راه‌اندازی کمپین بین‌المللی برای آزادسازی زندانیان سیاسی بحرین

فعالان ۲۲ کشور جهان با راه‌اندازی کمپین بزرگی در یوتیوب آزادسازی زندانیان سیاسی و عقیدتی بحرین را خواستار شدند.

راه‌اندازی کمپین بین‌المللی برای آزادسازی زندانیان سیاسی بحرین

این کمپین در حالی به راه افتاده که نگرانی‌ها از شیوع کرونا در زندان‌های بحرین افزایش یافتند و درخواست‌های حقوقی و بین‌المللی برای آزادسازی زندانیان سیاسی و عقیدتی در این کشور که از بیماری‌های مزمن رنج برده و حکم عفو شامل حال آنها نشد، مطرح است

سازمان ADHRB این کمپین را با مشارکت ۲۲ کشور در سراسر جهان با عنوان زندانیان بحرین را آزاد کنید" به راه انداخت.

فعالان کمپین خود را با زبان مادری خود به راه انداختند و شامل کشورهای فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند، بلژیک، سوئیس، هلند، پرتغال، لوکسامبورگ، دانمارک، جمهوری آذربایجان، سوئد و نروژ بود.

بیش از ۲۰ سازمان حقوقی از جمله "سازمان آمریکایی‌ها" به تازگی کمپین حقوقی در دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در بحرین به راه‌ انداختند که در آن از مسکولان منامه خواستند مدافعان حقوق بشر و مخالفان این کشور را آزاد کنند.

ائتلافی بین‌المللی از ۱۹ مجموعه حقوقی هفته اول آریل جاری از مسؤولان منامه خواست مدافعان حقوق بشر و فعالان مخالفی را که به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود زندانی شده‌اند، با توجه به تهدید جهانی ویروس کرونا آزاد کنند.

این ائتلاف در بیانیه مشترکی که سایت دیده‌بان حقوق بشر در تاریخ ۱۷ مارس آن را منتشر کرد، اعلام کرد که بحرین ۱۴۸۶ زندانی را آزاد کرد که ۹۰۱ تن از آنها به دلایل انسانی شامل عفو پادشاهی شدند.

وزارت بهداشت بحرین روز شنبه از ثبت ۷۰ مورد جدید ابتلا به کرونا و افزایش تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۱۴۲۰ تن خبر داد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها