سازی روزانه 18 میلیون ایمیل فیشینگ کرونائی معادل %99.9 از حجم کلی پیامهای فیشینگ کرونائی است و علی رغم همه تلاشها حدودا %0.1 از ایمیلهای فیشینگ به دست افراد طعمه می رسد و لذا گوگل در تلاش است تا با راه اندازی گونه ای خاص از هوش‌مصنوعی با قدرت و دقتی بیشتر به مقابله با هکرها بپردازد.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها