اهدای نشان ویژه پنتاگون به مجروحان مغزی حملات موشکی ایران به عین‌الاسد

وزارت دفاع آمریکا قصد دارد به نظامیان خود که در حملات ماه ژانویه ایران به پایگاه‌های عین‌الاسد و اربیل مجروح مغزی شدند، نشان افتخار اهدا کند.

اهدای نشان ویژه پنتاگون به مجروحان مغزی حملات موشکی ایران به عین‌الاسد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در نظر دارد به مجروحان جنگی حملات ایران به پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق، نشان افتخار «پرپل هارت» اعطا کند.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که در اختیار شبکه فاکس نیوز قرار داد، گفت این موضوع در حال بررسی است و براساس مقررات این وزارتخانه و خدمات نظامی به آن رسیدگی خواهد شد.

بنا به اذعان مقامات آمریکایی، حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد و اربیل بیش از ۱۰۰ نفر از نیرو‌های این کشور را دچار آسیب‌های مغزی، تی بی آی، کرده است. براساس تحقیقات مرکز امور کهنه سربازان وزارت دفاع آمریکا، «تی بی آی» نوعی اختلال در عملکرد طبیعی مغز است که بر اثر ضربات و یا آسیب دیدگی در سر ایجاد می‌شود.

بسیاری از نظامیان آمریکا مستقر در این پایگاه‌های نظامی گفتند که در زمان حمله موشکی ایران ترس زیادی را تجربه کرده‌اند. «جانت لیلیو» یکی از نظامیان آمریکایی در این باره می‌گوید: آماده مرگ نبودم، اما در هر حمله موشکی خو را برای هر چیزی آماده کرده بودم. مجبور بودم. همه ما مجبور بودیم.

بنابر اعلام فرماندهی نیرو‌های تروریست آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) دو پایگاه عین الاسد و اربیل در نیمه شب ۸ ژانویه امسال با ۱۲ موشک بالستیک ایران بمباران شدند. در آن زمان وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حملات موشکی ایران به پایگاه نظامی این کشور در عراق ۳۴ نیروی آن را دچار آسیب مغزی کرده است.

ماه ژانویه سال جاری ارتش آمریکا در اقدامی تجاوزکارانه، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، ابومهدی المهندس و تعدادی از همرزمان آن‌ها را در فرودگاه بغداد به شهادت رساند. در پاسخ به این اقدام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه عین الاسد را هدف حمله موشکی قرار داد که این حمله خسارات گسترده‌ای را در این پایگاه به همراه داشت.

پرپل هارت مدال شجاعت آمریکاست که به نام رئیس جمهور، به مجروحین و کشته شدگان در جنگ اعطا می‌شود. این مدال شجاعت از زمان جورج واشنگتن، رئیس جمهور اسبق آمریکا به نظامیان این کشور اعطا می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • .
    0

    فقط یک نوع الودگی صوتی بوده و بس. لطفا اشتباه ترجمه نکنید. مغز حساس ترین عضو بدن است و اگر صدمه ببیند مرگ حتمی است

  • عباس جلالی
    0

    چند وقت بعد خانواده این ها بعنوان قربانی ، در دادگاه های بین اللملی شکایت میکنن که حداقلش بلوکه شدن دارایی های ایرانه . ولی کسی نبود و نیست که حداقل یه شکایت تنظیم کند برای حمله های تروریستی به مستشاران نظامی ما در عراق و سوریه !!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها