معاون دادستان یزد:

همایش ملی پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی

معاون دادستان یزد از برگزاری اولین همایش ملی پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی خبر داد.

همایش ملی پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی

محمد نعیمی نژاد صبح امروز در بازدید از صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به ارتباط خوب دادسرای یزد با صدا و سیما گفت: در سال ۹۸ قریب به ۳۰ برنامه رادیویی و چند برنامه تلویزیونی در حوزه جرایم استان به ویژه با موضوعات فضای مجازی، جرایم مالی و اخلاقی تولید شد.

وی با اشاره به امنیت خوب استان یزد در حوزه جرایم خشن اظهار داشت: نباید این مسئله سبب غفلت در حوزه فرهنگ سازی شود و به همین جهت دادسرای یزد به این موضوع ورود کرده است.

نعیمی نژاد با بیان اینکه مقابله با جرم و جنایت دو بعد دارد، تصریح کرد: یک بعد هر جرمی ورود آن به پروسه خشک برخورد کیفری و مجازات است اما بعد دیگر آن بحث پیشگیری و آگاه سازی است که در سال پیش رو دادسرای یزد به جد در این حوزه سرمایه گذاری کرده است.

وی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های پیام، توسط دادسرای یزد گفت: پیام مخفف پیشگیری، آگاه سازی و مشارکت است و این جلسات با موضوعاتی چون بحث جرایم و آسیب‌های اخلاقی و مالی فضای مجازی، آسیب‌های اخلاقی در محیط شهری، گونه شناسی سرقت و قتل در یزد، اصناف و معزل ربا، اصناف و معزل کلاهبرداری، آسیب‌های جسمی و روحی زوجین و فرزندان در دوران اختلافات منجر طلاق، گونه شناسی جرایم خشن اعم از آدم ربایی، ضرب و جرح در یزد و پیشگیری از آنکه هر کدام مخاطب خاص خود را دارد اما معمولاً مخاطب عام است برگزار می‌شود.

معاون دادستان یزد ابراز امیدواری کرد: برگزاری سلسله نشست‌های پیام در افزایش آگاه سازی اقشار مختلف و کاهش جرم و به طبع آن ورودی پرونده به دستگاه قضا مؤثر باشد.

وی از برگزاری اولین همایش ملی پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی به عنوان دومین برنامه دادسرا در سال ۹۹ در جهت پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: این همایش با همکاری دانشگاه یزد و دانشگاه آزاد اسلامی و کانون وکلا تا اوایل پاییز برگزار می‌شود.

نعیمی نژاد اظها ر داشت: هدف از برگزاری اولین همایش ملی پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی حمایت از بزه دیدگی مخاطبان خاص حوزه فضای به ویژه زنان و کودکان است.

وی با اشاره به ایجاد چند واحد ارشاد و مشاوره در دادسرای یزد گفت: در این واحدها سعی می‌شود تا از همان ابتدا بحث حقوقی و کیفری بودن موضوع برای طرفین مشخص و در حد امکان موضوع به جای ورود به داخل پروسه با دعوت طرفین حل و فصل شود.

نعیمی نژاد تصریح کرد: برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها، تعیین قضات تخصصی برای برخی موضوعات خاص همچون حوزه فضای مجازی، اصناف، امنیتی، پولی و مالی، زمین خواری، سرقت و… در دستور کار دادسرا یزد قرار گرفته است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها