شناسنامه‌دار شدن لوازم خانگی در واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از شناسنامه‌دار شدن لوازم خانگی در واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان و مبارزه با قاچاق، نصب بارکد و شناسه کالا به دقت دنبال می‌شود.

شناسنامه‌دار شدن لوازم خانگی در واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی

حبیب امین زاده در اولین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه در سال جهش تولید، با اشاره به اهمیت و ضرورت ثبت اطلاعات موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها، اظهار کرد: در سال جهش تولید با هدف حمایت از تولید داخل و پیشگیری از قاچاق کالا امور اجرایی و اطلاع رسانی ثبت کالاها در سامانه جامع انبارها، رصد و پایش کالاها از گمرکات و مبادی ورودی تا سطح عرضه و نصب شناسه کالا با قوت تداوم خواهد داشت.

وی بر کنترل آمار موجودی انبارها از طریق سامانه جامع انبارها تأکید کرد و گفت: ۱۱ قلم گروه کالایی مشمول ثبت در سامانه جامع انبارها بوده و برنج، شکر، چای، لاستیک، ذرت دامی، کنجاله، سویا، روغن موتور و لوازم خانگی از جمله این کالاها است.

امین زاده با اشاره به ثبت کالا در سامانه جامع انبارها به عنوان یکی از اولویت‌های سال۹۹، گفت: با توجه به فعالیت‌های مستمر معاونت نظارت و بازرسی سازمان در شش ماهه دوم سال گذشته در زمینه ثبت انبارها در سامانه جامع، رتبه استان از 17 به دوم ارتقا یافت و از نظر افزایش رتبه در کشور پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

وی تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط، اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، خانه صنعت و سازمان‌های مردم نهاد را در بهبود روند اجرای این امور بسیار ضروری برشمرد و گفت: ادارات صمت شهرستان‌ها نیز در پیگیری این موضوع فعال شده‌اند.

وی، توجه کسب و کارها به فروش الکترونیکی را نگرشی آینده محور برشمرد و افزود: بهترین راهکار کنترل قیمت و کیفیت عرضه محصولات از طریق فروش الکترونیکی بوده و اتحادیه‌ها می‌توانند پیشگام هدایت اعضای خود به این عرصه باشند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان نیز در این جلسه با تشریح بخشی از اقدامات اجراشده در راستای اجرای ماده ۳۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه، گفت: در سال گذشته با توجه به آمار اقدامات نظارتی انجام شده، تعداد پرونده‌های تشکیل شده نسبت به سال۹۷ از رشد۳۷ درصدی برخوردار بوده است.

مقصود رضازاده با اشاره به این‌که از دی ماه سال گذشته تاکنون میزان کل انبارهای ثبت شده در این سامانه ۳۱۲۷۰ واحد بوده است، افزود: صحت سنجی، راستی آزمایی و در نهایت تایید ۱۱۰۷۰ واحد از تعداد یادشده انجام شده و حدود ۲۰ هزار واحد نیز در انتظار تایید در این سامانه هستند که طی سه ماهه اول سال جاری نهایی خواهند شد.

وی در پایان گفت: انبارهای ثبت شده شانل واحدهای عمده فروشی و خرده فروشی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و مراکز نگهداری و سردخانه‌ها بوده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها