به مناسبت سالگرد تولد دیکتاتور سابق عراق؛

صدام حسین و همسرانش؛ از دختر دایی خشن تا دو زنی که شوهرانشان را به خاطر صدام ترک می‌کنند / آیا پای همسر چهارمی در میان بود؟

طبق گزارش نیویورک تایمز، صدام در سالهای پایانی عمرش یک ازدواج چهارم هم داشته است. طبق گزارش‌ها این زن آلمانی الاصل بوده است. با این حال، وجود چنین همسری هرگز رسما تایید نشده است.

صدام حسین و همسرانش؛ از دختر دایی خشن تا دو زنی که شوهرانشان را به خاطر صدام ترک می‌کنند / آیا پای همسر چهارمی در میان بود؟

به گزارش خبر فوری ، 28 آوریل سالروز تولد صدام حسین است؛ دیکتاتور عراق که در طول سکانداری اش جنایات بسیاری علیه کردهای عراق و نیز مردم ایران و کویت مرتکب شد. فارغ از پرداخت به پرونده سیاه شخص صدام حسین، تا کنون مقالات و گزارش‌های بسیاری در رابطه همسران و فرزندان او نگاشته شده است. در این گزارش سعی داریم مرور اجمالی بر زندگی همسران صدام حسین داشته باشیم.

ساجده طلفاح؛ همسر خشن صدام

طبق گزارش‌های رسمی، دیکتاتور عراق سه بار ازدواج کرد. اولین همسر او ساجده طلفاح، دختر دایی‌اش بود. خیرالله طلفاح دایی صدام بود که رابطه بسیاری خوبی با او داشت. حاصل ازدواج صدام و ساجده دو پسر و سه دختر بود. دو پسر صدام به نام های «عدی» و «قصی» در زمان حمله آمریکا به عراق و چند روز پیش از بازداشت صدام کشته شدند. ساجده و سه دخترش به نام های رنا، رغد و حلا پس از حمله آمریکا از عراق خارج شدند. رغد و رنا در حال حاضر در اردن به سر می‎برند، در حالی که ساجده و حلا در قطر هستند.

ساجده قبل از ازدواج به عنوان معلم مشغول به کار بود، اما پس از ازدواج به دلیل موقعیت ویژه شوهرش در حکومت عراق از زندگی اجتماعی مجللی برخوردار شد؛ طراحان اروپایی لباس‌های گران‌قیمتی برای او طراحی می‌کردند و با ارزش‌ترین انواع جواهرات را به دست می‌آورد. او بعد از ازدواج شکل و قیافه‌اش را متحول کرد؛ موهایش را بلوند کرد و صورتش را با کرم پودرهای مرغوب آرایش می‌نمود.

برخی ادعا می‌کنند که ساجده دقیقاً مانند شوهرش خشن و حریص بود و زنانی که با خانواده او در تماس بودند، می‌گفتند این زن ظالم است و با خدمتکارانش با خشونت رفتار می‌کند.

یکی از خدمتکاران ساجده روایت کرده است که او یکبار سگ خود را به عنوان مجازات جلوی آفتاب داغ بست تا از شدت تشنگی و گرسنگی زوزه بکشد.

ساجده همراه دخترانش پس از سقوط صدام به اردن گریخت تا از آنجا به انگلیس یا آمریکا برود اما ویزای او صادر نشد. برخی منابع رسانه‌ای در سال 2015 میلادی از مرگ او در یکی از بیمارستانهای اردن خبر دادند. اطلاعات زیادی از مرگ او منتشر نشد.

سمیره شاه بندر؛ همسر مورد علاقه صدام

سمیره شاه بندر همسر دوم صدام است. صدام از او نیز پسری به نام علی به دنیا آورد که صدام هیچگاه به او حق قانونی نداد. پس از حمله نیروهای آمریکایی به عراق در سال 2003 سمیرا به همراه پسرش به لبنان فرار کرد و از آنجا عازم کانادا شد. ازدواج صدام و سمیره بسیار عجیب است. سمیره همسر نورالدین صافی (مدیر عامل هواپیمایی عراق) بوده است. او ابتدای دهه هشتاد به دیدار صدام حسین می‌رود. این دو پس از چند دیدار عاشق یکدیگر می‌شوند و صدام به زور صافی را مجبور می کند که همسرش را طلاق دهد. مدتی بعد هم سمیره را به عقد خود در می‌آورد.

طبق برخی گزارش‌ها، سمیره همسر مورد علاقه صدام بوده است و معمولا احساسات درونی خود را جلوی او افشا می‌کرده و با او درد دل می‌کرده است. ساندی تایمز لندن مدتی قبل مصاحبه ای با سمیره داشت و سمیره از این گفت که حتی صدام یک بار جلوی او گریه کرده است.

شاه بندر در این مصاحبه گفت نگهبانان شخصی صدام، وی و فرزندش علی را در جنگ آمریکا علیه عراق از منطقه ای به منطقه دیگر منتقل می کردند. صدام نیز هفته دوم جنگ با آنان ملاقات کرد و تلاش کرد که نگرانی شان را برطرف کند. اما روز سقوط بغداد نگران و ناراحت به دیدارشان رفت؛ زیرا پی برده بود که به او خیانت شده است. صدام به همین دلیل شروع به اشک ریختن کرد.

همسر دانشمند صدام

همسر سوم صدام، ندال الحمدانی مدیرکل مرکز تحقیقات انرژی خورشیدی در شورای تحقیقات علمی عراق بود که مانند سمیرا مجبور به ترک شوهرش شده بود. از سرنوشت ندال اخبار زیادی منتشر نشده اما طبق برخی اخبار، او اکنون در یک کشور غربی زندگی می‌کند.

آیا پای همسر چهارم هم در میان است؟

طبق گزارش نیویورک تایمز، صدام در سالهای پایانی عمرش یک ازدواج چهارم هم داشته است. طبق گزارش‌ها این زن آلمانی الاصل بوده است. با این حال، وجود چنین همسری هرگز رسما تایید نشده است.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 54
  • نخلستانهای ایران
    0

    امیدواریم که تمامی ذریهٔ این صدام ولدازنا و تمام مصببین و باعث و بانیان این جنگ۸ ساله از هر دو طرف ریشه کن شوند ،آمین.

    نظرات شما -
    • بی سواد
      1

      باشه پس من خونتون میام وبا پدر جانت نزاع میکنیم شما هم دو تامونم لعن کن

    • به بیسواد
      0

      تو بیا ببین مادر جانت از زاییدنت پشیمون میشه یا نه!!

  • محمد
    1

    صدام انسان خوبی بود ولی مردم قدرش را ندانستند

    نظرات شما -
    • سید محمد
      0

      خاک بر سرت تو انسان نیستی آشغال؟ اون همه کرد و شیعیان و هموطناتو کشت بعد توی عوضی میگی انسان؟ اون از حیوان هم نجس تر بود. نفرین بر تو!

    • کاربر ناشناس
      0

      خیراویک جانی بود دونیاازاین جانورها بخود زیاد دیده

    • احمد
      0

      پس ان شاءالله با او محشور شوی .

    • Hiwa
      1

      درود بر شما انسان فهمیده، مرد بود و مردی مثل اون پیدا نمیشه ، زیر کامنت شما یک سید اومده و داره میگه نفرین بر تو ، خب صدام حق داشت همچین کثافتهایی (سید محمد)رو زنده به گور کنه ، چون نفهم هستن و بدون شناخت از شما داره نفرین میکنه ، من کورد عراق هستم ، کشت؟ خوب کرد ، و خوبترش این که جلوی هاپ هاپ خیلی ها رو گرفته بود

    • لشگر ۱۶به Hiwa
      0

      تو کرد عراقی پس بهتره زبون مقدس پارسی را نجس‌نکنی،برو به عربی صحبت کن!، همین ایران بود که ناموست رو از زیر داعش کشید بیرون!! همون داعشی که داخل سنگراش عکس صدام لعین بود و بهش ارادت داشتندو بدان که قوم عرب همینکه درختان نخیل ایران را قطع کرد و به آتش کشیدتا ابدالآباد مدیون ایران وایرانی خواهد بود ،اگر الان بیعرضه ایم و غرامت را نمیتونیم بگیریم ،در آینده از حلقومتان بیرون خواهیم کشید،شک نکن.

    • کیانا
      0

      اره جون خودت خیلی خوب بوده مث خودتونه لابداینهمه جنایت کرده میگی انسان خوبی بودمتاسفم

    • فاطمه
      0

      برو بابا خدا شفات بده ما ایرانی ها نبودیم که الان داعش هنوز داشت بر خودش اونجا حال میکرد حیف ایران ک به شما کمک کرد

    • کاربر ناشناس
      0

      تو که صدام رو دوست داری اون دنیا با صدام همنشین باشی

    • کاربر ناشناس
      0

      اون دنیا با صدام همنشین باشی

  • Aroshni
    0

    عالی بودمطالب بسیارخوب

  • P.gh
    0

    امیدوارم خدا به همه اونایی که فکر میکنن صدام ادم خوبی بوده ویا فکر میکنن ایران عامل ۸ سال جنگ بوده عقل بده چون هنوز نفهمیدن کشور ایران فقط دفاع کرد و صدام بود که جنگ رو شروع کرد خدا رو شکر که اون موقع مردم مثل شماها فکر نکردن

    نظرات شما -
    • حقگو
      0

      قاتل بهترین جوانان ایرانی لعنت ابدی بر اوباد

  • آریو
    0

    سرنوشت همه دیکتاتورها شبیه هم هست و تفاوتشون درطول عمر حکومتشونه صدام هم دردوران حکومتش بسیار روی پشتیبانی باصطلاح متحدش روسیه و رفیق پوتینش حساب بازکرده و بود و کاسه لیسان وطرفداراش بسیار در مدح وقدرت نظامیش چاپلوسی میکردن و از خوان نعمتش بهره مند بودن. خودصدام هم ب اتکای ارتش قدرتمندوتجهیزات و درسایه این توهم درذهنش خیال بزرگی در جهان عرب رو داشت ولی همه دیدن ک در 48 ساعت پایتخت قدرتمندش چطور تسخیرشد ب گفته صاحب نظران نظامی نقشه جنگی مورد استفاده در جنگ عراق توسط امریکا تا اونزمان در هیچ دانشگاه جنگی تدریس نشده بود

  • مسعود
    0

    ِلعنت به روحش کافر ملعون زوریه یزید و روح پدرش لعنت به روح پسرانش وصلش ملعون ها این سگ مذهب چی به سر مردم ایران آورد ۲۶ ماه تو منطقه بودم

    نظرات شما -
    • عباس
      0

      لعنت بر خودش وپدرش دیکتاتور ملعون

  • سید حسین میر نجاتی
    0

    بنام خدا یک سوال بی جواب در دنیا باقی مانده و خواهد ماند چطوری امریکا نوکر حلقه بگوش وبدون چون وچرا خودش را علنه کشت هیچ صدای از سازمانها و حقوقهای بشری شینده نشده بلکه خیلی از کشور هادر کنار وهمسو امریکا نیز شدند ولی بگفته یک انسان ازده در حرم امام حسین ع گفت صدام پی به اشتباه وفریب خوردن خودش بوده وقصد اعتراف داشته امریکا نیز اگاه گردیده توسط نفوذیها این است عاقبت خایین والسلام

    نظرات شما -
    • بی‌نام‌
      0

      هنوز‌برای‌خودت‌خرافات‌میبافی

    • علی
      0

      امریکا ازطریق صدام میخواست ایران رو شکست دهد وخیلی برایش هزینه کرد وچون پیروز نشد فرستادش پیش رضا شاه رضا شاه هم نوکری ابرقدرتهارو کرو ولی مصدق نفت رو ملی کرد واینجا هزینه انگلیس ازبین رفت ورضا خان رو هم کشتن یعنی نوکری استعمار بیشتر ازاین نمیشه

  • جعفر ترک
    0

    به لطف خداوند متعال تمام دیکتاتورهای دنیا دیر یازود به مانند صدام ملعون به سزای اعمالشان خواهند رسید.

  • کاربر ناشناس
    0

    اویک جانی بوددونیاازایی جانورهازیادبخوددنیا ازاین جانورهازیادبه خوددیده

  • علی احمدپور
    0

    بابا صدام بعیده این کارا

  • کاربر ناشناس
    0

    بسیار مطا لب جالب بود

  • ناصرکاظمی راد
    0

    دعوا ،قتل ،وجنگ را حرف وحدیث بوجود میاره ،موشک و خمپاره ،درمرحله دوم بوجود میاد

  • صداقت‌
    0

    من‌‌بیشتر‌اوقات‌‌برای‌کسب‌وکارم‌‌،زیاد‌داخل‌عراق‌‌میروم‌نظر‌ بیشتر‌‌مردم‌عراق‌‌‌این‌است‌که‌درست‌صدام‌‌با‌کردها‌‌و‌عربها‌جنگ‌ میکرد‌ولی‌همین‌کرد‌ها‌‌وعرب‌ها‌‌الان‌پشیمان‌هستند‌‌چون‌ میگویند‌‌‌الان‌که‌حکومت‌دست‌خودشان‌است‌‌دزدی‌و‌اختلاص بیشتر‌شده‌و‌‌مسئولین‌شان‌‌‌ مثل‌نوری‌مالکی‌‌الن‌اولین‌‌‌ثروتمند عراق‌ومسعود‌بارزانی‌‌وومین‌ثروتمند‌عراق‌است‌ولی‌صدام‌‌هرچه بود‌با‌دزد‌‌ و‌ دزد‌ نبود

  • Hiwa
    0

    تا قبل از شهید شدن ، هیچ کس چه خوب و چه بد جرات نداشت مطلبی راجبش بنویسه ، مخصوصا همسایه ش

    نظرات شما -
    • صداقت‌
      0

      میدونم‌چی‌میگی‌دیگه‌روزگاره‌وفا‌‌ نداره

    • مجاهد
      0

      آخه هیوای‌ نادان‌ چرا یک جنایتکار‌ را شهید خطاب میکنی‌

    • مهیار
      0

      هیوا از اسمت معلومه کرد هستی تو چرا اخه یه حیوان انسان نما را شهید خطاب میکنی اندکی تفکر

  • Nasrkazml563
    0

    در طول تاریخ اکثرا پادشهان مخالفان خودشونو کشتن ،اما فیلم نگرفتن پخش کنند ،صدام ساده بود فیلم گرفت پخش کرد همونام براش شدن مدرک در دادگاه عراق

  • Nasrkazml563
    0

    کشور های اروپایی یا امریکا ،یا کشور خودمون ،چرا باید مردم همه کشور ها رو از دیدگاه خودشون نگاه کنند ،بعضی از مردم عراق مث اب خوردن ادم میکشند ،به عقیده من این کشور یکیو مث صدام میخواست ،که علف هرز باغ خودشو بشناسه .

  • احمد
    0

    نفرین برصدام.درطول ۸سال جنگ چه جنایاتی که نکرد.چه بلاهایی که برسر اسرای ایرانی آورد.خدالعنتش کنه‌.

  • آریو
    0

    اینکه صدام دیکتاتور و خونخار بود شکی نیس اینجا بضی دوستان ازش دفاع کردن شایددلیلش فسادی هست ک بعداز صدام سیاستمدارای عراقی رو درخودش غرق کرده و اونها همین کسایی هستن ک مدام از پاکدامنی وحکومت سالم دم میزدن و با رسیدن بقدرت روی صدام رو سفید کردن

  • بی نام
    0

    کسانی که مدعی هستن صدام انسان خوبی بوده نمی دونم چه تفکری دارن وچه آدمهایی هستن پناه بر خدا

  • ناصرکاظمی راد
    0

    شخصیت یک فرد را در زمان صلح باید شناخت ،در زمان جنگ از قدیم گفتن نون حلوا قسط نمکنند ،

  • نا
    0

    من از صدام طرف داری نمیکنم ،لعنت خدا براو ،صحبت حرف کلی هستش .

  • ...
    0

    کاش پیشنهاد سال ۶۱ صدام برای ترک مخاصمه و اتحاد برای مقابله با اسرائیلو میپذیرفتند مسئولین باهوشو و دور اندیش ما.... شاید اینهمه کودک و جوان کشته نمیشدند .... جواب خون این جوونا رو صدام میده یا خ....

    نظرات شما -
    • فدای رهبر
      0

      کاش کمی بصیرت چاشنی نطق پراکنی ما بشه. صدام که دشت نشانده آمریکا و اسرائیله میخواسته با ما ضد اسرائیل همدست بشه؟!!!!!!! و از اون گذشته صدام از خودتون پرسیدین که اصلا چرا صدام به ایران حمله کرد و توی کتاب های درسیشون و نقشه ها شهرهای ایران رو با نان عربی و جز خاک عراق میدونستن. صدام اومده بود ایران رو بگیره، مگه ما دوست اسرائیل بودیم که به ما حمله کرد که بعد به شرط دشمنی با اسرائیل ترک مخاصمه کنه، سادگی و بلاهت تا چقدر؟؟؟؟ به قول رهبر ما که جانم فدایش همونایی که داعیه مردم و ایران دارن و میگن چرا جنگیدیم چرا جلوی آمریکا می ایستیم و غیره خودشون برای ایران جان که هیچی حتی از مال و آسایششون هم نگذشتن

    • مومن
      0

      بابا نکشیمون با بصیرت خاورمیانه از پرپرشدههای هواپیما،بخون غلطیدگان ابان،وارد کنندگان کرونا،گرسنگی و بدبختی و برشکستگی مالی ملت چ خبر نکنه بصیرتت اجازه نمده بش،فک کنی

  • Saman.m
    0

    صدام حسین کسی که خود را همانند فاتحان قادسیه میدانست..اخر سر نوشتش از فاضلاب هایی که مثل موش گریخته بود .بیرونش کشیدند..و نه در خور یک فرمانده و رهبر بلکه مثل یک جنایتکار بدبخت دارش زدند...تف به قبرش باد..لعنت به دشمنان ایران و ایرانی

  • ایرانی
    0

    آقای خبر فوری چرا کامنت این کرد عراق نجس رو گذاشتی فازت چیه برادر من باید میزاشتیم این عراقیای کثیف زیر داعش میموندن

    نظرات شما -
    • ارارات
      0

      به امید نابودی همه جانیان و جنایتکاران علی الخصوص ورژن وطنیش که مثل مور و ملخ افتادن به جون ملت.کشته های ابان ،هواپیمای مسافربری ،پراید ۷۵تومنی،بنزین سه تومنی قطعا صدام از اینا بدتر نمیشد ما صدام ها داریم هیتلر زمانه داریم

    • فریدون رحمانی
      0

      نجس خودت جدوابادت است

    • مریوان سنندج
      0

      داداش صدام کرد نبود بلکه عرب بود خواهشان به کرد توهین نشه .صدام به درک رفت ول کنید به فکرکلید سازخودمون باشید

  • رضا
    0

    باز صدر رحمت به صدام که بهمان سه جهارزن اکتفا کرده در مقابل حکام دیگر کشورهای عربی که اشتهای سیری ناپذیری نسبت به زن داشتن مثل ملک عبدالله شاه قبلی سعودی که سی بار ازدواج کرده بود .

    نظرات شما -
    • زری
      0

      هههههههه بابا چ خبر ۳۰بارازدواج کرده ریدم توهیکل صدام

  • مهدی
    0

    باسلام صدام یک ویروس کرونا بود که غرب جنایت کارباپول اعراب به جان مردم و انقلاب نوپای ابران انداخت ولی به حول و قوه الهی مثل همین ویروس بجان خودش افتاد مدافع ایران خداوند تبارک و تعالی واهل بیت سلام الله علیهم هستند

  • مجید
    0

    بهتر بود همان سال صلح می کردند تا به کشور برسند تا ببینیم به همان قانون اساسی که خودشان نوشتند پایبند هستند.

  • سردار
    0

    اگه‌ایران‌نباشه‌‌شما‌هم‌باید‌مثل عربستان‌یهودی‌برین‌بخوابین‌زیر امریکایی‌ها‌یه‌مشت‌نفهم‌جاهل‌‌بی‌ارزش‌

  • کیانا
    0

    صدام جنایتکارکثافت ذات خراب باهمسران بی خاصیتش آخه صدام آدم نیس که درباره اش نظربدیم

  • بنام خالق بزرگ و یکتا اینجانب حسن دادخواه جانباز جنگ تحمیلی هستم
    0

    صدام یک خوک کثیف ودرنده وحشی بود وخیلی هم بی ناموس وولدزنا بود در عملیات بیت‌المقدس نزدیک بود که به دام ما نیروهای ایرانی بیفتد که لعنتی را فراری دادند اگر به چنگال من می افتاد از وسط جرش میدادم چون تمام جوان‌های ما که به شهادت رسیدند صدام لعنتی وبغثیهای کثیف هر جنایتی که توانستند انجام دادند لغنت خدا بر صدام خوک کثیف وبغثی ها وتمام کوهای تمام انسانها به قبر صدام وبغثیهای لعنتی باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها