عملیاتی شدن پهپاد دورپرواز ایرانی با هدایت ماهواره‌ای/ماهواره نور از فضا فطرس را به آسمان فرستاد

فرمانده یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه از عملیاتی شدن پهپاد فطرس در آینده‌ای نزدیک در این نیرو خبر داد.

عملیاتی شدن پهپاد دورپرواز ایرانی با هدایت ماهواره‌ای/ماهواره نور از فضا فطرس را به آسمان فرستاد

سرهنگ اکبر کریم‌لو فرمانده یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از به‌کارگیری پهپاد فطرس در آینده نزدیک در این نیرو خبر داد و گفت: درخصوص این پرنده، تعامل جدی و خوبی با وزارت دفاع داریم و چندین جلسه کارشناسی نیز با آنها داشته‌ایم و درباره امکانات و الزامات آن نیز صحبت‌های تخصصی زیادی شده است تا ان‌شاءالله این پرنده بتواند در مجموعه پهپاد نیرو عملیاتی شود.

وی افزود: با جدیت در حال گذراندن آیتم‌ها و پارامترهای مختلف پهپاد فطرس هستیم و بعد از نهایی شدن نسبت به به‌کارگیری آن در مناطق مأموریتی اقدام خواهد شد.

پهپاد فطرس

وی همچنین درباره ارتقای پهپاد مهاجر6 نیز اظهار داشت: مهاجر6 یکی از بهترین پهپادهای ساخت وزارت دفاع است که اغلب استانداردهای جهانی را داراست و با ورود آن در فرماندهی پهپاد نیروی زمینی سپاه تحولات اساسی ایجاد شد. مداومت پروازی ما به‌صورت چشمگیری بالا رفته است و حضور ما در مناطق عملیاتی برای رصد افزایش فوق‌العاده‌ای یافته و کار رزمی با این پرنده شروع گردید که ضربات خوبی هم بر دشمن وارد کردیم.


پهپاد مهاجر6

سرهنگ کریم‌لو ادامه داد: این پرنده برای اولین بار در مناطق جغرافیایی شمال‌غرب و جنوب‌شرق به پرواز در آمد و در این جغرافیا مشکلاتی هم داشت که به‌همت و تلاش برادران وزارت دفاع این مشکلات یکی پس از دیگری حل شد و ان‌شاءالله در آینده نزدیک (احتمالاً خرداد ماه سال 99) بحث نشست و برخاست خودکار این پرنده نیز عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برای تقویت موتور پرنده نیز با برادران دانشگاه امام حسین(ع) صحبت کردیم تا بتوانیم از موتورهایی که آنها در حال طراحی و تولید دارند استفاده کنیم که ان‌شاءالله قرار است تست آن در تابستان انجام شود.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • بک جانباز
    0

    با این اخبار میخواهید افکار عمومی را از مشکلات منحرف کنید. در بحران کرونا توان مالی کشور ها را مقایسه کنید. قدرت نظامی به چند تا پرنده نیست؟ ما هنوز مناطق جنگی را نتوانسته بازسازی کنیم آنوقت ادعای چی داریم. دریک جنگ یک ساعته با آمریکا تمام زیرساخت ها نابود خواهد شد و صد سال نمیتوانم آن را باز سازی کنیم. این ها چهارتا سلاح دیدند فکر کردند چه خبر است و میتوان با آن مقابل دنیا ایستاد.

  • دلسوزان
    0

    مثل سمند فقط شکل و قیافش را تغییر میدند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دلسوزان امریکا هستی تو

  • علی رحیمی
    0

    زنده بادسپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران

  • میلاد
    0

    خطاب به دلسوزان و یک جانباز که واقعا جاباز است شما دو تا غلط میکنین مشکلات اقتصادی را به نیروی نظامی نسبت میدی شما حتی لایق خوردن یه تکه نون هم نیستین برید بمیرید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها