هشدار هواشناسی نسبت به بارندگی و آبگیری معابر در استان البرز

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: سامانه جدید بارشی به صورت محلی و تندری بعدازظهر امروز آغاز و تا دوشنبه ادامه دارد و احتمال آبگیری معابر در استان وجود دارد.

هشدار هواشناسی نسبت به بارندگی و آبگیری معابر در استان البرز

آرش بهاروند احمدی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان البرز، اظهار داشت: سامانه جدید بارشی به صورت محلی و تندری بعد ازظهر امروز آغاز و تا دوشنبه ادامه دارد که به‌دلیل رگبار شدید موقتی، رعد و برق، تگرگ احتمال سیلابی شدن و آبگیری معابر وجود دارد.

وی در خصوص خطرهای احتمالی ناشی از ورود این سامانه به استان، افزود: آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی در حوضه آبریز رودخانه کرج به‌ویژه رود کردان، رانش کوه و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی از جمله خطرهای احتمالی است که ادارات ذی‌ربط باید آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز، با بیان اینکه باید از اسکان و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی به دلیل رخداد سیلاب و توقف در نقاط پایین دست و دامنه کوه‌ها به دلیل ریزش سنگ و رانش کوه اجتناب شود، بیان کرد: تمهیدات لازم به منظور پایداری سازه‌های سست با توجه به سرعت وزش باد شدید انجام شود.

بهاروند احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به رخداد رعد و برق باید از درختان تک و بلند،تپه ها، تیرک ‌ها، دکل‌های فلزی فشار قوی برق، فنس‌ها، لوله‌‌های فلزی آب ، مناطق و فضاهای باز و رودخانه ها دور شده و از آن‌ها فاصله بگیرند.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل ناپایداری هوا هشدار سطح قرمز از سوی هواشناسی صادر شده است، تصریح کرد:در روزهای آینده کاهش دمای هوا وجود دارد اما این میزان محسوس نیست.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها