شترهای سرگردان در سیریک همچنان قربانی می‌گیرند

جدی نگرفتن ساماندهی شترهای سرگردان از سوی متولیان این امر باز هم موجب وقوع یک حادثه تلخ شد و جان جوان سیریکی را گرفت.

شترهای سرگردان در سیریک همچنان قربانی می‌گیرند

در چند سال اخیر رهابودن گله‌های شتر درشهرستان سیریک و عبور و مرور آنان از مسیر جاده‌های اصلی و فرعی باعث کشته و زخمی شدن صدها نفر شده است.

در تازه‌ترین تصادف با شتر روز گذشته، شتر سرگردان جان یک جوان 26 ساله اهل و ساکن روستای پالور در بخش بمانی سیریک را گرفت.

دهیار روستای پالور سیریک در این زمینه گفت: متاسفانه به دلیل عدم ساماندهی شترهای سرگردان و بی‌تفاوتی ساربانان، گله‌های شتر در شبانه روز رها هستند و باعث تصادفات جاده‌ای زیادی در منطقه می‌شوند.

قورچی‌زاده با بیان اینکه تصادف با شتر صدمات سنگینی به جان انسان‌ها و وسایل نقلیه وارد می‌کند گفت: صدمات جانی و مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای با شتر بسیار زیاد است و در برخی تصادفات نقص عضو نیز داشته‌ایم.

وی از کشته‌شدن جوان 26 ساله در حادثه تصادف با شتر در نیمه شب گذشته ماه سال‌جاری خبرداد و گفت: باتوجه به تاریکی هوا عبور و مرور شترها از مسیر جاده باعث این اتفاق ناگوار شده است.

از مسئولان مربوطه می‌خواهیم تا با توجه به این معضل، موضوع شترهای سرگردان را حل کنند تا شاهد حوادث دیگر و از دست دادن جان‌های بی گناه دیگری نباشیم.

این در حالی است که در ماه‌های گذشته نیز وقوع حوادث مشابه و زیاد تصادف با شتر موجب شد رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز به مسئله عدم ساماندهی شترها در شرق هرمزگان واکنش نشان داد و دستور داد متولیان از جمله سازمان جهاد کشاورزی استان هر چه سریعتر نسبت به پلاک کوبی و هویت گذاری شترها اقدام و مشکل مردم آن منطقه را حل کنند اما گویا تاکنون اقدامی عملی صورت نگرفته و این شترها در غفلت مسئولان قربانی می‌گیرند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها