مشکلات کارگران کرمانی به مراجع کشوری منتقل می شود

استاندار کرمان گفت: رقم مدنظر در دستمزد اعلام شده برای کارگران در سال ۹۹ از اختیارات استان نیست ولی ما نظرات کارگران را به مراجع بالاتر منعکس می‌کنیم.

مشکلات کارگران کرمانی به مراجع کشوری منتقل می شود

محمد جواد فدایی در سی و یکمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌ها و واحدهای کار نمونه و کارفرماهای سلامت محور استان کرمان با تبریک روز و هفته کارگر افزود: در بحث‌های کارگری و کارفرمایی باید اختیارات ملی و استانی از یکدیگر تفکیک شود و خیلی از موضوعات مدنظر کارگران مختص استان کرمان نیست و استان‌های دیگر را نیز شامل می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی دولت برای اختصاص تسهیلات به واحدهای آسیب دیده ناشی از کرونا تصریح کرد: میزان و نحوه اختصاص این تسهیلات از سوی دولت مشخص می‌شود و در استان نیز طبق برنامه ریزی دولت عمل می‌شود.

استاندار کرمان اظهار داشت: مطالبات کارگران و کارفرمایان را بررسی و تحلیل می‌کنیم و آنچه وظیفه خودمان در استان است را انجام می‌دهیم و مسائل ملی را نیز منعکس و پیگیری خواهیم کرد.

فدایی با اشاره به صحبت‌های رئیس خانه کارگر استان درباره مسأله قراردادهای موقت کارگری بیان داشت: قراردادهای موقت نیز در اختیار استان نیست و در این زمینه قانون باید اصلاح شود که امیدواریم مجلس یازدهم در این زمینه پیشقدم شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به وجود بیش از ۵۳ هزار واحد کارگری دراستان کرمان گفت: حدود ۴۸۰ هزار نفر در این کارگاه‌ها مشغولند که ۳۴۳ هزار نفر از آنها بیمه اجباری می‌باشند.

رضا اسماعیلی افزود: با توجه به تغییر سطح سواد کارگران از زیر دیپلم به فوق دیپلم شاهد تغییر خواسته‌ها و انتظارات کارگران هستیم و برای حل این مسائل تعاملات کارگران و کارفرمایان باید بیشتر شود.

وی با اشاره به وجود ۶۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان کرمان اظهار داشت: همه ساله فراخوان انتخاب کارگر، کارگاه و گروه کار نمونه را در سطح استان داریم که در سال گذشته تعداد بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در این فراخوان ثبت نام کردند که هزار و ۷۵۰ مورد به کمیته داوری ارجاع شدند و در نهایت ۳۴ نفر برگزیده و از محل کار آنها بازدید میدانی به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، در این مراسم از نخبگان جامعه کار و تولید استان توسط دکتر فدایی استاندار کرمان تقدیر شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد ازکارگران کرمانی
    0

    باعرض سلام خدمت مقامات دولتمردان و خوب ومحترم از پیگیری های سال گذشته ومشکلاتی که با کارفرمایان کرمانی که داشتیم به جایی نرسیدیم چون دیدیم که این کارفرمایان کرمانی پشتشان محکم است به کس یا کسانی باج می دهند و ترسی از کارگران و دولت ندارند وهر کار دلشان بخواهد میکنند وهر روز کاغذ ونامه ای جلوی کارگر می گذارند وامضا می گیرند معلوم نیست این نامه ها چه هستن که امضا از کارگران می گیرند.هروقت هم که چیزی در مورد حق وحقوق بگوییم یا نامه اخراج می دهند یا می گویند همینی که است می توانید بسازید نمی توانید بروید.وما به جای شما نیروهای خارجی وارد کار خود می کنیم.مخصوصا کشتارگاه های مرغ علاخصوص کشتارگاهی که در جاده اختیاراباد کوباداموییه که هر روز یک قانونی برای خود درست می کند.یک روز قرارداد می بندند.سه روز بعدش می نویسد کاغذ بعدی را امضا کنید که در آن نوشته بود هر اتفاقی در اینجا افتاد پای خودتان وزیر آن را امضا کنید.وپنجاه میلیون تومان سفته هم میخواهد که اگرمدعی حق وحقوق شدیم آن ها را به اجرا بگذارد.که ما از حق خود بگذریم.از دولت محترم خواهشمندم مخصوصا رییس جمهور خواهش میکنم به داد ما کارگران کرمانی برسدکه بیچاره شدیم.ممنونتان می شوم.وسلام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها