درخواست مشاور سابق عارف از او:

استعفا بدهید تا کسی دچار رودربایستی نشود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظر می‌رسد در مقطع فعلی باید اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به بازنگری و اصلاح رفتارهای گذشته خود بپردازند.

استعفا بدهید تا کسی دچار رودربایستی نشود

محمد صادق جوادی حصار یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص جایگاه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در فعالیت‌های این جناح سیاسی اظهار کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری یک وسیله است برای تحقق اهدافی چون انسجام بخشی به مجموعه‌های اصلاح‌طلب، هماهنگی، همراهی و همسویی عملیات‌ انتخاباتی در فصول انتخابات و تدوین راهبردهای تشکیلاتی منسجم در جبهه اصلاحات.

وی ادامه داد: این وسیله یعنی شورای عالی سیاست‌گذاری در مقاطعی خوب عمل کرده است و در مقاطعی متوسط، در مقاطعی هم نتوانسته است در حد انتظار عمل کند. به نظر می رسد در مقطع فعلی باید اعضای شورا به بازنگری و اصلاح رفتارهای گذشته خود بپردازند، شاید هم بتوان به شکلی دیگر و با نام دیگری این مسیر را ادامه داد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: اصلاح طلبان قطعا به یک مجموعه تاثیرگذار، فرا گیر و مرجع برای پیشگیری از تزاحم و پراکندگی در تصمیمات جبهه ای نیاز دارند تا در انتخابات‌های پیش‌ رو درست تصمیم بگیرند و مناسب عمل کنند . جامعه مخاطب ما نیز در این صورت برای تصمیم‌گیری و همراهی دچار تشتت نخواهد شد آن‌ها باید بتوانند به راحتی پیام‌های اصلی و هدفمند را از کانون‌های اصلاح‌طلب به ویژه مرکزیت اصلاح‌طلبان دریافت کنند و با آسودگی خاطر راه پیش‌ رو را بپیمایند.

جوادی حصار در مورد استعفای موسوی لاری از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: آقای موسوی استعفا کردند ، این اتفاق طبیعی است؛ یک نفر ممکن است بیمار شود، یک نفر ممکن است خسته شود ، حتی ممکن است احساس کند فضا، فضای او نیست و بهتر است در فضای جدید افراد دیگری ایفای نقش کنند این امر اشکالی ندارد که هیچ ممکن است منشا تحولات نیکویی هم بشود . آقای موسوی لاری که استعفا کردند ، تا کنون هم زحمت کشیدند و هم خوب کار کردند .اگر به خاطر شرایطی که خودشان اشاره کرده‌اند ضعفی هم داشتند دیگران باید بیایند این ضعف‌ها را از بین ببرند.

وی در مورد لزوم ایجاد فضا برای تعیین راهبردهای جدید عنوان کرد: من در مصاحبه دیگری نیز گفته‌ام که به عنوان دوست آقای عارف و مشاور ایشان در انتخابات ۹۲ از ایشان هم می‌خواهم که ضمن حضور در کنار اصلاح‌طلبان و مجموعه شورای عالی سیاست‌گذاری از ریاست این مجموعه استعفا بدهند تا دست برای تصمیم، انتخاب و تعیین راهبردهای جدید باز باشد و کسی دچار رودربایستی و مسائل مشابه نشود.

جوادی حصار در خصوص شرایط اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم افزود: من فکر می‌کنم یکی از دلایلی که باعث شد اصلاح‌طلبان در این وضعیت قرار بگیرند آن بود که نتوانستند با تمام ظرفیت در انتخابات شرکت کنند . با این حال نمی‌توان گفت که اصلاح طلبان در انتخابات شکست خوردند چرا که اصلاح طلبان در انتخابات حضور نداشتند که شکست بخورند.

وی در مورد انتخابات آینده تصریح کرد: اگر برای انتخابات پیش رو چرخ کماکان بر همان محور بچرخد ؛ طبیعی است که همین اتفاق انتخابات مجلس یازدهم باز هم می‌افتد ولی اگر فضا باز و انتخابات آزاد و گزینه‌ها فراگیر باشند، می‌تواند به مردم امید بدهد و اصلاح‌طلبان هم امیدوارانه به عرصه بیایند و از مردم بخواهند که در انتخابات شرکت کنند .

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها