تلگرام در برزخ بود و نبود! / ۲سال پس از فیلتر تلگرام، برنده این بازی که بود؟

دو سال پیش در چنین روزی، تلگرام فیلتر شد. ایفای نقش در ناآرامی‌های دی ۹۶ و جاسوسی از داده‌های ایرانی‌ها، اتهام این پیام‌رسان ۴۰میلیونی بود.

تلگرام در برزخ بود و نبود! / ۲سال پس از فیلتر تلگرام، برنده این بازی که بود؟

پس از فیلتر تلگرام، با اینکه قرار بود پیام‌رسان‌های داخلی رشد کنند، از تلگرام با پوسته داخلی رونمایی شد. پوسته‌هایی که کمی بعد حذف شدند.

با اینکه هنوز هم تلگرام در ایران فیلتر است، اما همچنان یکی از پرکاربردترین پیام‌رسانها به شمار می‌رود و در فضایی برزخی میان فیلتر و فعالیت باقی مانده است.

بازداشت روح‌الله زم که از علل اولیه فیلتر تلگرام با کانال آمدنیوز بود، از یک‌سو و بازداشت بازپرسی که حکم به فیلتر تلگرام داد، به‌ اتهام مسائل مالی، از سوی دیگر، زمزمه‌های رفع فیلتر تلگرام را شدت بخشی، اما هیچ‌گاه عملی نشد.

در آخرین موضع‌گیری‌ها، وزیر ارتباطات گفت که رفع فیلتر تلگرام از حوزه اختیارات او خارج است و به این ترتیب شاید برنده بازی تلگرام در این دو سال، فروشندگان فیلترشکن‌هایی باشند که باعث شدند خط قرمزهای بسیاری در فضای مجازی بشکند.

منبع: خبر فوری

17

حجم ویدیو: 4.07M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • محمد شبانی
    0

    سلام خسته نباشید بنظر من فیلتر کردن تلگرام و توییتر کار اشتباهیه چون اگر بده چرا سران مملکت و خبرگزاری های معتبر ازشون استفاده می‌کنند. میشه به جای این دو اینستاگرام رو فیلتر کرد که دودمان خونواده ها رو داره آتیش میرنه.

  • مهدی کوششی
    0

    سلام تنها فیلتر شکن فروشانی که به یکعده سود میرسانند برنده این ماجرا هستند وگرنه با یک اپلیکیشن نمیشه جمهوری اسلامی رو خدشه ای وارد کرد فقط ببینید پولش رو کی میخوره در ایران فقط باید دید پول کجا میشه تولید کرد و راحت خورد بابا خجالت بکشید

  • یزدانی
    0

    با سلام، من مدتهاست تلگرام گذاشتم کنار،برا خودمم عجیب بود،نه تنها چیزی از دست ندادم که فرصت های بیشتری برام بوجود اومده حتی برای درامد از اینترنت خیلی بهتر شد کارم،من به اخرش رسیدم،هیچی توش نیست جز وقت تلف کردن.امار بگیرید، بالای نود درصد هک ها و لو رفتن حسابها و اکانتها مال تلگرامه،اما برعکس مردم تصور امنیتی ازش پیدا کردند! موندم چرا ایرانیها رو تلگرام قفل کردند.واقعا بنظر خودمون یعنی ما از امریکا و اروپا و ژاپنیهام بیشتر سرمون میشه که چی بهتره؟! یه عده با برنامه، افکار عمومی را سمت و سو میدن،بخصوص که سروراشم کامل به اختیار اسرائیل دراومده! ایرانیا از تل بیان بیرون فکر کنم ورشکست بشن...

  • زهرام از اردبیل
    0

    سلام اصلا فرقی نکرد به نظر من و خانواده ام فیلتر شدنش برا اونایی ک استفاده کننده اصلیش بودن فرقی نداره چون اونا با هزار جور برنامه دیگه ای میتونن وارد بشن و الا ما ک فقط برا وقت گذرانی میایم چ فرقی میکنه پس خواهشن فیلتر بودنش رو بردارین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها