رائفی‌پور: نسخه ایرانی اینستاگرام ساخته شود

علی اکبر رائفی پور؛ فعال رسانه‌ای پیشنهاد تولید نسخه ایرانی اینستاگرام را مطرح کرد.

رائفی‌پور: نسخه ایرانی اینستاگرام ساخته شود

علی اکبر رائفی پور؛ فعال رسانه‌ای پیشنهاد تولید نسخه ایرانی اینستاگرام را مطرح کرد و گفت: میزان نفر-ساعت حضور هر ایرانی در جهان بسیار بالاست، یعنی ۷۰ تا ۸۰ میلیون جمعیتی که در ایران وجود دارد را نمی‌شود با دیگر کشور‌ها جهان مقایسه کرد، چراکه حضور جوانان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بسیار پررنگ‌تر از سایر کشور‌های جهان است و این سودی چند برابر برای پذیرفتگان فضای مجازی محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۹ مصرف اینترنت نسبت به تلویزیون در دنیا پیشی گرفت و در همین ایام شیوع بیماری کرونا در تحقیقی که استرالیایی‌ها انجام دادند شما شاهد بودید که حجم مصرفی اینترنت ایران نسبت به دیگر کشور‌های در گیر کرونا، رشد چشمگیر داشت و در جهان اول بود.

وی گفت: از نگاه شبکه نفوذ به جذب جوانان به فضای مجازی اصلا نباید غافل شد. هیچ آدم عاقلی کلید خانه‌اش را دست غریبه، آن هم نه هر غریبه‌ای بلکه آنجا که این فرد دزد هم باشد، و به تعبیری دیگر هیچ فرد عاقلی فضای کشورش را در اختیار فضای مجازی که بر روی این کنترل ندارد نمی‌گذارد. اما اینکه چرا برخی مسئولان ما محکم بر دسترسی آزاد این شبکه‌ها ایستادند جای سوال دارد؟ به خدا هلند هم که یکی از آزادترین کشور‌ها در دنیا است، این کار را نمی‌کند.

رائفی پور افزود: اینستاگرام یک شبکه جهانی است، اما واقعا برای ما ایرانی‌ها بُعد جهانی دارد؟ ما در اینستاگرام در فضای فارسی محدود هستیم و هیچ وقت به شکل تخصصی به صفحات خارجی‌ها توجه نکرده‌ایم و با آن‌ها مراوده‌ای نداشته ایم. بلکه در فضایی محدود مشغول فعالیت هستیم دقیقا شبیه تلگرام (بر خلاف توییتر که مراودات جهانی پر رنگ‌تر است)؛ حال این سوال پیش می‌آید ما که در فضای فارسی محدودیم چرا نباید نرم افزار خودمان را داشته باشیم؟

(با اشاره به اینکه در کشورمان هم برنامه‌ای مشابه اینستاگرام داریم): ما خودمان هم می‌توانیم برنامه‌ای مانند اینستاگرام و تصویر محور داشته باشیم. همانطور که نمونه داخلی آن را هم داریم، اما یا از آن حمایت نمی‌شود و یا معرفی درستی در بین مردم نشده است. در واقع ما بابت کوچ مردم به نمونه داخلی آسیب خاصی نمی‌بینیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    بجای گوگل یوز درست شد چقدر موفق بود سروش چقدر جای تلگرام را پر کرده؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها