عمده‌ تخت‌های اختصاص‌یافته به بیماران کرونایی خالی‌شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از تخت‌های اختصاص‌یافته به بستری بیماران کرونا در قزوین خالی‌شده و ظرفیت بیمارستان‌ها برای فعال‌تر شدن بخش‌ها جهت پذیرش بیماران غیر کرونایی مناسب است.

عمده‌ تخت‌های اختصاص‌یافته به بیماران کرونایی خالی‌شده است

دکتر پیمان نامدار با اشاره به روند نزولی شیوع کرونا در قزوین، تصریح کرد: خوشبختانه درنتیجه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با همکاری مردم و تمهیداتی که در ستاد مقابله با کرونا اندیشیده شد شیب آمار مبتلایان به کرونا در استان قزوین سیر نزولی داشته است.

وی افزود: درست است که با شیب نزولی کرونا روبه‌رو هستیم اما این به معنای پایان کرونا در استان نیست و مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم کرونا را شکست دهیم، در حال حاضر بخش عمده‌ای از تخت‌های اختصاص‌یافته به بستری بیماران کرونا در قزوین خالی‌شده و ظرفیت بیمارستان‌ها برای فعال‌تر شدن بخش‌ها جهت پذیرش بیماران غیر کرونایی مناسب است.

نامدار اظهار کرد: درصورتی‌که کاهش آمار در هفته‌های آینده ادامه پیدا کند در قزوین بیماران مبتلا به کرونا در یک بیمارستان متمرکز می‌شوند، در سایر شهرستان‌ها نیز یک بخش به این بیماران اختصاص خواهد یافت و بقیه بخش‌ها پذیرای بیماران دیگر خواهند بود، با کاهش آمار بیماران، فشار بر روی کادر درمان کمتر می‌شود بااین‌حال استراحتگاه کارکنان درمان همچنان فعال است.

وی با اشاره به بازگشایی اصناف استان قزوین، تأکید کرد: بازگشایی اصناف اگر همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند باشد خطری ندارد اما اگر پروتکل‌ها از سوی صاحبان مشاغل و مردم رعایت نشود امکان بالا رفتن آمار مبتلایان وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: مواردی در خصوص بازگشایی سالن‌های ورزشی مطرح‌شده است ازنظر ما هر تجمعی که امکان انتقال ویروس را فراهم کند نباید صورت بگیرد و این شامل همه فعالیت‌های اجتماعی خواهد بود؛ ورزش‌های انفرادی در فضاهای سبز و با رعایت مسائل بهداشتی مانعی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز باهمت و همکاری مردم در همه عرصه‌ها روند کنترل کرونا روندی قابل‌قبول در استان داشته از مردم می‌خواهیم این همکاری و همراهی تا پایان اپیدمی ادامه داشته باشد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها