شهردار تبریز: پارک ستارخان در نیمه اول امسال افتتاح می شود

شهردار تبریز با بیان اینکه تبدیل گورستان ستارخان به پارک، سرانه فضای سبز شهر را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد، گفت: با احداث پارک در این محل مشکلات زیست محیطی اهالی پس از نزدیک به ۳۰ سال برطرف می شود.

شهردار تبریز: پارک ستارخان در نیمه اول امسال افتتاح می شود

ایرج شهین باهر در بازدید از گورستان ستارخان در منطقه ایده لو، با اشاره به اهمیت تبدیل این گورستان به پارک، اظهار داشت: با تبدیل گورستان ستارخان به پارک، در منطقه ای کم برخوردار یک پارک ایجاد میشود که از این لحاظ برای ما مهم است.

وی ادامه داد: از طرفی مساحت گورستان ستارخان سه و نیم هکتار است که و با تبدیل آن به پارک، سرانه فضای سبز تبریز به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.

شهردار تبریز با بیان اینکه در مراحل عملیات اجرایی این پارک، حصارهای اطراف حفظ می شود، عنوان کرد: از دیگر ویژگی های این پارک، قرارگیری در وسط محله و فاصله کوتاه آن با خانه های اطراف است که این فاصله شاید بیشتر از 10 متر نباشد.

وی افزود: احداث پارک در محل گورستان ستارخان، مشکل زیست محیطی منطقه را نیز رفع خواهد کرد.

موضوعی که ساکنان این محله را نزدیک 30 سال است دچار مشکل کرده و آنها چند سالی است که پیگیر برطرف شدن این مشکل هستند.

ایرج شهین باهر با اشاره به اینکه حل مشکلات اهالی منطقه و تبدیل گورستان به پارک در دوره های مختلف عملیاتی نشده بود، گفت: به لطف خدا و کمک مسئولان استانی و بخصوص حمایت های امام جمعه محترم، توانسته ایم در سریع ترین زمان عملیات تبدیل این گورستان به پارک را اجرایی کنیم.

شهردار تبریز در خصوص زمان پایان عملیات اجرایی این پروژه، اظهار کرد: تلاش ما این است که تا 6 ماه آینده عملیات احداث پارک را به پایان برسانیم و آن را به صورت تکمیل در اختیار شهروندان و اهالی این محله قرار بدهیم.

این منطقه از لحاظ سرانه فضای سبز و فضاهای تفریحی یک منطقه کم برخوردار است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها